U Italů je veselo. Zatímco Grasserův tým odhalil kromě nového lakování také jezdeckou sestavu se dvěma továrními jezdci a nové jméno, tak Abt potvrdil příchod úřadujícího mistra světa Mirka Botrolottiho, jehož bývalý zaměstnavatel, stáj SSR, oznámil odchod z šampionátu.
Stáj se sídlem nedaleko Red Bull Ringu letos nasadí dvě Lamborghini Huracan GT3 Evo2, do kterých se posadí Luca Engslter a Jordan Pepper. Vzhledem k tomu, že se Engstler stal továrním pilotem, vstoupí tým do sezony poprvé v historii italské značky se dvěma továrními jezdci.
„Luca svýma dvěma vítězstvími vloni ukázal, jak je silný. Totéž platí pro Jordana, který na nás udělal dojem v GT World Challenge během svého hostování na Sachsenringu. S naším silným celkovým balíkem každopádně očekávám, že budeme pravidelně dojíždět v top 5 – samozřejmě i lépe,“ uvedl šéf stáje Gottfried Grasser.„Věřím, že každý účastník DTM se ráno probudí a chce se stát mistrem. My se ale soustředíme nejprve na prvním šest závodů, chceme tam sbírat konzistentně body, a pak se uvidí, co bude dál.“
V roce 2025 budou oba vozy týmu Grasser závodit v designu sponzora TGI, což ukazuje, že se jejich spolupráce prohlubuje. Podporuje to i fakt, že tým nese od této sezony název „TGI Lamborghini Team by GRT“.
Pro Jihoafričana to bude v podstatě debut, protože po dvou loňských závodech, kde byl jako náhradník, získal angažmá na celou sezonu. „Splní se mi sen. Minulý rok jsem dostal při mém hostování ochutnávku a od té doby jsem věděl, že dám všechny obrátky do pohybu, abych se stal stálým jezdcem v DTM.“
Pepper dodal, že se na následující ročník těší a nemůže se dočkat úvodního víkendu na Oscherslebenu.
Mistrovský SSR Performance uvolňuje místo Abtu
Red Bull je známý svými pompézními představovačkami a ani tentokrát s týmem Abt nezklamal. Po 25 letech spolupráce s Audi od této sezony bude tradiční stáj nastupovat s vozy Lamborghini, se kterými se piloti proháněli přes zasněžené průsmyky v Tyrolsku až do alpského silničního sedla Timmeljoch. A kdo řídil? Úřadující mistr světa Mirko Bortolotti a Nicki Thiim. Dánský závodník tak bude závodit proti Aston Martinu, jehož je továrním pilotem.
Avšak právě kvůli Abtu, který rozšiřuje řady italské značky v DTM, se musí po třech letech rozloučit mistrovský tým SSR Performance.
„V této sezoně už v DTM nebudeme, ale pracujeme na novém projektu v motorsportu a některých optimalizacích v oblasti silničních sportovních vozů,“ vysvětluje v oficiálním prohlášení šéf týmu SSR Stefan Schlund, jehož stáj bude nadále s Lamborghini spolupracovat. Podrobnosti o programu však zůstávají neznámé.
Kdyby v seriálu zůstali, měli by na šampiona Bortolottiho opci. Nicméně po odchodu SSR z DTM měl Ital volnou cestu do Abtu. „Jednání s Abtem začala hned po finále uplynulé sezony,“ popisuje Bortolotti, jehož slova cituje portál Motorsport.com. „Dali mě pocit, že mě v týmu opravdu chtějí.“
Bortolotti se tak vrací po několika letech do rodiny Red Bullu: „V roce 2009 jsem se stal součástí juniorského programu Red Bullu a ve své kariéře mu hodně vděčím.“
Proč je ale v týmu také Thiim, když byla pro něj první sezona se SSR Performance náročná a ke všemu se opět potká s Bortolottim? Co je ale ještě zvláštnější, je to, že se Dán rozhodl namísto angažmá u „domácího“ Aston Martinu, jít ke konkurenci.
„Podepsat smlouvu s Abtem v DTM je jako podepsat smlouvu s FC Bayern jako fotbalista. Abt je zkrátka v DTM tým. Jsem hrdý, že mohu reprezentovat tuto značku a tuto rodinu. Je skvělé být opět Mirkovým týmovým kolegou,“ vysvětluje Thiim.
Pětatřicetiletý rodák ze Sonderborgu vzpomíná, jak přispíval k pozdějšímu korunování Bortolottiho: „Mohl jsem ho podporovat na jeho cestě k zisku titulu v mé první sezoně DTM. Se všemi jeho zkušenostmi a s tím, co jsem se já sám za poslední rok naučil, můžeme společně v našem novém týmu hodně dosáhnout.“
Sportovní ředitel týmu Martin Tomczyk je přesvědčený, že s Bortolottim a Thiimem mají opravdu silnou jezdeckou sestavu.
„Každý ví, jak je Mirko silný. Na trati prakticky nechybuje, a také po lidské stránce se do Abtu hodí. Nicki ve své první kompletní sezoně DTM nejen svým vítězstvím na Norsirngu ukázal, jaký potenciál se v něm skrývá.“
Kromě toho si Tomczyk pochvaluje, že zatím spolupráce mezi oběma piloty probíhá velmi dobře.
V týmu si nedávají pro tuto sezonu vůbec nízké cíle. Vloni jim titul se Kelvinem van der Lindem o kousek unikl. I tentokrát nechávají laťku vysoko: „S našimi novými auty a jezdci chceme od začátku bojovat o vítězství a titul.“
Tyto cíle by jim měl pomoci naplnit také navrátilec v inženýrských řadách. Vrací se totiž Franco Chicchetti, který byl závodním inženýrem Tomczyka. Posléze působil jako technický šéf Abtu ve formuli E, než stál za zrodem projektu Mercedesu. Po letech se zase vrací „domů“.
Závodním inženýrem šampiona Bortolottiho bude Leon Wippersteg, který se v posledních letech staral o Kelvina van der Lindeho a je také projektovým manažerem DTM.