Debutová sezona byla pro Aston Martin tragická. Jeho jezdci získali celkem pouhých 49 bodů, přičemž druhé BWM jich mělo na kontě 550. Snad každý závod alespoň jeden Aston kvůli technickým problémům nedokončil a navíc na konkurenci značně ztráceli i po výkonnostní stránce.
Ačkoliv se už pilně připravují na sezonu 2020, tak jejich budoucnost v šampionátu je z nenadání na spadnutí, neboť se podle informací magazínu Auto Bild Motorsport může stát, že s nimi jejich technický partner HWA ukončí spolupráci.
Posledním hřebíkem do hrobu byl závěrečný podnik sezony na okruhu v Hockenheimu, když v prvním kole zahalily Juncadellův vůz plameny. „To poslední, co chcete jako šéf týmu vidět, je hořící auto, a ještě k tomu Aston. Bylo dobře, že se Daniel dostal z auta rychle, protože jedovatých plynů se nadýcháte rychle,“ uvedl Florian Kamelger v rozhovoru se speedweek.com.
Z neustálých technických problémů je pochopitelně unavený. Na otázku, kolikrát se stalo, že auto do cíle nedojelo, odpověděl: „Přestal jsem to počítat. Letos jsme měli hodně DNF a příliš problémů. I pro tým to je nešťastné a znepokojující, protože pracovali neskutečně tvrdě, aby to auto fungovalo.“
Švýcarská stáj R-Motorsport se musí každopádně zlepšit, čehož si je vědom i Kamelger, zejména při pohledu na bodové konto: „Body mluví sami za sebe.“
Jak je to doopravdy se vztahem mezi R-Motorsportem a HWA?
„Jestliže to nepůjde hladce a budeme mít hodně potíží s motorem, tak spolupráci na konci sezony rádi ukončíme. To jsou zvěsti, které nebudu komentovat,“ přibližuje aktuální situaci Kamelger. „Brzy odhalíme náš plán pro příští sezonu.“
Přesto spekulace zcela nevyvrací a připomíná: „Na konci sezony se vždycky spekulace objevují. Když někteří křičí: ‚Ti už spolu nebudou pracovat.‘, pak to nemůžu komentovat. Počkejte si na to, až odhalíme změny nebo jmenování.“
Berger: „Existují i alternativy.“
Zvěsti o možném rozchodu HWA a Aston Martinu se dostaly i k šéfovi šampionátu Gerhardu Bergerovi, který ale zdůrazňuje, že technickým partnerem R-Motorsportu by mohl být i někdo jiný: „HWA není jediným technickým parterem, existují i alternativy.“
Startovní rošt 2020 jenom s Audi a BMW? S tímto si šedesátiletý Rakušan hlavu neláme, „neboť jsem přesvědčený o tom, že R-Motorsport ví, co musí udělat a případně nějakého partnera najde. I když je to podle mě škoda. Ale Aston Martin nedávno potvrdil, že budou na příští rok připraveni dobře. Na Nürburgringu to rovněž povrdil výkonný ředitel Aston Martinu Andy Palmer.“
Co se týká cílů pro příští sezonu, tak tam zůstává Palmer při zemi a doufá, že se tu a tam objeví na pódiu. Rovněž zdůraznil, že se jedná o tříletý projekt a že si z nováčkovských potíží poučí. Očekává však, že konkureceschopní budou až ve své třetí sezoně.
Dále Auto Bild Motorsport informuje o tom, že motory by teoreticky mohlo dodávat BMW nebo Audi. Další alternativou by podle insiderů mohla být spolupráce s Hondou. Japonci se do šampionátu zapojí díky chystanému spojení jejcih domácí série Super GT a DTM, přičemž vstoupí v platnosti i nová technická pravidla s označením „Class One“.