Přinášíme vám exluzivní rozhovor s pilotem Audi Nikem Müllerem, který bude kromě DTM závodit také ve formuli E. Kombinovat dva šampionáty je bezpochyby náročné. Přesto však mnoho závodníků nastupuje jak v DTM, tak i v seriálu elektrických monopostů, ve kterém bude Švýcar debutovat.
Nico, letos jsi byl žhavým kandidátem na titul, který ti však o chlup unikl, což je opravdu škoda. Jak bys zhodnotil uplynulou sezonu?
Samozřejmě, že bych titul rád získal a bojoval o něj do posledního závodu, nicméně si myslím, že byl René (Rast) tento rok opět extrémně silný. Řekl bych, že přinejmenším za posledního dva a půl roku zvýšil laťku v DTM. Myslím, že se nemusíme stydět za naše letošní výkony. Mohli jsme ho porazit častěji, často jsme byli blízko a mohli jej vyzvat v boji o titul. Ale podle mě si titul zasloužil vyhrát. Měl extrémně dobrou sezonu, v kvalifikacích byl velmi silný. My jsme možná byli silnější v závodech. Nicméně jsme získali méně bodů. Proto si zasloužil vyhrát. Přesto si však myslím, že můžeme být na naše výkony hrdí a na tom se budeme snažit v budoucnosti stavět.
Díky angažmá u Audi v DTM a u Dragonu ve formuli E pro tebe bude příští sezona zajisté velmi náročná. Ale s vozem formule E jsi již nasbíral mnohé zkušenosti a už v roce 2018 v Marrákeši jsi v nováčkovských testech s Audi zanechal velmi dobrý dojem. Ačkoliv tam pro tebe nezbylo místo, tak i přesto budeš v šesté sezoně závodit. Kdy tě poprvé Dragon kontaktoval?
Už těším na šestou sezonu formule E, moji nováčkovskou sezonu, a zároveň budu pokračovat v mém angažmá u Audi. Bude každopádně skvělé závodit současně ve dvou tak úžasných sériích. Proto jsem opravdu vděčný za to, že mi to Audi umožnilo a že mi dal Dragon šanci jet první závod ve formuli E. A kdy mě Dragon kontaktoval? Kontaktovali mě, jakmile bylo jasné, že si Audi ponechá svou stávající jezdeckou sestavu. Zeptali se mě, jestli by nebyla možnost s nimi něco vybudovat. Potom jsme to projednávali, samozřejmě i s Audi a nakonec našli dobré řešení.
Exkluzivní rozhovor s Nikem Müllerem: “Auto mi očividně sedlo velmi dobře.” (+DE)
Co tě vedlo k podepsání smlouvy (ve formuli E)?
Po dvou sezonách jako testovací a vývojový jezdec pro Audi ve formuli E je pochopitelně touha po závodění obrovská. A samozřejmě touha získat ještě více zkušeností a dokázat, že můžete být úspěšní i ve formuli E. Proto byla tato nabídka trefou do černého. A samozřejmě jsem měl i velkou motivaci to uskutečnit. Jsem opravdu rád, že jsem tuto šanci dostal.
Nová sezona začne za tři měsíce. Jak probíhají přípravy? Liší se nějak příprava na závod DTM od té na závod formule E?
Ve formuli E je to management energie, který přinejmenším v závodě dělá rozdíly a do toho je investováno hodně času a energie a velkou roli tam také hraje simulátor. Rovněž máme všeobecně více času na testování. Myslím, že týmy, které si motory vyrábějí sami, mají před sezonou k dispozici 15 dní. Proto jste v autě více času než v DTM, kde jezdíme opravdu málo. Pro mě coby nováčeka bude zajisté důležité odjet každý kilometr, poznat auto a tým. Všechno bude nové. Proto bude příprava, především od okamžiku, kdy skončí v Hockenheimu sezona DTM, intenzivní. Také je dobré, že budu mít mezi koncem sezony DTM a začátkem sezony formule E přes měsíc čas se optimálně připravit na start mé nováčkovské sezony.
Zpátky k DTM. U Audi zůstáváš i v sezoně 2020. Když dojde k tomu, že se některé závody budou konat současně, kterou sérii upřednostníš?
Můj program u Audi, moje tovární angažmá má přednost. To znamená, že pokud se to stane, což ale doufáme, že se tak nestane, a myslím, že by to dávalo smysl, když se to nestane, pak budu stát na startu v DTM.
DTM již zveřejnilo kalendář pro rok 2020. Úvodní závod sezony se nebude konat, jak bylo zvykem, na Hockenhringu, nýbrž v Zolderu. Kromě toho pojedete poprvé do Švédska a místo Misana budete závodit na legendární trati v Monze. Co si to tom myslíš?
Nový kalendář DTM zajisté přišel s několika překvapeními. Přibyla Monza. Moc se tam těším, je to opravdu skvělá tradiční trať. Myslím, že nám nabídne skvělý závod s velkým množstvím slipstreamu a potenciálu a s těmito auty to bude zajisté dech beroucí. A kdo ví, možná překonáme tu magickou hranici 300 km/h. A že úvodní závod už nebude na Hockenheimu, je něco mimořádného. Už se to dlouho nestalo. Nyní bude v Zolderu. Trať jsem poznal tuto sezonu. Je zajisté velmi technická, ale také zábavná, takže proti tomu nic nemám. Anderstorp je podle mě pro většinu novinkou, ale pro Joela (Eriksson) asi ne. Opravdu se těším, až poznám zase něco nového.
Nyní tě ještě čeká velké finále na Hockenheimringu, kde budete závodit proti vozům Super GT, přičemž v jednom z vozů bude sedět šampion F1 z roku 2009 Jenson Button. Co si myslíš o nové éře s Japonci?
Na finále sezony v Hockenheimu vedle našich tří hostů z Japonska se extrémně těším. Podle mě to bude absolutní vrchol a snad i další krok v cestě do budoucna. Společná pravidla Class One nyní umožnila společný závod a doufejme, že i souboje na úrovni. Proto jsem velmi zvědavý, jak tenhle první závod proběhne. Doufám, že uvidíme dech beroucí závod. Na jeho konci samozřejmě chceme stát na stupínku nejvyšším, to je zajisté náš cíl. Ale myslím, že tam bezpochyby zažijeme historický event.
Dvě série, jeden závod: DTM a japonské Super GT přepisují historii
Buďte první kdo přidá komentář