Dvě série, jeden závod: DTM a japonské Super GT přepisují historii

Zanedlouho odstartuje nová sezóna německého šampionátu cestovních vozů. Ovšem po šokujícím odchodu Mercedesu ze seriálu muselo vedení najít řešení, aby jej udrželi při životě. Letos tak místo po štuttgartské automobilce zaujme Aston Martin. Příští rok by mělo však dojít k radikální změně, o které se hovoří přes dva roky, a sice ke spojení dvou šampionátů ze dvou zemí – Německa a Japonska, přičemž každá z nich má logicky jiná pravidla. Na to byl samozřejmě brán zřetel a začalo se pracovat na tzv. „Class One“ regulích.

Mercedes končí v roce 2018 v DTM!

První ochutnávku dostali fanoušci v rámci velkého finále na Hockenheimringu již v roce 2017. Další taková předváděcí jízda se odehraje také letos opět v Bádensko-Württembersku 5. a 6. října. O měsíc později se pak vozy objeví v Japonsku na úpatí hory Fudži.

„Je to další milník v partnerství provozovatelů obou šampionátů GTA a ITR,“ uvedl šéf DTM Gerhard Berger. „Děkuji šéfovi GTA Masaakimu Bandohovi a stejně tak organizátorům trati ve Fudži za jejich dosavadní práci. Fuji International Speedway je celosvětově známá, moderní trať – je to důstojné místo pro podívanou se závodními auty ze Super GT a DTM.“

I druhá strana je s dosavadní spoluprací nadmíru spokojená. Bandoh v oficiálním prohlášení uvedl: „Společný závod DTM a Super GT se konečně stane skutečností. Chtěl bych poděkovat za spolupráci ITR a jejímu šéfovi Gerhardu Bergerovi. Kromě toho děkuji také kompetentním z Fuji Speedway, kteří nám pomohli uskutečnit naše plány. Jsem rád, že budeme moci společně uspořádat tyto závody.“

Závodit proti sobě bude celkem dvanáct vozů DTM tří konstruktérů Audi, BMW a nově příchozí britské automobilky Aston Martin. Ze Super GT se objeví na startu Honda, Lexus a Nissan.

Příchod Aston Martinu je „důležitým signálem pro budoucnost DTM“

Zatímco v Hockenheimu se bude jednat pouze o předváděcí jízdy, tak ve Fudži dojde k prvnímu přímému porovnání sil renomovaných evropských a japonských značek. Audi, BMW a Aston Martin se totiž zúčastní sobotního i nedělního závodu Super-GT.

„Tímto nabízíme na konci sezóny fanouškům DTM opravdový vrchol. Šest značek na startu jednoho závodu DTM je prostě ohromující. Toto je příklad enormního potenciálu kooperace Super-GT a DTM,“ řekl jednatel ITR Achim Kostron.

One thought on “Dvě série, jeden závod: DTM a japonské Super GT přepisují historii

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*