Zákaznický tým BMW na obzoru. Čeká se jen na schválení

Již v uplynulé sezoně se mluvilo o tom, že kromě Audi i BMW jedná o založení zákaznického týmu, avšak nakonec z plánů sešlo a na startu se tak objevilo pouze WRT, jenž spadá pod stáj z Ingolstadtu.

Podle posledních informací portálu Motorsport-Total.com neměl původní zájemce, švýcarský Motorpark, dostatečné finanční prostředky pro vstup do šampionátu, zatímco další potenciální kandidát Fach Auto Tech, který závodí momentálně v Porsche Supercupu, by požadovanou částku dokázal pokrýt.

„Už dlouhou dobu s BMW jednáme, a řekli nám, že když už dojde na zákaznický tým, tak s námi,“ prozradil šéf týmu ze Sattelu Alex Fach. „Čekáme tedy pouze na zelenou od BMW.“

Roční rozpočet zákaznického týmu v DTM se pohybuje mezi dvěma až třemi miliony eur, což by nemělo být pro Fach překážkou: „Balíček už máme připravený a pojištěný a byl by pokrytý sponzory a příspěvky od jezdců. Přebrali bychom si naše současné sponzory z Porsche Supercupu, nicméně vyjednáváme i s dalšími sponzory, abychom byli zajištěni ještě lépe.“

Sedačka u Fachu pro „platiče“?

Fach se netají tím, že by jejich dva plánované vozy řídili platící jezdci. Problém by s tím údajně neměl ani šéf Motorsport BMW Jens Marquardt. „Pan Marquardt už vícekrát řekl: ‚Z vaší strany je všechno v pořádku.“

Ale co se týká interní situace, tak tam dle slov 52letého Němce „ještě nic není jisté. Proto nemáme ještě konečné svolení, jestli BMW opravdu zákaznický tým založí, nebo ne.“

Ovšem výpovědi obou zúčastněných stran se diametrálně liší, neboť Marquardt ještě na Hockenheimringu tvrdil, že účast v ročníku 2020 je závislá pouze na zákaznickém týmu. „Potřebujeme balíček, který je kompletně zafinancovaný,“ řekl pro Motorsport.com. „Když někdo přijde a řekne, že má kompletní balíček a všechno je v pořádku – a i u nás bude sedět všechno, co je k tomu potřeba, pak to můžeme odstartovat.“

Není času nazbyt. Fach urguje.

Švýcarská stáj by pochopitelně chtěla znát verdikt kvůli případným přípravám co nejdřív. Postavit konkurenceschopné auto není práce, která by se dala zvládnout přes noc. Přesto stáj z Mnichova s oznámením vyčkává.

„BMW ví, že času není nazbyt. Raději bychom dostali zelenou dnes než zítra. Zkrátka doufáme, že brzo budeme mít rozhodnutí, neboť někdy bude už příliš pozdě a potom to budeme muset odříct, protože bychom to nemohli udělat, tak jak chceme.“

A právě na pozdním rozhodnutí loňská účast ztroskotala.„Poměrně brzo – bylo to v prosinci – jsme BMW řekli, že je to příliš narychlo. Ostatní týmy řekli, že to přesto zkusí a museli pak tahat za kratší provaz. Tento rok jsme připraveni dobře.“

Kromě dostatečné přípravy potřebují o dalším vývoji vědět také kvůli tomu, aby případně mohli rozšířit své zaměstnanecké řady. Momentálně má Fach k dispozici pouze šestnáct zaměstnanců na plný úvazek a deset lidí na volné noze. Avšak pro dobře fungující tým v DTM je potřeba minimálně 20 lidí a navrch pochopitelně také manažer.

„Všechno musí být organizované. Proto potřebujete dostatečný předstih,“ potvrdil Fach.

Jeden kokpit pro „netypického“ platícího jezdce ze Švýcarska

Podle Facha už mají dokonce vybranou i jezdeckou sestavu, v níž by byl jeden švýcarský pilot, který by však nebyl klasickým platícím jezdcem. „Kdyby nebyl talentovaný a nemohli bychom vycházet z toho, že by nejezdil na čele, nestartovali bychom s ním.  Jinak by bylo nesmyslné, abychom v DTM závodily.“

A co druhý kokpit? „Pokud nenarazíme na extrémně silného sponzora, pak to bude rozhodně mladý, talentovaný jezdec, kterého bychom mohli podporovat,“ přibližuje plány týmu Fach. Cílem týmu bylo vždy podporovat mladé jezdce, „kterým na začátku nikdo nevěřil a na konci sezony jejich hodnota stoupla. A přesně to chceme udělat i v DTM, když se naskytne příležitost.“

Pro malý tým je DTM z finančního hlediska velkou výzvou

Pro tým jako Porsche je vstup do DTM obrovskou výzvou, ať už z hlediska výkonu či financí. Fach měl na Nürbrugringu a v Hockenheimu možnost nahlížet přes rameno Stefanu Reinholdovi, šéfovi továrního RMG. Překvapilo jej především, „jak drahá tato auta jsou, i když to vlastně víme. Na konci každé session se musí všechno důkladně zkontrolovat.“

Zároveň ale díky podrobnému sledování zpozoroval fakt, že jestliže je k dispozici jiný rozpočet, tak se tým pokouší zkrátka věci dělat jinak. „Doufáme, že bychom mohli do DTM přinést nové nápady. Jestli to bude fungovat, je otázka jiná,“ uzavřel Fach.

Barča Goldmannová:
Related Post