Počasí je nevyzpytatelné. Mezi kvalifikaci a startem nad okruhem vydatně sprchlo a trať tak byla plná vody. Bylo jasné, že závodníci budou startovat na mokrých pneumatikách. Aby si mohli na nové podmínky lépe zvyknout, bylo přidáno druhé zahřívací kolo a závod byl zkrácen na 52 minut.
Z pole position startoval Martin, kterého v první řadě doplnil Rast. Ještě v zahřívacím kole svůj vůz roztočil Engl a musel tak startovat za celým polem. To Duval po výměně pneumatik startoval z boxů.
Martin neodstartoval vůbec dobře. Do vedení se fantastickým startem naopak dostal Spengler, který startoval třetí. Další dobrý start měl Ekström, který po startu z 6. místa jel na 2. místě. První zatáčka Norisringu je známá tím, že neposkytuje zrovna mnoho prostoru. Po startu tak došlo k dominovému efektu. Nejhůře dopadl Wickens a Auer. Oba dva byli nuceni závod okamžitě ukončit. Rockenfeller byl komisaři vyšetřován za zkrácení trati v 1. zatáčce. Spengler okamžitě začal ujíždět zbytku pole a vybudoval si tak pohodlný náskok. V 9. kole Martin překonal Ekströma a ujal se 2. místa. Již v 10. kole svůj vůz v boxech odstavil Farfus. Pro Brazilce sezóna zatím nevypadá zrovna růžově. Vedle Duvala, který je nováček, Farfus ještě nebodoval. Kolem 11. kola začínají piloti vyhledávat mokré části trati, aby své pneumatiky mohli chladit. V 18. kole byl Green prvním, kdo si do boxů zajel pro slicky. Netrvalo dlouho a pneumatiky vyměnili všichni. Boxy pomohli Martinovi dotáhnout se na Spenglera. Spenglerův náskok po boxech byl jen 2,2 sekundy místo 6. Rast při výjezdu z boxů přejel žlutou čáru a obdržel tak penalizaci průjezd boxy. To ho srazilo na předposlední místo před Duvala.
Ve 33.kole došlo v 1.zatáčce ke kontaktu mezi Rockenfellerem a Mortarou. Oba dva mohli nadále pokračovat, ale Rockenfeller obdržel penalizaci průjezd boxy. Martin nebyl schopen Spenglera překonat, což umožnilo Ekströmovi se dotáhnout. Již v 37. kole došlo k prvnímu a neúspěšnému pokusu. Spengler ovšem později zase rychlost našel a Martinovi s Ekströmem ujel. Duval obdržel výstrahu černobílou vlajkou za neuposlechnutí modrých vlajek. V 49. kole byl Glock prvním pilotem bez DRS. Glock po několik kol jel těsně za Wittmannem na 5. místě. Nebylo překvapením, že Ekström byl dalším, kdo byl v závodě bez DRS. Ještě než o něj přišel, pokusil se v 1. zatáčce překonat Martina. Švéd byl ovšem široký a o pozici ihned zase přišel.
Spengler si s přehledem dojel pro své již třetí vítězství na Norisringu. Kanaďan vyhrál po dlouhých 4 letech.