Nové kombo na spadnutí: zákaznický tým BMW a Robert Kubica

© DTM / Twitter

Startovní listina zatím obsahuje pouze dva jisté účastníky: Audi a BMW, zatímco nad další budoucností Aston Martinu se vznášejí otazníky. Doposud totiž nejsou žádné informace o tom, kdo bude případně novým technickým partnerem, neboť HWA na konci uplynulé sezony ukončilo s R-Motorsport spolupráci.

Malou špetku naděje na setrvání švýcarského týmu v DTM udržují slova Ferdinanda von Habsburga, který tvrdí, že budou stoprocentně stát v Hockenheimu na startu.

Avšak ještě před tím, než to začalo vypadat bledě s Aston Martinem, tak se vyrojily spekulace, že by startovní rošt mohl obohatit zákaznický tým BMW.

Rovněž je s BMW hodně skloňováno jméno Roberta Kubici, který přišel ve formuli 1 u Williamsu o místo ve prospěch nováčka Nicholase Lattifiho. Avšak z královny motorsporu zcela nezmizí, neboť bude testovacím a rezervním jezdcem Alfy Romeo.

Pětatřicetiletý Polák se dokonce již účastnil v prosinci s bavorskou automobilkou testu mladých jezdců DTM v Jerezu. Nicméně naskýtá se otázka, zda by mohl vůbec tyto dva šampionáty kombinovat. Podle portálu Motorsport-Total.com však Kubicovi smlouva u Alfy Romeo dovoluje reprezentovat barvy BMW v DTM. Přesto angažmá u továrního týmu nepřipadá v úvahu. Proto se opět otevřelo téma zákaznického týmu. Tentokrát by však vstup takovéhoto týmu mohl vyjít, neboť by do týmu přinesl Kubica nemalou finanční injekci skrze svého sponzora, petrochemickou společnost PKN Orlen.

„Závodění bylo pro mě vždycky prioritou – proto jsem se stal závodníkem. Sice jsem byl i rallyovým jezdcem, ale závodění je zkrátka to, co je v mé DNA,“ uvedl rodák z Krakova pro polskou televizní stanici TVP Sport. „Je to stále můj cíl. Ale teď je situace jiná, protože budu muset kombinovat dva programy. A to není jednoduché, nejen časově a co se týká povinností. Jsou ještě další aspekty, nejen mé vlastní.“

Má to ale háček…

Od Alfy Romeo má sice zelenou, ale případné angažmá u BMW má jeden poměrně zásadní háček. Hned tři závody DTM totiž kolidují s podniky formule 1. Závod v Anderstorpu se koná stejný víkend jako GP Montreálu, Monza koliduje s La Castellet a to samé platí pro GP Itálie, která se pojede souběžně se závodem v Assenu.

„Zkrátka v sobotu nenastoupíte a pak zase vystoupíte. Máte více povinností, které musíte splnit. A když máte dva programy, pak máte dvojnásobek povinností.“

„Budu prakticky na každém závodě (formule 1). A když nějaký jezdec vypadne, pak jej nahradím,“ připomíná Kubica. Bylo by tedy angažmá v DTM problém? Podle prezidenta Orlenu Daniela Obajteka by tomu tak být nemělo: „Je to Robertova věc. Neřekneme ne, Robert také ne, uvidíme. Možná budou brzo nějaké novinky.“

Barča Goldmannová:
Related Post