Tichých 1000 koní? I tak může vypadat budoucnost DTM!

© Media DTM

K plné elektrifikaci DTM sice v blízké budoucnosti zatím nedojde, přesto by auta mohla o hřmění motoru, které je pro motorsport typické, přijít. Už před uplynulou sezonou byly osmiválcové agregáty nahrazeny čtyřválcovými turobmotory. Ale i ty prozatím poměrně dost burácejí.

Avšak pro sezonu 2021 je plánovaná další zásadní změna, a sice v útrobách vozů by měly být uloženy hybridní pohonné jednotky, do kterých se bude tankovat udržitelný benzín.

ITR na konci loňského roku oznámilo, že se plánuje nová odnož DTM, která by měla být plně elektrická. Ovšem zatím je tato myšlenka pouze na úrovni studie. Šéf šampionátu Gerhard Berger by si dokázal představit, že by vozy DTM byly tiché.

„Jakožto závodníkovi je mi jedno, jestli máme elektromotor nebo spalovací motor s 1000 koňmi. Coby závodník miluji řízení auta na limitu. O to jde. A proto, abych se mohl měřit s 25 dalšími, kteří to také chtějí,“ vysvětluje svůj pohled na problematiku 60letý Rakušan. Nicméně přiznává, že „mám rád bitvy kolo na kolo a ten zvuk. Ale zvuk patří možná spíše k mé generaci. Mladší generace na to má možná jiný pohled.“

Berger se dokonce pustil do poměrně odvážného srovnání. „Bylo pro mě rozdílem, jestli jsem závodil s karbonovými nebo ocelovými brzdami? Moc ne. Důležité bylo jenom to, že jsem měl stejný materiál jako ostatní, abych se s nimi mohl měřit a ukázat jim, že to umím lépe. Všechno ostatní mi bylo jedno.“

Barča Goldmannová:
Related Post