Projde první „příliš nebezpečná“ zatáčka v Oscherslebenu změnou?

Okruh v Oscherslebenu nejspíše projde úpravou po nebezpečně vypadajících nehodách jak v DTM, tak i v doprovodné sérii GT Masters.


Před třemi týdny se v Sasku-Anhaltsku konal úvodní podnik sezony. Kolo začíná rychlou kombinací levé a pravé zatáčky, v níž se staly tři hrozivě vypadající nehody. Jedna se stala v DTM, když havaroval v sobotní kvalifikaci Nicki Thiims, a dvě v ADAC GT Masters. Svůj vůz v daném úseku v pátek nezvládl Johannes Kapfinger a v sobotu Sandro Holzem.

„Už bych nezávodil v první zatáčce, protože je příliš nebezpečná. Letos jsme tam viděli dvě těžké nehody. Musíme zapřemýšlet nad tím, jestli je to správně,“ navrhuje změnu šéf HRT Ulrich Fritz v rozhovoru pro Motorsport-Total.com

Velmi drahé opravy

Kvůli nehodám v ADAC GT Masters musely být bariéry opraveny, čímž se posunul start prvního volného tréninku DTM o hodinu a půl a sobotní kvalifikace o hodinu.

Holzemovo auto bylo natolik poškozené, že jej musel tým stáhnout a cena oprav se vyšplhala na 100 000 euro. „Taková nehoda jako u Nickiho Thiima může také špatně dopadnout, pokud vletí do bariéry v ostrém úhlu na straně řidiče,“ varuje Fritz.

A nehoda jako Nicki Thiim se také může pokazit, pokud vletí do bariéry v ostrém úhlu na straně řidiče.

Sám Fritz dobře ví o čem mluví, jelikož jeho svěřenec Luca Stolz v té samé zatáčce boural minulý rok během testů.

Návrat ke staré variantě

Vedení okruhu si uvědomuje nebezpečnost úvodní části okruhu a potvrdil, že se uvažuje o variantě zatáčky, která se využívala mezi lety 2007-2015. Magdeburger Börde byla úzká pravoúhlá zatáčka.

„Zvažujeme, že budeme v budoucnu znovu závodit skrze starou zatáčku – mírně pozměněnou – zatáčku DTM,“ uvedl generální ředitel Ralph Bohnhorst.

Tomczyk to nijak nedramatizuje, ba naopak

Bylo by správné se vrátit ke staré variantě? „Vždycky tam byly postartovní nehody, protože tam docházelo k harmonikovému efektu,“ zamýšlí se dále Fritz. Ani sportovní ředitel Abtu Martin Tomczyk nedokáže jasně říci, která alternativa je lepší. Ovšem na rozdíl od Fritze si obě varianty vyzkoušel coby závodník: „Ani předchozí varianta nebyla podle mě nebezpečná jenom proto, že se tam bouralo.“

Nicméně, kdyby si musel vybrat, tak by volil variantu z roku 2007, „aby bylo více předjížděcích manévrů, protože je tam prudší brzdná zóna. Potenciál tam někoho předjet, by byl asi větší. Ale ptám se, zda by tam byla hromada předjížděcích manévrů, protože Oschersleben zkrátka neposkytuje tolik možností pro předjíždění.“

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*