Premiéra nových restartů byla slibná: druhý závod na Hockenheimu, byl závod restartován ve stylu Indianapolis, tzv. Double-file (přek.: dvojité pole), s polem seřazeným do dvojřadu. Má to svůj přínos. Diváci přivítali přidanou akci a větší show. Dále se jedná o něco nepředvídatelného.
„Nový restart je dobrý nastroj,“ v rozhovoru pro DTM.com řekl ředitel závodů Sven Stoppe a dodal: „Během víkendu na Lausitzringu bude nutné provést drobné doladění.“
Během testu v dubnu byl nový styl restartu odzkoušen 18 závodníky, ale vždy je velký rozdíl mezi tréninkem něčeho nového a vykonáním toho stejného v adrenalinu. Neděle ukázala, že je nutné provést drobné úpravy navzdory zaslouženému potěšení z přidaného napětí získané novým elementem. „Vedoucí jezdec musí být ve vedení,“ zdůraznil Stoppe. „Piloti musí dodržovat rychlost, která jim byl řečena během školení.“
Ačkoliv byl zábavný faktor vysoký, tak to v neděli prostě nefungovalo. Jamie Green obdržel 5 sekund pit-stop penalizaci, díky nedovolenému postavení na roštu. Co se přesně stalo? Stoppe vysvětluje: „Green prokazatelně neulil start. Zrychlil ve chvíli, kdy světla byla zhasnutá. To je v pořádku. Green byl ovšem metr před aktuálně vedoucím Glockem, když světla zhasla. Proto byla udělena odpovídající penalizace.“ V případě ulitého startu by Green obdržel penalizaci průjezd boxy. Dále, Green neučinil nic špatného, jak někteří lidé deklarují. „Zrychloval konstantně,“ dodal ředitel závodů DTM.
Stoppe také zdůraznil to, že někteří piloti mají věší zkušenosti s tímto druhem restartu než jiní. Pro některé se jedná o panenskou půdu, ale ostatní, jako je René Rast, absolvovali tento styl restartu nesčetněkrát. „Když řídíte vozy v této formaci, tak nevidíte vůz vedle se sebe,“ řekl Stoppe, který tak vysvětlil další problém.
Celkově by měl bezpečnostní vůz přivést závodníky určenou rychlostí z jezdeckého školení. Na Hockenheimu byla rychlost stanovena na 70 km/h, ale analýza ukázala, že piloti zrychlili ke 100 km/h. Vedoucí Timo Glock měl udávat rychlost a Green se měl podle Glocka řídit. Glock byl mimochodem jediný pilot, který měl při „rozsvícení zelených světel“ zařazen první rychlostní stupeň. Následně akceleroval moc tvrdě a měl problémy při zařazení druhého stupně.
Stoppe zdůrazňuje, že jezdci mohou akcelerovat jakmile světla zhasnou a ne až dosáhnou cílové rovinky. Což byla chybná informace šířená některými médii. Stoppe ovšem není fanouškem letmých startu bez startovního signálu jako je to u NASCAR. „Chci být stále schopen zasáhnout v případě, že formace není správná“.