Je to již 25 let, co odstartovala nová éra DTM. Spousta tratí ale do dneška v kalendáři nevydržela. Pamatujete si například na závody v Le Mans či v tureckém Istanbulu?
Již 25 let je „nové DTM“ (Deutsche Tourenwagen Masters) aktivní nejen v Německu, ale také v sousedních zemích a dokonce i v zámoří. Za tu dobu se v kalendáři objevilo mnoho závodních tratí, které stejně rychle zmizely a postupně upadly v zapomnění.
DTM tak například závodila v Le Mans, Šanghaji nebo Istanbulu – a dokonce i v Olympijském stadionu v Mnichově! Ne všechny tyto akce sice byly součástí oficiálního šampionátu, ale sportovní charakter tím neutrpěl: „Dream-Race“ (Snový závod) v japonské Fuji v roce 2019 byl velmi napínavý.
Nejčastěji navštěvovanou „zapomenutou“ tratí je Brands Hatch s celkem deseti podniky mezi lety 2006 a 2019. Všechny ostatní tratě, kde se tradiční série objevila ještě častěji, zůstávají i nadále součástí aktuálního kalendáře.
Moscow Raceway v Moskvě (pětkrát), Hungaroring v Budapešti (čtyřikrát) a Circuit de Catalunya v Barceloně (čtyřikrát) byly rovněž několikrát dějištěm závodů. Přesto už několik let v kalendáři chybějí.
Závody DTM ve Francii, Itálii a dalších místech
Dokonce i na tradiční závodní trati v Le Mans se DTM objevila dvakrát. V roce 2006 zvítězil jezdec Mercedesu Bruno Spengler na okruhu Circuit Bugatti, o dva roky později triumfoval pilot Audi Mattias Ekström.
Kdo by si však myslel, že vozy DTM závodily na slavné rovince Hunaudières nebo v rychlých Porsche-zatáčkách, bude zklamán – závod DTM se jel na menším, permanentním okruhu.
Itálie má pro DTM zřejmě zvláštní kouzlo. Série zde v minulosti závodila na celkem pěti různých tratích! Imola a Monza byly dějištěm jednoho závodu, zatímco Mugello a Misano se v kalendáři objevily dvakrát.
Na okruhu Adria International Raceway se konaly dokonce tři závody DTM, naposledy v sezóně 2010. Jeden z těchto závodů se fanouškům DTM možná vryl do paměti: několikanásobný přemet Alexandra Premata (Audi) patří dodnes k nejvážnějším nehodám v historii DTM.
Z kalendáře zmizel také Zolder, který hostil podniky v letech 2002, 2020 a 2022, stejně tak nizozemský okruh v Assenu (okruh TT, 2019) a anglický Donington Park (2002 a 2003). Portugalský Estoril a Portimao se v kalendáři objevili pouze jednou v sezoně 2004, resp. 2022. V Estorilu získal Chrsistian Albers své jediné vítězství v DTM.
DTM navštívilo v letech 2004 a 2005 rovněž brněnský okruh, přičemž v roce 2004 si u nás pojistil titul Ekström. Legendární Spa-Francorchamps bylo součástí kalendáře v roce 2005, 2020 a 2022.
Ve Francii se kromě Le Mans závodilo v roce 2009 na okruhu Dijon-Prenois. Ani ve Španělsku se nezávodilo pouze v Katalánsku, ale také ve Valencii na orkuhu Ricarda Torma (2010-2012).
V sezoně 2011 a 2012 se dokonce DTM podívalo na olympijský stadion v Mnichově. Ovšem v tomto případě se jednalo o nemistrovský podnik.
Země | Místo | Roky |
---|---|---|
Itálie | Monza | 2021 |
Imola | 2002 | |
Adria | 2003-2004 | |
Mugello | 2007-2008 | |
Misano | 2018-2019 | |
Portugalsko | Portimao | 2022 |
Estoril | 2004 | |
Nizozemsko | Asssen | 2019, 2021 |
Španělsko | Katalánsko | 2006-2009 |
Valencie | 2010-2012 | |
Česká republika | Brno | 2004-2005 |
Německo | Mnichov | 2011-2012 |
Rusko | Moskva | 2013-2017 |
Belgie | Spa | 2005, 2020, 2022 |
Zolder | 2002, 2020-2021 | |
Japonsko | Fudži | 2019 |
Maďarsko | Hungaroring | 2014, 2016-2018 |
Francie | Dijon-Prenois | 2009 |
Le Mans | 2006-2008 | |
Velká Británie | Brands Hatch | 2006, 2013, 2018-2019 |
Donington Park | 2002-2003 | |
Turecko | Istanbul | 2005 |
Čína | Šanghaj | 2004-2010 |