Nové pneumatiky do mokra jsou „velkou neznámou“

Předpověď počasí pro nacházející víkend u Klettwitzu nevypadá zrovna přívětivě. V pátek a sobotu by mělo pršet. Poprvé by tak měly být nasazeny zbrusu nové gumy do deště. Proč bude světová premiéra nové specifikace zrovna v DTM? „Známe počasí v Německu,“ naráží na nevyzpytatelné podmínky šéf sportovního oddělení Pirelli.

Dle hodinové předpovědi to vypadá, že se kvalifikace pojede ještě na suchu, ale okolo dvanácté by mělo začít pršet, přičemž by měl déšť vydržet až do cílové vlajky.

Jestliže předpověď vyjde, tak by měly přijít na scénu nové pneumatiky od italského výrobce Pirelli. Jednalo by se o předčasnou premiéru, jelikož se plánovalo nasazení Cinturanto WHB v DTM a ADAC GT Masters až na příští rok.

Během testů a prvního závodního víkendu v Oscherslebenu bylo sucho, takže nové obutí nebylo jak otestovat. Týmy tak pojedou na Lausitzring s velkým otazníkem, jak podotýká sportovní ředitel Abtu Martin Tomczyk: „Největší neznámou jsou vlastně nové pneumatiky do mokra.“

Opotřebení bude pomalejší

Jak to vidí pilot Schubertu René Rast? „O nových pneumatikách do mokra jsem doposud slyšel pouze pozitiva. Měly by být rychlejší a měly by déle vydržet, takže by se neměly tak rychle opotřebovávat.“

Změna měla pozitivní ohlas také u dalších pilotů. Staré gumy totiž bylo těžké zahřát. Kromě toho hrálo velkou roli natlakování, což se přesně ukázalo minulý rok v propršeném závodě na Nürburgringu, když bral Maximillian Paul senzační vítězství.

Jedním z mála pilotů, kteří si pneumatiky už vyzkoušeli, je Clemens Schimd. Rakušan s nimi jezdil 8. května na Red Bull Ringu v rámci pěti omezených testovacích dní.

„Auto jede mnohem harmoničtěji, než bylo zvykem se starými pneumatikami do mokra,“ popisuje rakouský závodník, jehož slova cituje Motorsport.com, který však zdůrazňuje, že jeho srovnání není příliš relevantní: „Chybí mi srovnání, protože jsem nikdy před tím nejezdil v McLarenu na starých gumách. Kromě toho se McLaren v dešti všeobecně dobře řídí.“

Podobné pneumatiky jako v běžném provozu

Zatímco staré obutí bylo náročné především při nižších teplotách zahřát, tak nový model by se měl chovat podobně jako slicky.

„Koncept je trošku jiný než předchůdce. Rozhodli jsme se pro profil, který je podobný gumám pro běžný provoz. Tuhost, přilnavost a vztlak vody je vyšší, specifikace je měkčí. A funguje ve větším provozním okně,“ vysvětluje závodní šéf Pirelli Matteo Braga.

Světová premiéra v Německu

Proč si odbydou nové Pirrelli premiéru zrovna v Německu, když mají zákazníky především mezi gentleman jezdci v kategorii GT3? „Původně jsme plánovali zavést pneumatiky v GT World Challenge. Byli jsme trochu dříve hotoví, ale nebyli jsme tak daleko, abychom je zavedli celosvětově,“ přibližuje Ital a s šibalským úsměvem dodává: „Proto jsme se rozhodli začít s reprezentativní závodní sérií, která nám dá zpětnou vazbu, protože známe počasí v Německu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*