Soupiska 2025: Nováčci a velké comebacky

© Media DTM

Za dva měsíce odstartuje nová sezona DTM, ve které se můžeme těšit na návraty zkušených pilotů, ale také na úplné nováčky. Deadline pro potvrzení účasti pilotů mají týmy do konce února, přesto už většinu jezdeckých sestav známe. Sezona odstartuje na konci dubna v Oscherslebenu, přičemž se kalendář opět skládá z osmi závodních víkendů. Byť je potvrzeno zatím pouze 15 vozů, tak se očekává, že se jich na start postaví 20 nebo více.
Mercedes-AMG GT3

Team Winward

Jezdci: Maro Engel (GER), Jules Gounon (AND)

Bývalý tým HTP Winward, založený v roce 2013, byl v GT3 sportu jedním ze špičkových stájí. Při svém debutu ovládli s Mercedesem SLS AMG GT3 24 hodinovku ve Spa a o rok později brali titul v sprintové sérii Blancpain. Po roce s Bentley se v sezoně 2016 vrátili k Mecedesu.

V roce 2019 odkoupil HTP americký tým Winward, jenž vedou texaští obchodníci a zároveň i závodníci Bryce a jeho syn Russell Wardovi. V sezoně 2021 vstoupili do DTM, aby v následujícím roce slavili s Lucasem Auerem titul vicemistra. Loni vyhráli podruhé 24 hodinovku v Daytoně a s Maro Engelem skončili v konečném hodnocení třetí.

Zatímco Auera pro sezonu 2025 nahradí Jules Gounon, tak ve druhém voze bude nadále jezdit Maro Engel.

Landgraf s nejmladším pilotem v hisotrii

Piloti: Lucas Auer (AUT), Tom Kalender (GER)

Tým založený v roce 2000 Klausem Landgrafem, který je již dlouhá léta závodníkem, je aktivní v mnoha seriálech. Od roku 2018 nasazuje stáj z Bad Kreznachu Mercedes-AMG GT3, se kterým v roce 2021 získala první vítězství a pole positionv ADAC GT Masters a v následujících třech sezonách jezdecké tituly.

Poté, co už v roce 2023 startovali v DTM se dvěma Mercedesy GT3 , přispěla návratu na rošt v roce 2025 změna značky týmu HRT, který přešel k Fordu. Vedení týmu vsadilo na kombinaci mládí a zkušeností. Vedle Lucase Auera se posadí do druhého mercedesu nejmladší pilot v historii DTM Tom Kalnender.

Lamborghini Huracan GT3 Evo2

Abt Sportsline

Jezdci: neoznámeno

Abt dlouhá léta tvořil ikonické duo s Audi. V roce 2000 byl Abt velkým průkopníkem, protože s privátně nasazeným Audi TT a Laurentem Aïellem způsobil v novém formátu DTM velký rozruch – což vedlo Audi v roce 2004 k nasazení továrního týmu. Po zisku titulu s Aïellem se tento kousek podařil i v letech 2004 a 2007 s Mattiasem Ekströmem a v letech 2008 a 2009 s Timem Scheiderem.

Také poté, co přišly v DTM na scénu vozy GT3, zůstal tovární tým DTM věrný a v roce 2021 a 2024 bojoval spolu s Kelvinem van der Lindem, v sezoně 2022 s René Rastem a o rok později Riccardem Fellerem o titul, ale pokaždé tahali za kratší konec provazu.

Pro sezonu 2025 prošel tým radikální změnou. Z tovární stáje se stal opět zákaznický tým, protože se po 25 letech s Audi rozloučili a nyní odstartují novou éru s vozy od Lamborghini.

Ford Mustang GT3

Haupt Racing Team

Jezdci: neoznámeno

Tým Haupt Racing bývalého pilota DTM Huberta Haupta vznikl v roce 2020. Haupt z velké části přezval úspěšnou stáj Black Falcon (Mercedes) s jejich vozy GT3. Už v prvním roce vyhráli v sérii NLS na Nürburgringu a v GT World Challenge.

