Sobota na Norisringu: kolize na předních příčkách, vítězí Mortara

#48 Edoardo Mortara, Audi RS5 DTM

DTM se pro tento víkend vrátilo na svou klasickou trať, kterou rozhodně Norisring je. Pro tento okruh se vžily názvy jako bavorské či německé Monako. Po velmi těsné kvalifikaci asi všichni čekali na to jaký bude závod. Z pole position startoval Vietoris, kterého v 1. řadě doplnil Ekström. Teplota vzduchu se vyšplhala na 29°C a teplota trati na 33°C.

Start závodu se obešel bez větších kolizí. První kolo závodu tak přežily všech vozy. Vedení se ujal Vietoris, kterého následoval Ekström s Wickensem. Již v 5. kole byly na trati vidět úlomky karbonu. V 6. kole se Rockenfeller roztočil v první zatáčce po tom co ho zezadu strčil Mueller. Rockenfeller se tak propadl až na konec. Mueller za tento prohřešek obdržel penalizaci průjezd boxy. V kole 8. Wickens předjel Ekströma a byl tak těsně za Vietorisem. V 10. kole Tambay překonal Paffetta. Od 12. Farfuse po posledního Muellera jeli všichni jezdci jen s minimálními odstupy. Díky grafice jsme se během závodu mohli dovědět, že Green se Spenglerem měli špatnou reakci na startu. V 19. kole byl Paffett vyšetřován za předjíždění pod žlutými vlajkami. Ve 20. kole se Ekström natolik přiblížil Wickensovi, že se rozhodl v 1. zatáčce zaútočit. Bohužel mezi oběma jezdci došlo ke kontaktu. Na tento kontakt doplatil Vietoris, který v tu dobu vedl závod, jelikož se nechtěně stal součástí kolize. Wickens po kontaktu okamžitě odstavil svůj vůz, Ekström měl velmi poničený vůz, Vietoris se propadl až na 7. místo a na trať byl vyslán safety car. Ekström byl byl požádán aby se po závodě dostavil ke komisařům. Ve 25.kole SC zajel a závod mohl být restartován. Po kolizi VIE x WIC x EKS se vedení v závodě ujal Mortara, kterého následoval na 2. místě Green. Ve 27. kole nám Mortara ukázal jak snadné je na Norisringu políbit zeď. Pro jeho vůz to naštěstí neznamenalo větší újmy. Spengler se ve 33. kole stal prvním, kterému došlo v závodě DRS. Toho využil Wittmann a svého kolegu ve 36. předjel. Ještě v kole 33. svůj vůz v boxech odstavil Ocon. V kole 35. nám Martin ukázal, že je možné předjet protivníka na Norisringu bez kontaktu. Kolo 39. a Scheider je další pilot bez DRS. V kole 44. se k rozhovoru dostavil Ekström. Omluvil se Vietorisovi a kolizi s Wickensem označil jako závodní incident. Di Resta ještě se na konci ještě snažil dostat před Greena, ale neúspěšně. Pro vítězství v sobotním závodě dojel Mortara, kterého na stupních vítězů doplnil právě Green s Di Restou. Mortara je letos prvním závodníkem, který získal 2. vítěství.
Po odstoupení Wickense má DTM nového lídra šampionátu a je jím právě Mortara, který je následován Wittmannem a Greenem.

 

Michaela Morávková:
Related Post