WEC: 10 hodinovka v Kataru byla pro Jotu „noční můrou“

Alex Lynn ani Jenson Button nebudou vzpomínat na podnik v Kataru v dobrém, jelikož se po vzájemném kontaktu pravděpodobně připravili o vítězství. Lynnova posádka skončila osmá, a vůz s Buttonem za volantem až šestnáctý.

Inkriminovaný okamžik se odehrál po prvních dvou hodinách úvodního závodu sezony 2025, a to v 74. kole, kdy byly oba Cadillacy týmu Jota na prvních dvou místech. Lynn však při jízdě za safety carem neodhadl brzdný bod a naboural do zadní části vedoucího vozu s číslem 38, přičemž se poškodily oba vozy a jezdci museli zamířit do boxů. Tím zadělal Lynn na pořádné problémy a ke všemu připravil tým o fantastický výsledek.

„Jednoznačně je to noční můra. Ledabyle zahřívali brzdy a pneumatiky. Myslím, že Jenson Alexe překvapil a v tu chvíli byl pravděpodobně moc blízko,“ hodnotí situaci šéf stáje Dieter Gass, jehož slova cituje portál Motorsport.com.

Nicméně Lynn měl pocit, že jej Button zpomaluje, což několikrát do vysílačky zdůrazňoval. Gass se dokáže do Lynna vžít a zastává se ho tím, že jeho rozzuření vzešlo ze zápalu boje a navíc na to měl tak trochu i právo. Jelikož příčinou incidentu mohla být chybová hláška v kokpitu, která Buttona bezprostředně před kolizí vyrušila.

„Snažili jsme se tento problém vyřešit – bohužel se to všechno stalo ve stejnou dobu,“ vysvětluje Gass.

Komisaři ale viděli jako viníka nehody právě Lynna, za což mu udělili penalizaci průjezd boxem. Přes veškeré nástrahy se ale nakonec trio Lynn – Norman Nato – Will Stevans probojovalo zpět do nejlepší desítky a skončili osmí.

Druhý vůz s číslem 38, který Button sdílel se Sébastienem Boudradisem a Earlem Bamberem, na tom byl podstatně hůř, protože se posléze objevily problémy se vstřikováním a v cíli se jim patřilo až šestnácté místo.

„Bylo to velmi nešťastné. Ale to, co se stalo, se stalo, a nemůžeme vrátit čas,“ řekl bývalý šéf Audi Sport. „Budeme analyzovat, co se pokazilo, a zajistíme, aby se to už nestalo.“