Dnes bylo potvrzeno, že se budou auta DTM prohánět na okruhu v pohoří Eifel i v následujících třech letech.
První závod DTM, tehdy však ještě pod starým názvem šampionátu DPM, se na Nürburgringu konal před 34 lety, v roce 1984, a vyhrál jej Němec Manfred Trint s vozem Ford Mustang 5.0 GT. V letech 1988-1990 a 1992-1993 okusili piloti rovněž legendární pasáž „Zelené peklo“. Na aktuální podobě trati dlouhé 3,629 kilometrů bojují závodníci o body a poháry od roku 2002.
https://www.youtube.com/watch?v=WkDSGwemleI
„Tento kontrakt je důležitým základním kamenem v našich budoucích plánech. Dále vsázíme na tuto kontinuální a úspěšnou spolupráci. Nürburgring je závodní trať s obrovským charisma a perfektní infrastrukturou. Jezdci, týmy, i my jakožto ústřední organizace DTM stále rádi hostujeme v pohoří Eifel. Bez této tradiční trati by bylo DTM těžko představitelné, “ uvedl Eslner, vedoucí provozu a manažer ITR.
Ani ředitel Nürburgring 1927 GmbH & Co. KG Marco Markfort si nedokáže představit, že by se na tamní trati nezávodilo: „DTM jednoduše k Nürburgringu patří a bude i v následujících třech letech pevným vrcholem v našem kalendáři.“
„Trať dokázala, že má koncept, který jde naproti požadavkům fanoušků motorsportu. Základní kameny jako fanouškovská zóna, Pit View (fanoušci mohou sledovat mechaniky v boxech při práci skrze okno – pozn. redakce) a fanouškovská terasa a stejně tak letošní ‚Olé party‘ v Müllenbachschleife nabídly fanouškům pestrý balíček zážitků.“
.@nico_mueller backstage at the @DTM After Race Party #DTM #DTMNuerburgring #ranDTM #LeagueofPerformance pic.twitter.com/4mF5Ribr0R
— Audi Sport (@audisport) September 8, 2018
Předminulý týden se povedl René Rastovi na této trati husarský kousek, kterým se zapsal do historie. Jako vůbec první pilot od zavedení aktuálního závodního formátu získal maximální počet dostupných bodů, když opanoval jak obě kvalifikace, tak oba závody. Díky solidní porci 56 bodů opět promluvil do boje o letošní mistrovský titul.
Na ‚Olé party‘, tedy oficiální ‚Pozávodní party‘, na Müllenbachschleife měli volný přístup všichni fanoušci ze zakoupenou vstupenkou. Největší ‚open air‘ oslavě v Německu přihlíželo přes 2000 návštěvníků.
Přesné datum konání závodu však ještě není známo. Zveřejnění provizorního kalendáře pro nadcházející sezonu je očekáváno v říjnu.