Potvrzeno: Aston Martin ukončil spolupráci s HWA!

Spekulace ohledně rozpadnutí se vztahu Aston Martinu s dodavatelem motorů HWA jsou nyní potvrzeny. Spolupráce byla ukončena kvůli neustálým technickým problémům týmu R-Motorsport s pohonnou jednotkou. Poslední kapkou byl závěrečný závod sezony na Hockenheimringu. Nejprve musel v zaváděcím kole odstavit svoje auto Paul di Resta a pár metrů po startu závodu vzplál vůz Daniela Juncadelly, přičemž oběma jezdcům vypověděl službu právě agregát od HWA.

„Bohužel jsme se nedokázali shodnout se společností HWA AG na pokračování spolupráce v rámci našeho angažmá v DTM, takže s nimi musíme ukončit naše společné působení v DTM,“ vysvětluje šéf týmu R-Motorsport Florian Kamelger. Zároveň ale ujišťuje, že z šamponátu neodejnou a společně s Aston Martinem udělají restrukturalizaci.

Důvodů k ukončení spolupráce je hned několik

Proloužení kontraktu jen na rok: K rozvázání spolupráce mělo dojít zejména proto, že HWA nabídlo prodloužení smlouvy jen na nadcházející rok, z čímž Kamelger nesouhlasil. „Při závodění s továrními týmy jako Audi a BMW, musíte důkladně přemýšlet o tom, zda máte k dispozici zdroje, nebo jste využít k tomu, abyste bojovali vpředu,“ uvedl předseda HWA Ulrich Fritz pro Motorsport.com.

Finance: Fritz připouští, že nečekali tak vysoké vysoké výdaje, které byly způsobené neustálými opravami nespolehlivého agregátu. Kromě toho pochopitelně investovali velký balík peněz do jeho vývoje, ten však nepřinesl kýžené ovoce. Právě toto bylo podle informací portálu Motorsport.com dalším z důvodů, proč R-Motorsport nezažádal o homologaci. A navíc narozdíl od továrních stájí musel dokonce údajně i sám šéf HWA Hans-Werner Aufrecht vytáhnout ze svých kapes nemalý finanční obnos.

Kdo bude novým dodavatelem pohonných jednotek?

Podle vedení se o novém dodavateli rozhodne „v blízké budoucnosti“, přičemž probíhají jednání hned na dvou frontách. Tým totiž jedná o navázání spolupráce jak s BMW, tak i Hondou, která bude příští rok startovat v DTM se svými vozy z japonského seriálu Super GT.

Berger: Aston Martin a R-Motorsport podporují nové směřování DTM

K momentální situaci se vyjádřil také šéf šampionátu Gerhard Berger, který je přesvědčený, že R-Motorsport najde pro nadcházející sezonu kometentního partnera. Nicméně ani on nenastínil, kdo by to mohl být.

Nyní je DTM potenciálně jednou nohou v hrobě. Jestliže by Aston nenašel nového patnera a z mistrovství by odešel, tak by to představovalo obrovský problém. Neboť už teď je počet startujících hraniční.

„Vím, že R-Motorsport a Aston Martin podporují další vývoj DTM – pravidla ‚Class One‘ a spolupráci se sérií Super GT,“ potvrdil šedesátiletý Rakušan, pro kterého „je na jednu stranu politováníhodné, že spolupráce R-Motorsportu a HWA v DTM po roce končí, na druhou stranu jsem si ale jistý, že obě strany to dobře zvážily a dosáhly vzájemné dohody.“

Barča Goldmannová:
Related Post