Šéf HWA: DTM je pro soukromníky předražené, automobilky by mohla nalákat „Class One“ pravidla

Automobilky namísto toho, aby se do DTM hrnuly, z ní odcházejí, a to především kvůli finanční náročnosti. Proto není divu, že potenciální angažmá pro soukromé týmy nepřichází moc v úvahu.

Dobrým příkladem budiž roční tragická účast R-Motorsportu, jemuž dal Aston Martin k dispozici auta, v jejíchž útrobách pracoval motor od HWA. Tato spolupráce skončila, což zároveň rozhodlo o konci Švýcarů v šampionátu.

Proto je překvapivé, že se našel další odvážlivec, který přijal výzvu v DTM – ART Grand Prix, soukromá stáj pod záštitou BMW.

Podle informací portálu Motorsport.com investují automobilky do svých programů v DTM astronomických 80 milionů euro ročně, přičemž roční rozpočet R-Motorsportu činil 20 milionů euro.

„Zavazuji se k tomu, že DTM je pro soukromou iniciativu, soukromý tým příliš drahé, když nemáte tovární podporu,“ zdůrazňuje šéf HWA Ulrich Fritz. „Až tak daleko bych zašel. Ale jestli je to na konci pro automobilku příliš drahé, nebo to pravé, o tom musí rozhodnout sami.“

Je tedy DTM příliš drahé? „Otázkou je: Co je drahé?“ reaguje Fritz řečnickou otázkou, neboť je „DTM profesionální motorsport na té nejvyšší úrovni a závodíte proti prémiovým značkám z Německa, které si nic nedarují. Je to zkrátka otázka přiměřenosti.

Podle Fritze má seriál cestovních vozů smysl, protože je na rozdíl od závodních prototypů blíže k běžným vozům: „S těmito auty se můžete identifikovat, protože vypadají jako auta na parkovišti, i když v trochu civilnější verzi. Oproti formulovým sériím, ve kterých jde o protypy.“

V dobách, kdy na startu stály tři největší německé automobilky Audi, Mercedes a BMW, to bylo „referenčním bodem pro německý motorsport.“

Nicméně ohledně budoucnosti mistrovství zůstává skeptický, přesto věří, že šéf šampionátu Gerhard Berger dokáže najít řešení. „Věřím, že pokud se to Gerhardovi podaří udržet, pak zajisté existuje důvod pro zachování DTM. A dobrá budoucnost. Ale otázkou zůstává jen, koho dokáže najít.“

Japonci jsou budoucností DTM

Letos mají vejít v platnost nová „Class One“ pravidla, která od loňské sezony platí také v japonské sérii Super GT. Právě sjednocení regulí je prvním krokem ke spojení těchto dvou sérií. Díky tomu nemusejí pak Honda, Toyota a Nissan investovat nesmyslné částky, aby se mohly zúčastnit závodů DTM.

Fritz mluví o tzv. „Plug and Play“ řešení, což v překladu znamená: Přijde-li do DTM japonský výrobce, bude moci bez problémů závodit s již plně vyvinutým autem. Na stejné bázi to už funguje například u vozů GT3 a GT4, které tak mohou nastupovat v různých sériích. Proto je Fritz přesvědčený, že by co nevidět mohla do DTM přijít nová automobilka, „ale když nikdo není připraven utratit peníze, nebo to vidí jako platformu, pak to taky nebude fungovat nebo trvat dlouho.“

Barča Goldmannová:
Related Post