Neděle na Norisringu: Závod plný kolizí ovládl Mueller

#31 Tom Blomqvist, BMW M4 DTM, #51 Nico Müller, Audi RS5 DTM, #36 Maxime Martin, BMW M4 DTM

V kvalifikaci byl sice nejrychlejší Mattias Ekström, ale díky penalizaci startoval až jako čtvrtý. Na pole position tak stál Tom Blomqvist s BMW, kterého v první řadě doplnil Paul di Resta. Dnes bylo na Norisringu oproti sobotě chladněji a díky dešti,který zastihl okruh večer, byl okruh podstatně čistější. Pro neděli bylo nejtěžší Audi s Mercedesem. Obě značky jeli s 2.0 kg navíc, zatímco BMW bylo 2,5 kg ubráno.

Do závodu dobře odstartoval Blomqvist s Muellerem, který byl hned za Britem. Závod v 1. zatáčce skončil pro Ekströma, který trefil Di Restu. Švéd byl tak nucen svůj vůz odstavit v boxech. Dalším odstoupivším byl Farfus, který také doplatil na kolizi v 1 zatáčce, kde zlomil zavěšení předního kola. Na trať byl okamžitě vyslán safety car, který na trati vydržel do 5. kola. Blomqvist vedení v závodě udržel o Mueller byl těsně za ním. Mezitím byl Glock vyšetřován za předjíždění pod žlutými vlajkami, ale nebyl nijak potrestán. Již v 18. kole měl Blomqvist s Muellerem větší odstup od zbytku pole.
Ve 24. kole začínají jezdci zajíždět do boxů. Mezi první patřil Di Resta ,Martin a Scheider. V kole 27. nám Paffett ukázal jak je trať hrbolatá, když přeskočil přes několik hrbolů. Ve 32. kole se vedoucí dvojici přiblížil Auer, který využil toho, že Di Resta před ním zajel do boxů. V 35. kole se Mueller pokusil zaútočit v 1. zatáčce, ale Blomqvist odolal a vedení si tak ponechal. V tomto kole zajel do boxů Auer, kterému mechanici pokazili zastávku a on se tak vrátil za Di Restu. V 36 kole zajel do boxů i vedoucí Blomqvist, který se vrátil s dostatečným náskokem na Di Restu. Da Costa bojoval s Tambayem, kterého postrčil a Francouz zůstal stát v 1. zatáčce. Nakonec se rozjel, ale byl v tu dobu poslední. Da Costa za postrčení soupeře obdržel penalizaci +5 sec.
Ve 43. kole do boxů konečně zajel Mueller, který měl zastávku v pořádku. Celkově, ale mechanici napříč týmy zastávky spíše kazili. Mueller se dokázal vrátit pře Blomqvista a ujal se tak vedení. Mezitím Wickens po kontaktu prorazil pneumatiku a čekala ho tak 2. zastávka během závodu. Martin překonal Di restu a ujal se tak 3. místa. Martin dokázal Di Restovi poodjet. Zatímco Skot držel zbytek pole pospolu. V 56.kole Spengler překonal Mortaru. Ve stejném kole se Da Costa roztočil a komisaři označili jako viníka Vietorise, který za tento kontakt obdržel průjezd boxy. Ještě ve stejném kole kolidoval Da Costa s Greenem. Green měl vůz zničený natolik, že ze závodu odstoupil. V 59. kole měl Mueller na Blomqvista náskok 1,9 sekundy. Dalším kdo odstoupil byl Paffett. V kole 62. kolidoval Juncadella s Da Costou. Pro oba jezdce to znamenalo konec závodu. V 63. kole byl na trať opět vyslán Safety car, který tam vydržel do 66. kola. V 70. kole byl Scheider prvním, který vypotřeboval své DRS. Scheider bojoval s Tomczykem, ale v 1. zatáčce ho sestřelil Rockenfeller. Rockenfeller vůz odstavil a Scheider pokračoval na posledním místě. Tento incident bude ještě vyšetřován po závodě.

 

Michaela Morávková:
Related Post