Německý šampionát cestovních vozů tento víkend zavítá na jediný městský okruh v kalendáři. Díky své charakteristice je označován jako “franské Monako”. Jako lídr přijíždí do Norimberku Kelvin van der Linde, avšak těsně za ním je Mirko Bortolotti.
“Franské Monako” poznamenané Hitlerem
Norimberk je univerzitním městem ležícím na obou březích řeky Pegnitz. Okruh byl vybudován na Zeppelinovo polích, kde na hlavní tribuně promlouval Hitler k německému národu. Historie závodění ve městě s přibližně 523 tisíci obyvatel sahá až do roku 1947, kdy se okolo hlavní tribuny proháněly motocykly. O rok později Norisring poprvé hostil automobilové závody. Pro sezonu 1972 se trať zkrátila na současnou délku 2,2 km. DTM muselo čekat na svou premiéru ve “franském Monaku” do roku 1984. Tehdy “200 mil Norimberku” vyhrál Winfried Vogt.
Nejúspěšnějším pilotem je Bruno Spengler s pěti triumfy, čtyřikrát vyhrál Jamie Green. Ze současných závodníků má nejvíce vítězství na kontě Thomas Preining, který stál na stupni nejvyšším v roce 2022 a 2023.
Milimetry od zdi
Okruh dlouhý 2,2 kilometrů čítá pouhých pět zatáček a chyby jsou tvrdě trestány, jelikož je trať lemovaná zdmi. Únikové zóny jsou pouze ve dvou ostřejších zatáčkách. Na cílové rovince piloti dosahují až 280 km/h, přičemž do první vracečky musí brzdit až na 50 km/h. Po výjezdu opět zrychlují na 200 km/h. Po kratší rovince následuje “Schöllerovo esíčko”, které projíždějí přibližně o 90 km/h pomaleji, než zase sešlápnou plný plyn k zatáčce Dutzendteich, což je poslední zatáčka před cílem.
Vzhledem k charakteristice okruhu je velká pravděpodobnost výjezdu safety caru, který se v roce 2022 na trati objevil hned po startu závodu, když došlo v zatáčce Gründing k hromadné bouračce. Ve stejném roce zde Porsche slavilo své premiérové vítězství v DTM.
Na první zatáčku má nepříjemné vzpomínky Keke Rosberg, kterého v roce 1994 před brzdným bodem zradily brzdy a následný náraz jej katapultoval až za svodidla. V roce 2021 naopak pohřbil své naděje na titul Kelvin van der Linde, když pod tlakem kolidoval s Maximilanem Götzem.
Traťový rekord zaznamenal Nico Müller, který zajel v roce 2019 kolo v hodnotě 46,618s s průměrnou rychlostí 177,614 km/h.
Skvělá dostupnost pro fanoušky
Pro diváky, kteří závody rádi sledují z tribun, je to nejdostupnější okruh, jelikož se nachází v centru města. Přímo k okruhu se lze jednoduše dostat městskou hromadnou dopravou. Velkým plusem je fakt, že v ceně vstupenky je zahrnuta cena jízdenky, ale také oblíbený pitwalk. Rovněž pro české fanoušky se jedná po Lausitzringu o jeden z nejbližších okruhů. Autem i autobusem cesta trvá do čtyř hodin.
Datum | Událost | Čas |
---|---|---|
5. července (pá) | 1. trénink | 11:30-12:25 |
2. trénink | 15:45-16:30 | |
6. července (so) | Kvalifikace | 9:00-9:45 |
Závod | 13:30-14:45 | |
7. července (ne) | Kvalifikace | 9:20-10:05 |
Závod | 15:15-16:15 |
Buďte první kdo přidá komentář