Na konci sezony 2018 odejde ze scény Mercedes a zamíří do Formule E. Na soupisce DTM by tedy zůstaly pouze dva výrobci, Audi a BMW. Ovšem startovní rošt by se mohl rozrůst buďto o jednu za japonských nebo o italskou automobilku.
Stejně jako ve Formuli 1, tak i v DTM došlo k obměně vedení, které převzal expilot královny motorismu Gerhart Berger. Za Rakušanovy vlády už došlo k několika zásadním změnám, mezi které patří například zrušení váhových rozdílů, či zákaz radiové komunikace mezi jezdcem a boxovou zídkou.
„Je perfektní, jak to Gerhard dělá,“ chválí Bergerovy činy prezident DMSB Hans-Joachim Stuck v rozhovoru pro Motorsport-Total.com. Oba bývalí piloti F1 jsou velmi často za jedno. Dokonce prozradil, že Berger bydlí takřka za rohem: „Jsme sousedé, bydlíme pět kilometrů od sebe. Nějaké věci jsme už projednávali na lyžařské boudě a zavedli jsme je. Zvláště při realizaci je Gerhard perfektní. Je nezávislý, přímý a v pohodě.“
Stuck si nemůže spolupráci s Bergerem, jenž je novým šéfem ITR, vynachválit, neboť dokáže výrobce přimět k souhlasu. Jako příklad udává nedávné změny v rádiové komunikaci a ohledně váhy vozů.
„Výhodou je pro mě především to, že Gerhard s jeho prostředky může podporovat DMSB s jeho strukturou. Zvládne vyvíjet potřebný tlak na výrobce, což dříve nebyl ten případ. Příkladem je zákaz rádiové komunikace a váha: Nad tím jsme na mítincích s DMSB a výrobci seděli dlouhé hodiny. Najednou Gerhard říká, že bychom měli všichni z DMSB odejít,“ vypráví Němec a oceňuje rychlost, jakou Berger jedná. A ta je přímo blesková. „Pak s výrobci jednal sám a o deset minut později bylo téma vyřešeno. Je to dobře, pomáhá nám to. Všichni jsme závodníci a víme, o co kráčí.“
Německý šampionát cestovních vozů nyní stojí na scestí, a to po šokujícím oznámení Stříbrných šípů, že po sezoně 2018 DTM opustí na úkor elektrické série, Formule E.
„S novými předpisy je všechno připravené. Teď si položme zcela rozhodující otázku: ‚Bude se chtít třetí výrobce zúčastnit?‘ To je momentálně kritickým bodem,“ zdůrazňuje Stuck. Pokud se tak nestane, hrozí úplný zánik. Stuck je však přesvědčen, že nějaký výrobce šampionát zachrání. „Kyvadlo momentálně mírně naznačuje, že by měl skutečně přijít třetí výrobce. Držte všichni palce.“
„Přijde-li třetí značka, bude to dobré. Nepřijde nikdo, bude to těžké,“ uvědomuje si 66 letý rodák z Garmisch-Partenkirchenu, jenž se snaží v současné době přesvědčit jednoho z japonských výrobců GT 500 – Hondu, Lexus a Nissan či nějakou italskou značku. Vozy GT dokonce byly přítomné i při závěrečném víkendu DTM na Hockenheimringu.
V nové éře bychom se mohli dočkat soukromých týmů a zrušení čidel. „Téma zrušení senzorů v DTM je v zásadě správné. Zda to dokážeme, netuším. Musíme se na to podívat. Nemůžete spadnout ze špičkové úrovně do doby kamenné. Holt jsme ve špičkovém motorsportu. Ale: proč je ‚Rocky (Mike Rockenfeller, pozn. redakce) jednou vepředu a jednou vzadu?“ zamýšlí se Stuck a dodává: „Protože říká, že tomu jeho – s prominutím – sračkoidní kára z továrny odpovídala a neseděla mu. Potom s tím nic nenadělá.“