Piloti F1 v DTM (3/4): Když legenda DTM ve F1 pohoří

© twitter ITC-History 95-96

Michele Alboreto

V Sennově a Prostově éře byl Michele Alberto nadějí Tifosi. Přestože během 194 startů do velkých cen stanul pětkrát na stupínku nejvyšším, na vysněný zisk titulu to nestačilo. Rodák z Milána šel posléze zkusit štěstí do DTM, kde se upsal Alfě Romeo. Nicméně tuto štaci si nejspíše za rámeček nedal. V nejlepší desítce skončil pouze jednou, a to na Hockenheimringu, kde viděl šachovnicovou vlajku jako sedmý.

Alboreto v Diepholzu 1995 / © twitter ITC-History 95-96

Následně se přesunul do vytrvalostních závodů, které se mu staly osudným. V roce 2001 přišel ve 44 letech o život během testů na Lausitzringu.

Aguri Suzuki 

Hrdina země vycházejícího slunce Aguri Suzuki, který ve formuli 1 jezdil pro Larrousse, Zakspeed, Footwork, Jordan a Ligier, se vyšvihl před domácím publikem v roce 1990 třetím místem.

Nenechal ze zahanbit ani během svého hostování v DTM, tehdy ITC, v roce 1996, kdy usedl za volant Mercedesu. Němci jej povolali do služby pro závod na Suzuce, ve které dokončil na solidním 11. místě.

Suzuki v Mercedesu během závodu na Suzuce 1996 / © twitter ITC-History 95-96

Bernd Schneider – Mr. DTM v kokpitu F1 nezazářil

Věděli jste, že legenda DTM Bernd Schneider byl také pilotem F1? Na konci 80. let oblékal overal Zakspeed a Arrows, ale do většiny závodů se ani nekvalifikoval.

Chuť si však zpravil v roce 1992, kdy absolvoval svoji první kompletní sezonu v DTM ve voze Mercedes a v konečném pořadí se umístil na 3. místě.

První z pěti titulů pak přišel o tři roky později a ani následující dva ročníky jej nikdo neporazil. V sezoně 2002 byl vice mistrem, aby byl rok na to opět korunován šampionem. Svoji mistrovskou šňůru ukončil v sezoně 2006 a dva roky na to pověsil nadobro helmu na hřebík.

SezonaTýmAutoPočet vítězstvíNejlepší umístěníPočet bodůPořadí v šampionátu
1986Ford-Grab Motorsport GmbHFord Sierra XR4 Ti-11.1327.
1987Ford-Grab Motorsport GmbHFord Sierra XR4 Ti-2.5615.
1988Ford-Grab Motorsport GmbHFord Sierra RS 500 Cosworth-10.938.
1989Ford Motorsport EggenbergerFord Sierra RS 500 Cosworth-10.149.
1991Zakspeed Racing Mercedes 190E 2,5-16 Evo2-2.2615.
1992AMG Motorenbau GmbHMercedes 190E 2,5-16 Evo241.1913.
1993AMG-Mercedes SonaxMercedes 190E 2,5-16 93 / Mercedes 190E 2,5-16 Evo231.1723.
1994AMG-Mercedes Tabac-Original SonaxMerceces C V621.8610.
1995D2 Privat-Team AMG MercedesMerceces C V651.1381.
1996D2 Privat-Team AMG MercedesMerceces C V641.2052.
2000HWAMercedes AMG CLK-DTM61.2211.
2001HWAMercedes AMG CLK-DTM61.1611.
2002HWAMercedes AMG CLK-DTM21.642.
2003HWAMercedes AMG CLK 200321.681.
2004HWAMercedes-AMG C 200411.366.
2005HWAMercedes-AMG C 200511.324.
2006HWAMercedes-AMG C 200621.711.
2007HWAMercedes-AMG C 200711.31,56.
2008HWAMercedes-AMG C 200811.346.

Pedro Lamy 

Portugalec neoslnil svými výkony ani ve formuli 1 ani v DTM. Na jeho obranu však nutno dodat, že neměl k dispozici zcela konkurenceschopné stroje. Zatímco v královně motorsportu odjel za Minardi pouze jednu kompletní sezonu a dokázal jednou bodovat, tak v DTM získal v debutové sezoně 2000 pro tým Rosberg 39 bodů, což mu zajistilo konečné 13. místo. V té následující odstartoval pouze do čtyřech závodů na Hockenheimringu a Nürburgringu.

© LAT Images

Karl Wendlinger

Rakušan začal v roce 1989 svoji kariéru v týmu Star-Marko RSM. Svůj mercedes dovezl do cíle nejlépe na 14. místě.

