Z pole position do nedělního závodu předposledního víkendu sezóny startoval Jamie Green. V první řadě s ním stál Rast.
Kvůli technickým problémům do závodu vůbec nenastoupil Paul di Resta. Podle týmu R-Motorsport byl problém s výkonem, který nebyl schopen vyřešit v čas.
Nejlépe odstartoval Rast, který se ujmul vedení. V první zatáčce se po kontaktu s van der Lindem roztočil Glock. Ten se propadl až na konec. Van der Linde za tento kontakt obdržel penalizaci průjezd boxy.
Mueller, který měl jako hlavní cíl udržet boj o titul až do posledního víkendu startoval jako nejhorší Audi až 14. Start mu nevyšel jaksi asi představoval a tak se jeho tým opět rozhodl riskovat. Mueller byl tak již 10. kole v boxech. Dříve stavěl pouze van der Linde, který se snažil zachránit závod.
Rast se rozhodl zabránit undercutu a zajel z vedení do boxů již ve 12. kole. Green zajel hned v následujícím kole, kdy se dokázal dostat před Rasta a i přes studené pneumatiky se před ním udržel. Až do 27. kola jsme byli svědky zastávek v boxech. Jako poslední stavěla trojice Aston Martin. Kdyby vyjel safety car, tak by v tu chvíli měli největší výhodu. K tomu ovšem až do konce závodu nedošlo.
Ještě před zastávkou rychlost ukazoval Rockenfeller, který jel za vedoucí dvojicí. Tuto rychlost ovšem po zastávce jen těžko hledal a to i přesto, že z pilotů Audi měl pneumatiky v nejlepším stavu. Kdo naopak zrychloval byl Frijns. Překonal jak Muellera, tak Duvala a nakonec i Rasta. Tím, že odsunul Rasta se do teoretického boje o titul vrátil Mueller. To by ovšem nesměl z rychlit Aberdein. Ten ve 35. kole předjel právě Muellera. Tím mu zničil i jakékoliv teoretické šance. Maximální bodový zisk z Hockenheimu je 56 bodů a i kdyby došlo na vyrovnání bodů, tak na vítězství má titul pořád Rast.
Ve 30, kole závod skončil závod pro Wittmanna. Podle všeho to byl problém s převodovkou a druhým rychlostním stupněm.
O napětí v posledních kolech se postaral Frijns, který dotáhl vedoucího Greena. V předposledním kole pokus nezvládl a zatáčku si musel zkrátit. Greena musel pustit před sebe a jeho šance na první vítězství se rozplynuly. Nizozemec po závodě přiznal, že myslel, že se jedná o poslední kolo a tak riskoval. Jinak by s pokusem počkal až o kolo později.
Celý závod byl plně pod taktovkou Audi. To na přední pozice konkurenci vůbec napustilo. Obsadilo kompletně prvních sedm míst. Pak následoval Enge a Glock. Desáté místo obsadil s posledním Audi Fittipaldi.
Kdo dnes opravdu může slavit je René Rast. Ten si s náskokem dvou závodů zajistil svůj druhý titul v DTM.
Sezóna končí za tři týdny závody na Hockenheimem. Za připomínku stojí to, že budeme svědky prvního setkání DTM a Super GT. Tento víkend má sloužit hlavně ke srovnání. Více přineseme v následujících dnech.