Jochen Mass
Německý závodník absolvoval celkem 105 velkých cen formule 1, přičemž si svůj debut odbyl při GP Velké Británie 1973 a poslední závod odjel ve Francii 1982. Ovšem v sezoně 1975 kombinoval monoposty s cestovními vozy, když nastoupil s Mercedesem do čtyř podniků, avšak pouze jednou, a to v Diepholzu, dojel do cíle.
Keke Rosberg – Šampion, co si založil tým
Do DTM zavítal také šampion F1 z roku 1982 Keke Rosberg, který strávil v šampionátu čtyři sezony. Hned při svém debutu v ročníku 1992 triumfoval pod Trojcípou hvězdou ve Wunstorfu. Jednalo se rovněž o jeho nejúspěšnější sezonu, když skončil na celkovém pátém místě.
Pro následující sezonu se přesunul k Opelu, u kterého zaznamenal nejlépe třetí místo na Hockenheimringu.
V sezoně 1994 založil svůj vlastní tým Rosberg, jenž od roku 1995 spadal pod program Opelu v DTM. Jeho týmovým kolegou byl legendární Klaus Ludwig. Největším úspěchem bylo vítězství na Hockenheimu.
Tým Rosberg se poté vrátil na scénu společně s velkým comebackem DTM v roce 2000, avšak tentokrát pod záštitou Audi. Toto kombo si připsalo dva mistrovské tituly v sezonách 2017 a 2019.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
1992 | AMG Motorenbau GmbH | Mercedes 190E 2,5-16 Evo2 | 1 | 1. | 147 | 5. |
1993 | Joest Racing | Opel Calibra V6 4x4 | - | 7. | 4 | 18. |
1994 | Opel Team Joest | Opel Calibra V6 4x4 | - | 3. | 27 | 14. |
1995 | Opel Team Rosberg | Opel Calibra V6 4x4 | - | 4. | 17 | 18. |
Mika Häkkinen – Létající Fin v DTM dolétal
Kroky svého krajana Kekeho Rosberga následoval i dvojnásobný mistr světa F1 Mika Häkkinen, který po 11 sezonách přijal novou výzvu v podobě německého šampionátu cestovních vozů.
I v DTM dokázal své kvality a potvrdil přezdívku Létající Fin. První triumf přišel totiž už ve třetím závodě debutové sezony 2005 na belgickém okruhu Spa-Francorchamps.
Všechny tři sezony závodil v Mercedesu týmu HWA. Další dvě vítězství získal ještě v roce 2007 na Lausitzringu a v Mugellu.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
2005 | HWA Team | Mercedes AMG C 2005 | 1 | 1. | 30 | 5. |
2006 | HWA Team | Mercedes AMG C 2006 | - | 2. | 25 | 6. |
2007 | HWA Team | Mercedes AMG C 2007 | 2 | 1. | 22 | 8. |
JJ Lehto
Finy to jednoduše do DTM táhne. Třetím pilotem ze Skandinávie, který se po svém nepříliš úspěšném tažení ve formuli 1 podíval do DTM, je Jyrki Juhani Järvilehto, známý spíše jako JJ Lehto.
Ačkoliv Fin skončil nejlépe v Šampionátu jezdců na pátém místě, tak patřil k nejkonzistentnějším pilotům Opelu v poli. V roce 1995 začínal u týmu Opel Team Joest, aby o rok později podepsal smlouvu s týmem Rosberg. Jeho maximem bylo druhé místo na Silverstone.
V roce 2002 byl pak povolán týmem OPC Euroteam na dva závody na rakouském A1 Ringu, oba dokončil na osmnáctém místě.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
1995 | Opel Team Joest | Opel Calibra V6 4x4 | - | 3. | 36 / 26 | 13. /11. |
1996 | Opel Team Rosberg | Opel Calibra V6 4x4 | - | 2. | 148 | 5. |
2002 | OPC Euroteam | Opel Astra V8 Coupé 2001 | - | 18. | 0 | 21. |
Emanuele Pirro
Ital startoval ve formuli 1 v letech 1989-1991 a zároveň byl jezdcem týmu Schnitzer v DTM. Právě za volantem BMW M3 Sport Evo získal coby aktivní pilot F1 vítězství na Nürburgringu. Nutno však dodat, že právě tento výsledek byl jeho kariérním vrcholem v DTM.
BMW ještě pilotoval po roční pauze, když se vrátil s týmem Bigazzi, se kterým dojel třikrát na třetí pozici.