Po sezoně 1990 se přesunul do formule 1, ve které absolvoval celkem 42 startů, aby se v roce 2002 vrátil do DTM za volant Audi TT týmu Abt. Ale ani tentokrát nebylo pódium na dosah.

SezonaTýmAutoPočet vítězstvíNejlepší umístěníPočet bodůPořadí v šampionátu
1989Star-Marko RSMMercedes 190E 2,3-16-14.2030.
1990AMG Motorenbum GmbHMercedes 190E 2,3-16 Evo / Mercedes 190E 2,3-16 Evo II-12.0-
2002Abt SportslineAbt-Audi TT-R-5.314.
2003Abt SportslineAbt-Audi TT-R-8.116.

Jean Alesi 

Alesi si za svých 11 sezon ve formuli 1 vybudoval renomé, přestože vyhrál pouze jednou, a to ve Velké ceně Kanady 1995. Vyznačoval se především svým tvrdým jízdním stylem.

Hockenheimring 2006 / ©hoch-zwei.net.

Respektovaným jezdcem byl rovněž v DTM. V roce 2002 podepsal s Mercedesem, se kterým vyhrál za pět sezon pět podniků a pokaždé skončil v Šampionátu jezdců v top 10, přičemž nejlepším výsledkem bylo páté místo (2002, 2003).

SezonaTýmAutoPočet vítězstvíNejlepší umístěníPočet bodůPořadí v šampionátu
2002HWAMercedes-AMG CLK DTM21.245.
2003HWAMercedes-AMG CLK 200321.425.
2004HWAMercedes-AMG C 2004-3.197.
2005HWAMercedes-AMG C 200511.227.
2006Persson MotorsportMercedes-AMG C 2005-4.159.

Heinz-Harald Frentzen

Vice mistr formule 1 z roku 1997 s týmem Williams Heinz-Harald Frenzen zamířil po angažmá u Sauberu v roce 2004 do DTM k Opelu. Až ve druhé sezoně v týmu OPC Team Holzer zaznamenal dvě pódia – třetí dojel v Brně a Zandvoortu, a to i přesto, že Opel Vectra nepatřil ke konkurenceschopným vozům. Ani s Audi v roce 2006 nedokázal triumfovat, opět byla jeho maximem třetí příčka – v Hockenheimu a Barceloně.

Nürburgring 2006 / © hoch-zwei.net.
SezonaTýmAutoPočet vítězstvíNejlepší umístěníPočet bodůPořadí v šampionátu
2004OPC Team HolzerOpel Vectra GTS V8 2004-6..314.
2005OPC Team HolzerOpel Vectra GTS V8 2005-3.178.
2006Abt SportslineAudi A4 DTM 2006-3.247.

Christian Fittipaldi

Zatímco ve formuli 1 Christian Fittipaldi nedokázal navázat na úspěchy svého legendárního strýce Emersona, když za tři roky v Minardi a Footwork nasbíral pouze 12 bodů, tak v DTM se ukázal v mnohem lepším světle.

Mercedes jej povolal v roce 1996 coby hostujícího jezdce pro domácí závod v Sao Paolu. Cílem projel desátý a byl dokonce lepší než jeho zkušený týmový kolega Jörg van Ommen, který skončil 15.

Fittipaldi během závodu v Sao Paolu / © twitter IT-History 95-96

Allan McNish – jako jezdec průměrný, jako šéf excelentní

Šéf týmu formule E Audi Sport Abt Schaeffler Alan McNish za volantem monopostů ani cestovních vozů nezazářil tolik, jako v pozici šéfa.

Brit pod křídly Toyoty ve formuli 1 ani jednou nebodoval. V roce 2005 pak šel do DTM. Sice podával v Audi přesvědčivější výkony, ale přesto získal pouze 13. bodů a obsadil konečnou 10. příčku. Jeho maximem bylo čtvrté místo na Norisringu.

Allan McNish a Christian Abt v Zandvoortu 2005 / ©hoch-zwei.net

Nicolas Kiesa

Dánský závodník se v motorsportu příliš dlouho neohřál. Po neúspěšném tažení ve formuli 1, kde nastoupil v sezoně 2003 s týmem Minardi do pěti závodů, usedl v ročníku 2006 za volant Audi A4 DTM týmu Futurecom TME na Nürburgringu, v Zandvoortu a Barceloně. Také zde byl neúspěšný.

Kiesa v Barceloně 2006 / © hoch-zwei.net
Barča Goldmannová:
Related Post