Spenglerových TOP 5 momentů v DTM

© DTM Media

Říkají, že to nejsou roky, ale najeté kilometry.

Jedna z nejoblíbenějších tváří paddocku DTM říká sbohem Evropě a míří za velkou louži do seriálu IMSA. Směr novým dobrodružstvím bylo na čase ohlédnout se za svojí cestou v DTM.

1. Nejlepší vítězství

„Mám své dvě oblíbené a nemohu si mezi nimi vybrat.“

První by bylo mé první vítězství v DTM na Norisringu v roce 2006. Je velmi speciální. Byl jsme třetí na roštu, za Greenem a Schneiderem,. Měl jsem ovšem dobrou rychlost a byl schopný získat své první vítězství. „

„Druhé by bylo mé vítězství na Hockenhemu v roce 2012. DO posledního závodu jsem vstupoval bodově za Gary Paffetem a věděl jsem, že ho musím porazit, abych získal titul. Kvalifikoval jsem se třetí, hned za Garym, ale dostal jsem se před něj a měl ho za sebou po celý závod s vědomím toho, že když se dostane přede mě, tak získá titul. Bylo to intenzivní, ale skvělý moment.“

2.Můj nejvíce podceněný výkon

„Nejspíše sobotní závod na Nürburgringu v roce 2018. Byl jsem třetí na roštu, za Rastem a Paffetem,ale byl jsem tak rychlý v závodě. Byl jsem schopný dostat se před Garyho a začít masivně dotahovat Reného.Jak jsme přejeli cílovou čáru byl jsme mně než sekundu za ním. Potřeboval jsem jedno nebo dvě kola a měl bych ho. „

3.Mé oblíbené auto

„Auto co si nejvíce budu pamatovat bude BMW M3 se kterým jsem vyhrál titul v roce 2012.“

„Během prvního závodu na Hockenheimu jsme nečekali, že budeme nějak konkurence schopní. Byl to první rok BMW zpět v DTM. Pro ten rok jsme očekávali pódium a možná jedno vítězství. Zimní testy byly ovšem pozitivní a byli jsem během prvního závodu opravdu rychlí.“

„Celé období vývoje vozu bylo extrémně zajímavé. Samozřejmě, byl to nový tým, ale mohl jsem přinést své zkušenosti. Byl sem schopný úzce spolupracovat s inženýry, což jsem si užíval. Získání pole position a vítězství během druhého závodu sezóny na Lausitzringu ukázalo co dokážeme a to si budu vždy pamatovat.“

4. Můj oblíbený souboj

„Pamatuji si souboj s Mattiasem Ekströmem na Norisringu v sezóně 2010. Kvalifikoval jsem se před ním ,ale ztratil jsme několik pozic, což mu umožnilo se dostat dopředu. Tlačil jsem na to jak šílený, abych se před něj dostal. Nakonec jsem masivně probrzdil, abych se dostal na vnitřek první zatáčky, Nakonec jsem dokončil třetí jen těsně za ním.“

„Mattias byl určitě nejtěžším soupeřem v DTM. Měli jsem spoustu skvělých soubojů. Na začátku jsem vykročili špatnou nohou. Měli jsme několik kolizí na trati, ale naučili jsme se respektovat jeden druhého. Na trati to byl tvrďák.“

5. Má nejlepší vzpomínka

„V roce 2015 jsme vyvíjeli BMW M4 DTM. Nezískal jsem titul, po pravdě jsem ani nevyhrál , ale měli jsme během sezónu dobrý vývoj. Neměli jsem sílu na to bojovat o titul, ale získal jsem šest pódii. Důležitě je to, že jsem se nevzdali a společně získali dobré výsledky. „

„Ale nikdy nezapomenu na sezónu 2012. Byl to pro BMW první rok zpět a bylo by snadné získat pár dobrých výsledků a pak jen relaxovat. Celý tým ovšem tvrdě pracoval. Nikdy jsme se nespokojili s druhým nejlepším. Pracovali jsem jak šílení po celou sezónu.“

„Nevyhráli jsem pouze jeden titul, ale tři – jezdecký, týmový a značkový. A to díky snaze týmu Schnitzer. Měli jsem skvělou podporu ze strany šéfa týmu Charlyho Lamma. Byl úžasnou osobou a to nejenom pro mě, ale pro mnoho lidí v mezinárodním motorsportu. Myslím, že ho svět motorsportu pořád postrádá.“

„Vím, že já ano…“

Michaela Morávková:
Related Post