Čtyřnásobný šampion IndyCar Series a trojnásobný vítěz legendárního závodu Indy500 zavzpomínal na své začátky v motorsportu.
Dario Franchitti je známý především německému obecenstvu, ale svou kariéru začínal v Evropě. Skotský závodník úspěšně závodil v monopostech, ale nabídku do formule 1 nedostal.
Skot je mimochodem bratrancem Paula di Resty, který v DTM také závodil. Di Resta byl ale i závodním jezdcem ve formuli 1 pro tým Force India a Williams.
Před sezonou 1995 Franchittiho oslovil Mercedes se sedačkou v DTM. Mladý závodník samozřejmě neváhal, jelikož v té době bylo DTM/ITC na světové úrovni a zájem byl enormní.
Skot si vedl u Mercedesu velice dobře, jelikož hned v Mugellu zvítězil. Pravidelně získával stupně vítězů a celkově skončil v DTM během prvního roku pátý. Souvislý šampionát ITC zakončil na čtvrtém místě.
„Byla to láska na první pohled s Mercedesem DTM. Hodně výkonu, neuvěřitelná technologie – včetně pohyblivého podvozku a aerodynamiky.
Získal jsem pole position hned v prvním závodě, ale také jsem málem přišel o místo ještě před sezonou, jelikož jsem naboural v testech. Nejvíce mě bavilo, když jsem z vozu musel dostávat co nejvíce. I přes technologii mi vůz dokonale seděl a hladce se řídil.
Gerhard Ungar byl muž na svém místě a popravdě jedním z největších důvodů mého úspěchu v DTM/ITC. Bernd Schneider mě naučil, jak být dobrým týmovém kolegou. Byl jsem rád, že jsem mohl být jeho nosičem vody. Byly to skvělé časy se skvělými lidmi,“ říká závodník.
Následující rok opět předváděl stabilní výkony a přidal další stupně vítězů a vítězství na Suzuce. I největší legenda DTM Bernd Schneider vyzdvihl výkony svého tehdejšího týmového kolegy.
DTM/ITC muselo být po roce 1996 předčasně ukončeno, proto si nejen Franchitti hledal místo jinde. Pilota i nadále lákaly především monoposty.
Schneider se ohlíží za kariérou: První šedé vlasy jsem měl z Franchittiho
Franchitti dostal nabídku z americké série CART(dnešní IndyCar), které nemohl odolat. Čtyřnásobný šampion nedávno na svém twitteru prozradil, že mohl být testovacím pilotem pro McLaren, ale v té době už byl plně oddaný sérii CART.
„Na konci roku 1995 jsem řídil McLaren MP4/10 jako součást mého juniorského testu. Brzdy, akcelerace a rychlost byly úplně něco jiného, než jsem do té doby řídil. Všechno vypadalo dobře, nabídka na roli testovacího jezdce přišla, ale já už byl plně oddaný závodům v Americe,“ dodává Franchitti.
https://twitter.com/1990sF1/status/1070293602151084032