Tradiční britská značka, která aktuálně nastupuje v kategorii LMGT3, chystá svůj comeback do nevyšší třídy v šampionátu vytrvalostních závodů. Poslední triumf McLarenu v legendární 24 hodinovce Le Mans sahá až do roku 1995.
O návratu McLarenu do kategorie hypercarů se spekuluje posledních několik let, ale až nyní Britové zvěsti potvrdili na sociálních sítích stručným sdělením „Jsme zpět“.
Nicméně podrobnosti ohledně toho, jak by jejich angažmá mohlo vypadat, zatím nezveřejnili. Pravděpodobně vstoupí do té nejvyšší třídy prototypů s vozem podle pravidel LMDh. Šasi by jim tak dodával jeden z aktuálních výrobců: Dallara, Lieger, Multimatic a Oreca, přičemž hybridní systém pochází od společnosti Bosch.
Hledání potenciálního závodního týmu by navíc nebylo nijak složité. Zak Brown provozuje spolu s Britem Richardem Deanem tým United Autosports. Tento tým je už léta velmi úspěšný ve třídě LMP2. Od roku 2024 navíc závodí United Autosports i ve třídě LMGT3 šampionátu FIA WEC – a to příhodně se dvěma vozy McLaren 720S LMGT3 Evo.
Největší úspěch McLarenu ve vytrvalostních závodech se odehrál v roce 1995 – tedy přesně před 30 lety. Tehdy soukromý tým s vozem McLaren F1 GTR zvítězil ve 24 hodin Le Mans. Za volantem seděli Yannick Dalmas, Masanori Sekiya a JJ Lehto. Dalmas byl nedávno jmenován hlavním maršálem závodu 24h Le Mans 2025. V dobře vybaveném muzeu závodních vozů přímo u tratě v Le Mans probíhá momentálně také dočasná výstava věnovaná McLarenu. A v neposlední řadě se očekává, že letošní 24h Le Mans navštíví i Zak Brown osobně.
Jak již bylo naznačeno, McLaren už dlouho uvažuje o vstupu do nejvyšší třídy sportovních vozů. Ve skutečnosti ale doposud žádný projekt nevznikl. McLaren však opakovaně dával najevo, že prioritou je pro něj úspěch ve formuli 1. Ten se mezitím – jak známo – dostavil. McLaren vyhrál v roce 2024 Pohár konstruktérů a po třech závodech sezóny 2025 je opět na čele šampionátu.
Vstupem McLarenu se třída hypercar v šampionátu FIA WEC dále rozrůstá. Aktuálně je v ní aktivních osm výrobců: Alpine, Aston Martin, BMW, Cadillac, Ferrari, Peugeot, Porsche a Toyota. V roce 2026 se k nim přidá značka Genesis, dceřiná společnost Hyundaie. A v roce 2027 vstoupí do třídy hypercar FIA WEC také Ford s vozem podle pravidel LMDh.