Michele Alboreto
V Sennově a Prostově éře byl Michele Alberto nadějí Tifosi. Přestože během 194 startů do velkých cen stanul pětkrát na stupínku nejvyšším, na vysněný zisk titulu to nestačilo. Rodák z Milána šel posléze zkusit štěstí do DTM, kde se upsal Alfě Romeo. Nicméně tuto štaci si nejspíše za rámeček nedal. V nejlepší desítce skončil pouze jednou, a to na Hockenheimringu, kde viděl šachovnicovou vlajku jako sedmý.
Následně se přesunul do vytrvalostních závodů, které se mu staly osudným. V roce 2001 přišel ve 44 letech o život během testů na Lausitzringu.
Aguri Suzuki
Hrdina země vycházejícího slunce Aguri Suzuki, který ve formuli 1 jezdil pro Larrousse, Zakspeed, Footwork, Jordan a Ligier, se vyšvihl před domácím publikem v roce 1990 třetím místem.
Nenechal ze zahanbit ani během svého hostování v DTM, tehdy ITC, v roce 1996, kdy usedl za volant Mercedesu. Němci jej povolali do služby pro závod na Suzuce, ve které dokončil na solidním 11. místě.
Bernd Schneider – Mr. DTM v kokpitu F1 nezazářil
Věděli jste, že legenda DTM Bernd Schneider byl také pilotem F1? Na konci 80. let oblékal overal Zakspeed a Arrows, ale do většiny závodů se ani nekvalifikoval.
Chuť si však zpravil v roce 1992, kdy absolvoval svoji první kompletní sezonu v DTM ve voze Mercedes a v konečném pořadí se umístil na 3. místě.
První z pěti titulů pak přišel o tři roky později a ani následující dva ročníky jej nikdo neporazil. V sezoně 2002 byl vice mistrem, aby byl rok na to opět korunován šampionem. Svoji mistrovskou šňůru ukončil v sezoně 2006 a dva roky na to pověsil nadobro helmu na hřebík.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
1986 | Ford-Grab Motorsport GmbH | Ford Sierra XR4 Ti | - | 11. | 13 | 27. |
1987 | Ford-Grab Motorsport GmbH | Ford Sierra XR4 Ti | - | 2. | 56 | 15. |
1988 | Ford-Grab Motorsport GmbH | Ford Sierra RS 500 Cosworth | - | 10. | 9 | 38. |
1989 | Ford Motorsport Eggenberger | Ford Sierra RS 500 Cosworth | - | 10. | 1 | 49. |
1991 | Zakspeed Racing | Mercedes 190E 2,5-16 Evo2 | - | 2. | 26 | 15. |
1992 | AMG Motorenbau GmbH | Mercedes 190E 2,5-16 Evo2 | 4 | 1. | 191 | 3. |
1993 | AMG-Mercedes Sonax | Mercedes 190E 2,5-16 93 / Mercedes 190E 2,5-16 Evo2 | 3 | 1. | 172 | 3. |
1994 | AMG-Mercedes Tabac-Original Sonax | Merceces C V6 | 2 | 1. | 86 | 10. |
1995 | D2 Privat-Team AMG Mercedes | Merceces C V6 | 5 | 1. | 138 | 1. |
1996 | D2 Privat-Team AMG Mercedes | Merceces C V6 | 4 | 1. | 205 | 2. |
2000 | HWA | Mercedes AMG CLK-DTM | 6 | 1. | 221 | 1. |
2001 | HWA | Mercedes AMG CLK-DTM | 6 | 1. | 161 | 1. |
2002 | HWA | Mercedes AMG CLK-DTM | 2 | 1. | 64 | 2. |
2003 | HWA | Mercedes AMG CLK 2003 | 2 | 1. | 68 | 1. |
2004 | HWA | Mercedes-AMG C 2004 | 1 | 1. | 36 | 6. |
2005 | HWA | Mercedes-AMG C 2005 | 1 | 1. | 32 | 4. |
2006 | HWA | Mercedes-AMG C 2006 | 2 | 1. | 71 | 1. |
2007 | HWA | Mercedes-AMG C 2007 | 1 | 1. | 31,5 | 6. |
2008 | HWA | Mercedes-AMG C 2008 | 1 | 1. | 34 | 6. |
Pedro Lamy
Portugalec neoslnil svými výkony ani ve formuli 1 ani v DTM. Na jeho obranu však nutno dodat, že neměl k dispozici zcela konkurenceschopné stroje. Zatímco v královně motorsportu odjel za Minardi pouze jednu kompletní sezonu a dokázal jednou bodovat, tak v DTM získal v debutové sezoně 2000 pro tým Rosberg 39 bodů, což mu zajistilo konečné 13. místo. V té následující odstartoval pouze do čtyřech závodů na Hockenheimringu a Nürburgringu.