O rok později se stal ředitelem bývalý šéf HWA Ulrich Fritz a vstoupili do DTM. A to vskutku úspěšně, protože Maximilian Götz slavil s HRT a Mercedesem titul.

Pro sezonu 2025 stejně jako Abt mění značku vozů z Mercedesu na Ford, čímž si pojistili exkluzivní práva na nasazení nového Mustangu GT3 v DTM.

Porsche 911 GT3 R (992)

Manthey Racing jako první se třemi vozy

Jezdci: Thomas Preining (AUT), Ayhancan Güven (TUR), Morris Schuring (NED)

Tým z Meuspathu byl založen v roce 1996 dvojnásobným vicemistrem DTM Olafem Mantheyem a v letech 2001 a 2002 byl v DTM zákaznickým týmem Mercedesu. Největší slávy ale tým dosáhl především díky nasazení vozů Porsche ve 24 hodinovce na Nürburgringu s tzv. Grellem.

Od roku 2013 je Manthey zodpovědný za nasazování továrních vozů Porsche v GT sportu.  V roce 2015 se zakladatel týmu stáhl a prodal 51% podílu v týmu Porsche. Po jeho odchodu firma pokračuje pod vedením bratrů Nicolase a Martina Raederových. V roce 2023 se tým rozhodl vstoupit do DTM a hned v první sezóně s Thomasem Preiningem získal titul, zároveň vyhrál i titul mezi týmy.

Sezona 2024 byla pro Manthey velkým zklamáním, protože si připsali pouze jedno vítězství. V tomto ročníku ale rozšíří své angažmá na tři vozy. Kromě Preininga a Ayhancana Gűvena se v třetím voze, označovaném jako Manthey Junior Team, posadí za volant 911 GT3 R mladík Morris Schuring.

 

Nováček mezi týmy Allied Racing

Jezdci: Ricardo Feller, Bastian Buus (DEN)

Počátky bavorského týmu Allied sahají do roku 2012, kdy Jan Kasperlik závodil v BMW 325 Challenge a rakouském Histo-Cupu. Z těchto hobby závodů vznikl v roce 2013 vlastní tým. V roce 2015 tým vstoupil do závodů s GT4 a v roce 2016 spojil síly s Porsche.

Od roku 2021 patří tým z Huglfingu mezi pravidelné účastníky německého Porsche Carrera Cupu, v roce 2024 se stal s Harrym Kingem vicemistrem. Allied Racing také nasbíral v roce 2022 zkušenosti s GT3 v ADAC GT Masters a GT World Challenge Europe s vozem Porsche 911 GT3 R.

V roce 2025 Porsche oznámilo, že tým Allied přechází do DTM a nasadí dva vozy Porsche. Jejich barvy budou hájit bývalý pilot Abtu Ricardo Feller a Bastian Buus, který tým velmi dobře zná, jelikož jej reprezentuje už od roku 2019.

McLaren 720S GT3o Ev

Dörr Motorsport s velkým comebackem

Jezdci: Timo Glock (GER), Ben Dörr (GER)

Tým Dörr Motorsport Rainera Dörra, který je s jeho Dörr Group největším prodejcem McLarenu v Evropě, existuje od roku 1999. Poté, co závodili v sérii Super Trofeo s Lamborghini, ve vozech GT4 a na Nürburgringu, se rozhodli, že v roce 2024 vstoupí s McLarenem do DTM.

Původně bylo plánováno, že projekt Project 1 zrealizuje nasazení pro tým Dörr. Kvůli insolvenci Project 1 však tým Dörr převzal celý tříletý projekt do vlastní režie. Vrcholem v debutové sezoně byl start z první řady a čtvrté místo Clemense Schmida v Zandvoortu.

V roce 2025 se rozhodli udělat změnu v jezdeckém složení. Do druhého vozu po boku syna majitele týmu Rainera Dörra, Bena, se posadí místo Schmida, který se přesouvá do WEC, bývalý pilot formule 1 a několikanásobný vítěz závodů v DTM Timo Glock.