“Zamlženou” 24 hodinovku na Nürburgringu vyhrál Stippler s Fellerem

© Nürburgring

Počasí v pohoří Eifel opět hrálo velkou roli. V úvodních kolech závodu v Zeleném pekle pršelo a na Grand Prix okuhu bylo naopak sucho. Ovšem večer se podmínky rapidně zhoršily a kvůli husté mlze musel být závod zastaven. Po mnohačetném odkladu restartu a několika zahřívacích kolech se ředitelství závodu rozhodlo pro předčasné ukončení.

24 hodinovka na Nürburgringu odstartovala v 16:00, ovšem týmům a jezdcům situaci stěžoval fakt, že na jedné části okruhu bylo sucho a na druhé části mokro, tudíž byla loterie, jaké gumy nasadit. Po hodině a čtvrt od startu přišla první velká nehoda vozů GT4 posádek s číslem 949 a #77.

Jako první z jezdců DTM vypadla čtveřice dělící se o vůz #99 týmu ROWE Racing – Robin Frijns, Sheldon van der Linde, Dries Vanthoor a Augusto Farfurs. V 21. kole seděl za volantem van der Linde, který byl v tu chvíli ve vedení. Jihoafričan se při předjíždění pomalejších aut dostal do mrtvého bodu Kreuzpointerové, která ho roztočila a poslala do bariéry, což byla pro BMW konečná.

Sheldon van der Linde: Dostal jsem se do jejího mrtvého bodu

Závod nedokončili ani Valker Strycek, Nicki Thiim, Maro Engel a posádka vozu #6 Lucas Auer, Philip Ellis a Mikael Grenier.

Po osmi hodinách závodění byl závod pozastaven kvůli husté mlze na Grand Prix okruhu. Od 23.30 byl na trati klid. První informace o případném restartu měly přijít v neděli v 7:00. Podmínky se však nelepšily a  restart posouval až do 13:30. Poté se odjelo několik zaváděcích kol za safety carem. Ředitelství závodu nakonec rozhodlo závod před časně ukončit.

Šťastné vítězství pro Stipplera a spol.

Zatímco pro Sheldona van der Lindeho skončil závod tři hodiny po startu, tak pro celkové vítězství si dojela čtveřice skládající se z bývalého pilota DTM Franka Stipplera, Ricarda Fellera, který hájí barvy týmu ABT Sportsline, Christophera Miese a Dennise Marchalla. Druhou pozici získala posádka Manhtley EMA #911 úřadující šampion Thomas Preining a Ayhancan Güvan. V první desítce se pak umístili Luca Stolz s Maximilianem Götzem a Danielem Juncadellou (4.), za nimi skončil bratr Sheldona, Kelvin van der Linde. O dvě příčky dále se umístil Raffaele Marciello s Maximem Martinem, Marco Wittmannem a Augusto Farfusem.

PořadíČisloTýmVůzJezdci
1.#16Scherer Sport PHXBMW M4 GT3Frank Stippler
Ricardo Feller
2.#911Manthey EMAPorsche 911 GT R (992)Thomas Preining
Ayhancan Güven
4.#4BILSTEINMercedes-AMG GT3Luca Stolz
Maximilian Götz
Daniel Juncadella
Arjun Maini
5.#27Red Bull Team ABTLamborghini Huracan GT3Kelvin van der Linde
7.#98ROWE RACINGBMW M4 GT3Raffaele Marciello
Maxime Martin
Marco Wittmann
Augusto Farfus
8.#15Scherer Sport PHXAudi R8 LMS GT3 evo IIMarkus Winkelhock
Ricardo Feller
10.#44Falken MotorsportPorsche 911 GT R (992)Joel Eriksson
11.#3BILSTEINMercedes-AMG GT3Jusuf Owega
Arjun Maini
15.#7Konrad MotorsportLamborghini Huracan GT3Maximilian Paul
16.#5Herberth MotorsportPorsche 911 GT R (992)Dennis Olsen
18.#6ADVAN x HRTMercedes-AMG GT3Hubert Haupt
37.#145Cerny MotorsportBMW M4 GT4 (G82)Timo Glock
Timo Scheider
DNF#8GetSpeedMercedes-AMG GT3Lucas Auer
Philip Ellis
Mikael Grenier
DNF#130GetSpeedMercedes-AMG GT3Maro Engel
DNF#34Walkenhorst MotorsportAston Martin Vantage AMR GT3 EVO Nicki Thiim
DNF#99ROWE RACINGBMW M4 GT3Robin Frijns
Sheldon van der Linde
Dries Vanthoor
Augusto Farfus
DNC#496Auto Thomas by Jung MotorsportCupra Leon KLVolker Strycek

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


*