Zástupci asociace jezdců volají po změnách pravidel

© Paul di Resta / Facebook

 Jezdci Mercedesu Gary Paffett, Paul di Resta a Robert Wickens volají po změnách sportovních pravidel.
Jako loni, tak i letos se bude víkend skládat ze dvou závodů. Délka závodů zůstává stejná. To znamená 40 minut v sobotu a 60 v neděli. Nemění se ani pravidla o pneumatikách, ani dodavatel pneumatik, kterým je Hankook.
Piloti probírali používání DRS během závodů. Doposud měli možnost využít DRS třikrát v jednom kole, pokud byli vteřinu za autem před nimi.
„DTMDA (asociace jezdců DTM, pozn. redakce) pracovala trvdě s ITR a DMSB, aby zlepšila závodění napříč celým polem a během celého závodu,“ uvedl zástupce DTMDA Paffett. „Změny regulí o užití DRS. Například pokusit se z toho udělat nástroj na předjíždění, než aby to byl nástroj pro následování ostatních aut. Určitě tu jsou drobné úpravy, které vyhledáváme. Ale myslím si, že dáme ruce pryč od velkých změn, protože to jinak dopadne tak, že zmateme spoustu lidí.“
Dalším tématem byla závodní váha. Změny se zdají být jisté. Jediným možným východiskem je, že zátěž bude alokována pro každý závod, čímž by se mělo předejít dominanci jedné automobilky v průběhu jednoho víkendu. Nejextrémějším příkladem je situace, kdy BMW obsadila prvních sedm příček a potom prvních pět v obou závodech v Zandvoortu.
K tomuto inkriminovanému okamžiku se vyjádřil Di Resta: „Závody jako Zandvoort, kde vpředu zářily BMW a závody měly pod kontrolou – změna váhy ze soboty na neděli by udělala mnohem víc nadcházející den. Takže by to nebyla záruka dvou skvělých výsledků, musely bychom na tom tvrdě pracovat.“
Body dostává v každém závodě deset nejlepších. Tento systém bude používán i nadále. Kanaďan by byl pro, aby se udělovaly body více jezdcům.
„Zlepšil bych závodění napříč polem tak, že by bojovalo o body více lidí,“ popsal Wickens a dodal: „Bylo by to lepší jak pro fanoušky, tak i pro nás.“
Barča Goldmannová:
Related Post