Poté se ukázal ještě jednou v DTM, a to v sezoně 2004, tehdy však se stájí Joast spadající pod značku Audi.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
1989 | BMW M Team Schnitzer | BMW M3 Evo | - | 3. | 0 | - |
1990 | Schnitzer Motorsport | BMW M3 Sport Evo | 1 | 1. | 36 | 15. |
1992 | BMW Team Bigazzi | BMW M3 Sport Evo | - | 3. | 85 | 12. |
2004 | Audi Team Joest | Audi A4 DTM 2004 | - | 5. | 11 | 11. |
Olivier Grouillard
Ve formuli 1 absolvoval Oliver Grouillard 41 velkých cen, přičemž bodoval pouze jednou. Do paměti se nezapsal ani účastí v roce 1992 v závodě na Nürburgringu, kde v barvách BMW dojel na 11., resp. 13. pozici.
Nicola Larini
Zatímco Ital ve formuli 1 nezářil a jeho maximem bylo druhé místo ve Velké ceně San Marina 1994 v barvách tradiční stáje z Maranella, tak v DTM dal o sobě vědět okamžitě. Svoji mistrovskou jízdu započal v roce 1993 v Alfě Romeo 155 V6 Ti, když ovládl úvodní dva závody sezony v Zolderu, poté přidal ještě tři triumfy na Nürburgringu, dva na Norisringu a po jednom ve Wunstorfu, v Diepholzu a na Alemannenringu.
Byť se mu v následující sezoně nepodařilo titul obhájit, tak zůstal se čtyřmi vítězstvími v nejlepší trojce.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
1993 | Alfa Corse | Alfa Romeo 155 V6 Ti | 10 | 1. | 261 | 1. |
1994 | Alfa Corse | Alfa Romeo 155 V6 Ti | 4 | 1. | 150 | 3. |
1995 | Alfa Corse | Alfa Romeo 155 V6 Ti | 1 | 1. | 71 / 59 | 6. / 4. |
1996 | Martini Alfa Corse | Alfa Romeo 155 V6 Ti | 2 | 1. | 95 | 11. |
Alessandro Nannini
Alessandro Nannini byl v královně motorsportu aktivní mezi lety 1986 a 1990. Jeho působení ve formuli 1 ukončila nehoda v helikoptéře, během které přišel o pravou ruku. Ta mu byla po náročné devítihodinové operaci přišita.
Přes jeho vážné zranění se nevzdal a vrátil se za volant. Zamířil do DTM, ve kterém získal v 90 absolvovaných závodech ve speciálně upraveném voze týmu Alfa Corse pozoruhodných 14 vítězství. Většinu z nich získal v poslední sezoně, což mu vyneslo konečné třetí místo v šampionátu.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
1993 | Alfa Corse | Alfa Romeo 155 V6 Ti | 2 | 1. | 121 | 8. |
1994 | Alfa Corse | Alfa Romeo 155 V6 Ti | 4 | 1. | 149 | 4. |
1995 | Alfa Corse | Alfa Romeo 155 V6 Ti | - | 4. | 44 / 17 | 11. / 15. |
1996 | Martini Alfa Corse | Alfa Romeo 155 V6 Ti | 7 | 1. | 180 | 3. |
Gabriele Tarquini
Účastník 38 velkých cen Gabriele Tarquini, dnes známý především díky angažmá v mistrovství cestovních vozů WTCC, se poprvé svezl ve voze DTM v sezoně 1995, a to v závodech na Nürburgringu, Alemannenringu a na okruhu Magny Couurse. Přičemž dokončil pouze podnik ve Francii.
V následující sezoně odjel celou sezonu, když získal angažmá u týmu JAS Motorsport Alfa Romeo. Za volantem Alfy Romeo 155 V6 Ti, která se spíše pohybovala na chvostu startovního pole, si dojel ve Velké Británii pro své první a jediné vítězství v DTM.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
1995 | Alfa Corse 2 | Alfa Romeo 155 V6 Ti | - | 10. | 0 / 0 | - / 29. |
1996 | JAS Motorsport Alfa Romeo | Alfa Romeo 155 V6 Ti | 1 | 1. | 60 | 14. |
Yannick Dalmas – I Francouzi létají….
Létající Francouz? To byl Yannick Dalmas, který reprezentoval v letech 1995 a 1966 barvy Opelu. Nicméně žádného velkého úspěchu se nedočkal. Nejlepší pozicí v cíli bylo pro něj čtvrté místo na domácí půdě v Magny Course.
Ještě před tím zkusil štěstí ve formuli 1, avšak ani tam nepatřil k pilotům jezdícím na předních pozicích.