Kelvin van der Linde se po posledním víkendu na Laustizringu dostal do čela. Biermaier a Tomczyk na něj pějí slova chvály.
Po ročníku 2021, kdy Jihoafričan bojoval v DTM o titul, se následující sezonou doslova protrápil. Na pódiu stál pouze jednou, a to v sobotu na Nürburgringu, když bral druhé místo. Jinak byl nevýrazný, což se podepsalo i na konečném hodnocení. Patřilo mu až deváté místo. Minulý rok se opět vrátil na vítěznou vlnu a pohyboval se v čele tabulky.
Dle slov manažera Abtu Thomase Biermaiera přispělo k jeho lepším výkonům také angažmá v šampionátu eklektických formulí: “Loňská účast ve formuli E, když u nás nahradil Robina Fijnse, ho posunula jak po osobní, tak i po jezdecké stránce. Tam vyspěl.”
Co tím Biermaier myslel? Ve formuli E je potřeba intenzivnější a náročnější příprava, jelikož monoposty nemají žádné posilovače řízení.
“Musel se na to připravit fyzicky, ale také jde o pracovaní morálku a analýzu, spolupráci s inženýry,” popisuje Němec v rozhovoru pro portál Motorsport.com.
Van der Linde se minulý rok objevil třikrát na startovním roštu formule E, tento rok naopak jezdil za Nica Müllera v Berlíně. “Z této fáze si odnesl hodně pozitiv a zlepšil si i způsob práce. A to přenesl teď do aktivit v GT3.”
27letý závodník podpořil slova svého nadřízeného: “Formule E má nyní tak vysokou úroveň profesionality, pokud jde o způsob, jak funguje – a jak se přistupuje k víkendu, protože všechno je extrémně zaměřeno na data. Dříve jsem se tolik na data nesoustředil, spíše jsem jezdil podle pocitu. Takto jezdit, se mi mnoho let vyplácelo, ale ve všech závodních sériích to je stále těsnější a konkurence silnější. Zkrátka musíte udělat další krok.”
“Když se něčím takovým zabýváte celý den – nejen z hlediska řízení, nýbrž také mnoha tématy okolo auta-, máte samozřejmě lepší přehled o tom, co se děje v pozadí. A jak můžete nastavit auto na různé tratě a teploty.”
Letošní sezona ve čtyřech různých vozech
Van der Lindemu také pomáhá fakt, že letos opět kombinuje šampionáty s naprosto odlišnými vozy. Kromě Mahindry M9Electro usedá za volant Audi R8 LMS, Lamborghini Huracan a Lexusu RC F. “Když se musím přizpůsobit, podívám se rychle na data a během dvaceti minut přesně vím, co chybí a kam se potřebuji dostat. Takže to určitě pomohlo.”
Rodák z Johannesburgu neměl zrovna dobrý vstup do sezony v DTM, když jej v Oscherslebenu zastavila prasklina v podvozku. “Po neúspěchu z Oscherslebenu, se od pátku takto prezentovat a obhajovat svůj tým. To není samozřejmost,” oceňuje jeho chování sportovní ředitel Abtu Martin Tomczyk.
Bývalý pilot DTM dále zdůrazňuje, že ho “práce ve formuli E posunula na další úroveň, co se týká témat, která nejsou v GT sportu běžná. Například rekuperace, rádiová komunikace, jak reagujete, jak funguje simulátor. Můžete si z toho mnoho odnést a přenést do GT sportu.”