Samotné DTM vzniklo už v roce 1984, ale kvůli vysokým nákladům bylo na pár sezon v roce 1997 přerušeno. Velký návrat pak přišel přesně před dvaceti lety v roce 2000, kdy se kromě Mercedesu připojil i Opel s Audi. Mercedes a Opel představili celkově čtyři týmy a Audi jako tehdejší soukromník pouze dva.
Formát závodního víkendu byl podobný jako dnes. Každý okruh hostil dva čtyřicetiminutové závody, ale na Hockenheim se DTM ještě vrátilo na konci sezony. Závod na Lausitzringu byl kvůli mohutnému dešti zrušen.
Jak skončilo původní DTM, tak začalo to nové. O titul mezi jezdci bojovali opět Bernd Schneider a Manuel Reuter. U Mercedesu i ve svých padesáti letech pokračoval Klaus Ludwig, který získal dvě vítězství na Sachsenringu.
Schneider si nakonec se šesti vítězstvími připsal titul šampiona. Audi se v prvním roce nepodívalo ani na stupně vítězů, nejlepším výsledkem bylo páté místo Laurenta Aiella, který získal o dva roky později mistrovský titul.