Ještě v Brands Hatch záleželo na týmu, s jak nízkým tlakem v pneumatikách nastoupí do závodu. Ovšem to se závodem v Misanu změnilo.
V některých závodech bylo týmům povoleno nastavit minimální hodnotu tlaku studeného vzduchu ve slickách podle svého uvážení, tudíž se onen tým dostal buďto do výhody, nebo nevýhody. To se však nelíbilo korejskému dodavateli pneumatik Hankook a rozhodl se zakročit.
Podle exkluzivních informací německého portálu Motorsport-Magazin.com Hankook už pro závod v Misanu vešlo v platnost pravidlo určující předepsanou minimální hodnotu tlaku studeného vzduchu ve slickách.
Ještě v britském Brands Hatch údajně měl Hankook minimální hodnotu tlaku doporučovat, avšak ne určovat. Tuto hodnotu některé týmy však zřetelně překračovaly, a to vedlo k četným poničením pneumatik během závodů na Zandvoortu a Brands Hatch.
Na toto nové pravidlo mělo doplatit především Audi a Mercedes, jejichž vozy na pneumatikách jezdili až do úplného roztrhání, aby po dojetí do Parc Farme bylo obutí zcela prázdné.
„Zjistili jsme, že v posledních závodech před Misanem byl minimální tlak studeného vzduchu stále snižován. Proto se z toho stala relevantní otázka bezpečnosti,“ prozradil Manfred Sandbrichler, ředitel odvětví motorsportu v Hankooku pro Evropu. Na otázku, zda to bylo legální, avšak nebezpečné, odpověděl: „Proto od závodu v Misanu už není žádné doporučení na minimální tlak studeného vzduchu, ale je povinný pro všechny týmy.“
A pokud i přesto některá ze stájí tento limit překročí, hrozí ji nekompromisně diskvalifikace. Jednak by mohl získat potenciální výhodu, jednak by mohl ohrozit bezpečnost. „Sportovní komisaři můžou na události vyřadit auto, jehož konstrukce bude označena jimi nebo technickými delegáty za nebezpečnou,“ stojí ve Článku 2.3 technických regulí DTM 2018.
Limitovaná hodnota studeného vzduchu ovlivní rovněž starty, kde právě rozdílné tlaky dělaly nemalé rozdíly a hrálo to důležitou roli ve strategiích.
Díky této novince zmizí také brzké zastávky v boxech. Někteří piloti zajížděli do boxů už ve třetím kole, čímž se pojistili před potencionální fází safety caru a získali tak výhodu. Tato strategie je však už minulostí.
Dále nesmí být slicky nasazeny na vůz předtím, než bude jejich tlak změřen technickými komisaři nebo jejich zástupci. Splní-li předepsaná pravidla, můžou je nasadit, avšak už nesmí tlak vzduchu měnit. A nenasazené gumy budou moci komisaři kdykoliv zkontrolovat.
Jelikož nebudou moci týmy sami určovat tlak v pneumatikách, tak by to mohlo ještě pořádně zamíchat pořadím jak v poháru týmů, konstruktérů, tak i jezdců.