Karl Wendlinger
Rakušan začal v roce 1989 svoji kariéru v týmu Star-Marko RSM. Svůj mercedes dovezl do cíle nejlépe na 14. místě.
Po sezoně 1990 se přesunul do formule 1, ve které absolvoval celkem 42 startů, aby se v roce 2002 vrátil do DTM za volant Audi TT týmu Abt. Ale ani tentokrát nebylo pódium na dosah.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
1989 | Star-Marko RSM | Mercedes 190E 2,3-16 | - | 14. | 20 | 30. |
1990 | AMG Motorenbum GmbH | Mercedes 190E 2,3-16 Evo / Mercedes 190E 2,3-16 Evo II | - | 12. | 0 | - |
2002 | Abt Sportsline | Abt-Audi TT-R | - | 5. | 3 | 14. |
2003 | Abt Sportsline | Abt-Audi TT-R | - | 8. | 1 | 16. |
Jean Alesi
Alesi si za svých 11 sezon ve formuli 1 vybudoval renomé, přestože vyhrál pouze jednou, a to ve Velké ceně Kanady 1995. Vyznačoval se především svým tvrdým jízdním stylem.
Respektovaným jezdcem byl rovněž v DTM. V roce 2002 podepsal s Mercedesem, se kterým vyhrál za pět sezon pět podniků a pokaždé skončil v Šampionátu jezdců v top 10, přičemž nejlepším výsledkem bylo páté místo (2002, 2003).
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
2002 | HWA | Mercedes-AMG CLK DTM | 2 | 1. | 24 | 5. |
2003 | HWA | Mercedes-AMG CLK 2003 | 2 | 1. | 42 | 5. |
2004 | HWA | Mercedes-AMG C 2004 | - | 3. | 19 | 7. |
2005 | HWA | Mercedes-AMG C 2005 | 1 | 1. | 22 | 7. |
2006 | Persson Motorsport | Mercedes-AMG C 2005 | - | 4. | 15 | 9. |
Heinz-Harald Frentzen
Vice mistr formule 1 z roku 1997 s týmem Williams Heinz-Harald Frenzen zamířil po angažmá u Sauberu v roce 2004 do DTM k Opelu. Až ve druhé sezoně v týmu OPC Team Holzer zaznamenal dvě pódia – třetí dojel v Brně a Zandvoortu, a to i přesto, že Opel Vectra nepatřil ke konkurenceschopným vozům. Ani s Audi v roce 2006 nedokázal triumfovat, opět byla jeho maximem třetí příčka – v Hockenheimu a Barceloně.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
2004 | OPC Team Holzer | Opel Vectra GTS V8 2004 | - | 6.. | 3 | 14. |
2005 | OPC Team Holzer | Opel Vectra GTS V8 2005 | - | 3. | 17 | 8. |
2006 | Abt Sportsline | Audi A4 DTM 2006 | - | 3. | 24 | 7. |
Christian Fittipaldi
Zatímco ve formuli 1 Christian Fittipaldi nedokázal navázat na úspěchy svého legendárního strýce Emersona, když za tři roky v Minardi a Footwork nasbíral pouze 12 bodů, tak v DTM se ukázal v mnohem lepším světle.
Mercedes jej povolal v roce 1996 coby hostujícího jezdce pro domácí závod v Sao Paolu. Cílem projel desátý a byl dokonce lepší než jeho zkušený týmový kolega Jörg van Ommen, který skončil 15.
Allan McNish – jako jezdec průměrný, jako šéf excelentní
Šéf týmu formule E Audi Sport Abt Schaeffler Alan McNish za volantem monopostů ani cestovních vozů nezazářil tolik, jako v pozici šéfa.
Brit pod křídly Toyoty ve formuli 1 ani jednou nebodoval. V roce 2005 pak šel do DTM. Sice podával v Audi přesvědčivější výkony, ale přesto získal pouze 13. bodů a obsadil konečnou 10. příčku. Jeho maximem bylo čtvrté místo na Norisringu.
Nicolas Kiesa
Dánský závodník se v motorsportu příliš dlouho neohřál. Po neúspěšném tažení ve formuli 1, kde nastoupil v sezoně 2003 s týmem Minardi do pěti závodů, usedl v ročníku 2006 za volant Audi A4 DTM týmu Futurecom TME na Nürburgringu, v Zandvoortu a Barceloně. Také zde byl neúspěšný.