Vstup na poslední chvíli znamenal i rychlý konec. Jaký byl rok R-Motorsport v DTM

Daniel Juncadella (ESP), Aston Martin

Jak to všechno začalo

Začátek můžeme hledat na jednom konci a to byl odchod Mercedesu z DTM. Píše se léto 2017, když Mercedes oznamuje svůj odchod nebo spíše přesun do Formule E. Je tu léto 2018 a přicházejí spekulace o spojení HWA, R-Motorsport, Arden a Red Bull. Mělo jít o spojení pro rok 2020. Jak víme tak realita byla jiná.

Je tu podzim 2018 a R-Motorsport s vozy Aston Martin oznamuje vstup do DTM. Ne ovšem do sezóny 2020, ale už 2019, kdy začínají platit pravidla Class One. Všichni mohou tušit, že to je na poslední chvíli. Vedení R-Motorport i DTM ovšem věří, že vše půjde po drátkách. Jestli u Audi i BMW v listopadu 2018 své vozy i nové motory testují, tak u Aston Martin jsou teprve na začátku.

Na trať míří Aston Martin Vantage DTM poprvé v březnu 2019 na španělském okruhu Jerez. Za volantem seděl Paul di Resta, který byl i prvním potvrzeným pilotem. Oficiálních testů na Lausitzringu se účastní již kompletní složení. Spolu s Paul di Restou od Mercedesu přišel i Dani Juncadella. Zaběhlou dvojici doplnil Jake Dennis, který byl pilotem R-Motorsport i v Blancpain GT. Čtvrtým pilotem byl Ferdinand Habsburg.

První závod

Od testů do prvního závodu sezóny už moc dlouho nečekala. Již tréninky a kvalifikace ukázaly, že britské vozy budou pomalejší než konkurence. Jestli Audi udávalo rychlost, tak jediný kdo byl pro šedé vozy konkurencí byl zákaznický tým WRT, který si na techniku teprve zvykal. R-Motorsport ovšem všechny uklidňoval, že zlepšení do konce sezóny přijde, ale ono nepřišlo. Body přišly totiž spíše díky štěstí.

Sezóny trápení

Piloti sice pravidelně bodovali, ale nikdy ve větším počtu. Rekordním by se dal označit první závod na Norisringu, kdy bodovaly hned tři vozy. Šlo ovšem o závod, kdy nedojelo celkem pět vozů Audi a BMW. Jestli něco trápilo vozy Aston Martin, tak to byla spolehlivost. Všechna čtyři auta závod nedokončila celkem v 15 případech. Ještě k tomu čtyřikrát vůz ani nestal na startu. Nejhůř dopadl Paul di Resta, který celkem 6 neviděl šachovnicovou vlajku na konci závodu.

Je tu konec sezóny a bodové konto všech pilotů neukazuje nijak závratná čísla. Ne moc překvapivě piloti R-Motorsport zajímají spodní část tabulku. Jediný kdo skonči po boku jezdců Aston Martin byl Fittipaldi z WRT, když ho Juncadella překonal o jeden jediný bod.

Začátek konce

Celé DTM se připravuje na přesun do Japonska na Dream Race, který bude prvním plnohodnotným závodem mezi DTM a Super GT. Aston Martin ovšem oznamuje, že do Japonska nejede. Už to neznačí nic dobrého. Odůvodněním je dlouhá cesta vozů tam a zpět a nemožnost s nimi testovat a vyvíjet. Vedení DTM pořád věří, že pro rok 2020 mají tři automobilky.

Problémy ovšem pokračují, když se rozejde R-Motorsport s HWA. HWA, které původně zajišťovalo tovární vozy Mercedesu, pro letošní rok postavilo vozy Aston Martin a to především motor. HWA mělo být zastoupeno BMW nebo Toyotou. Vedení DTM pořád věřilo. Habsburg dával rozhovor ve kterém si byl jistý, že budou pokračovat.

Další informaci co se dozvídáme je to, že R-Motorsport chce prodat všechny čtyři vozy neznámému kupci v Číně. To ovšem nebylo úspěšné.

Je tu rok 2020 a od Švýcarů přichází ta nejhorší zpráva. Tým oznámil, že se s okamžitou platností stahuje z DTM.

Poslední pokusy o záchranu

Berger i nadále pracuje na záchraně. Díky nepovedenému prodeji jsou vozy pořád k dispozici. HWA totiž nijak neodmítá soukromé závodění s těmito vozy.

Michaela Morávková:
Related Post