Sezona 2025 za účasti nejvíce výrobců od roku 1987!

Sezona 2025 se bez pochyby zapíše do historie, jelikož s příchodem Aston Martinu a Fordu bude na startovním roštu osm automobilek! Uzávěrka přihlášek pro tento ročník je dnes v noci.

Ještě na podzim loňského roku bylo nad budoucností DTM spoustu otazníků, avšak od té doby došlo k obratu o 180 stupňů, protože by mělo stát na startovním roštu více vozů než vloni.

„Řekl bych, že 23 (vozů) je minimum, ale mohlo by jich být také 25. To se ukáže,“ uvedl v rozhovoru pro portál Motorsport.com šéf ADAC pro motorsport Thomas Voss, který zdůrazňuje, že počet neovlivní ani absence jedné z tradičních značek šampionátu, protože ji nahradí jeden navrátilec: „A to bez ohledu na to, že už není součástí tradiční výrobce, jako je Audi – z úplně jiných důvodů, které nemají nic společného s DTM. Taková rozmanitost značek tu nebyla od roku 1987.“

Před 38 lety v DTM závodily vozy značek Mercedes, Opel, Volkswagen, Ford, Alfa, Rover a Toyota. Z bývalé „party“ vydržel doposud pouze Mercedes a BMW. V posledních letech se k této dvojici přeživších přidalo Ferrari, Porsche, Lamborghini a McLaren, přičemž letos k nim přibydou další dva bojovníci – debutant z Británie Aston Martin a Ford, který se vrací po 30 letech! Americká značka byla naposledy v šampionátu v roce 1994. Tehdy Jürgen Freucht, Gerd Ruch a Jürgen Ruch závodili v Mustanzích privátních týmů. Titul Fordu sahá ještě do hlubší historie. Jediným mistrem automobilky s oválem ve znaku se stal v roce 1998 Klaus Ludwig, a sice ve voze Sierra RS 500 Cosworth.

„Přicházejí noví výrobci, kteří mají skvělá a fascinující auta, která nejsou vidět na každém rohu. Proto lidé přicházejí na chuť DTM a motorsportu,“ hlásá sebevědomě Voss, který věří, že právě Mustang a Vantage přidá DTM na atraktivitě.

I bez SSR bude na startu více vozů

Byť mistrovský tým SSR Performance opouští DTM, dojde k navýšení počtu vozů oproti loňským 20. Doposud bylo oficiálně představeno 17 pilotů. Čeká se ale ještě na odhalení jezdeckého složení u BMW, Fordu a Ferrari.

Schmid vymění DTM za WEC

U bavorské značky by bylo překvapením, kdyby nebyla potvrzena dvojice, která získala dohromady pět jezdeckých titulů – trojnásobný šampion René Rast a dvojnásobný šampion Marco Wittmann.

Svou sestavu drží pod pokličkou i tým Ferrari Emil Frey Racing, který původně plánoval nasadit čtyři vozy. Spekuluje se však, že by měli nakonec závodit pouze se třemi. Rovněž by mohl talent z Lamborghini Maximilian Paul rozšířit startovní rošt o svůj vlastní tým Paul Motorsport, se kterým poprvé startoval minulý rok a na konci sezony dokonce uvažoval o tom, že by jeho tým nastupoval se dvěma Hurracany.

Seznam startujících měl původně obohatit ještě tým Racing One, který sice tvrdil, že má rozpočet na účast v DTM, jenže narazil při hledání pilotů. „V roce 2025 jsme se rozhodli proti projektu DTM,“ uvedl šéf týmu Martin Kohlhaas.

Je ADAC s výsledkem spokojený?

Na konci roku převzal od ITR otěže nad DTM ADAC, který zastřešuje v Německu řadu závodních sérií.

„Rozhodně ano,“ odpověděl Němec. „Jsme spokojeni a jsme na to opravdu hrdí. To je také odměna za tři roky práce. A ukazuje to, že v mnoha věcech, které jsme změnili a udělali, jsme se nemýlili. Ať už to je počet závodů, nebo to, že jsme pro tento rok nezvýšili počet zahraničních závodů.“

Od 1. března platí omezení testování. Týmy však budou moci testovat bez omezení na tratích, které nejsou součástí kalendáře. O měsíc později, 2. dubna, se navíc uskuteční v rámci přípravy na Oscherslebenu oficiální testy, které jsou součástí kvóty pěti dnů na auto.

Sezona odstartuje v 25. dubna v Oscherslebenu. Na konci dubna se pojede na Lausitzringu, než se 6. června přesune kolotoč DTM do první zahraniční destinace, do nizozemského Zandvoortu. Posléze se vrátí piloti a týmy na tři závodní víkendy do Německa. Nejprve budou závodit na jediném městském okruhu v kalendáři, a to na Norisringu, po kterém následuje na začátku srpna legendární Nürburgring a o měsíc později Sachsenring. Druhým a posledním výletem za hranice Německa bude v polovině září rakouský Red Bull Ring. Velké finále bude již tradičně hostit od 3. do 5. října Hockenheimring.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený DTMnews.cz (@dtmnews.cz)