Neskutečně mě to bavilo, řekl Mick Schumacher po skončení demo jízdy

© Media DTM

Syn sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera, Mick, se dnes poprvé svezl ve voze DTM.

Ovšem nebylo to poprvé, co se klan Schumacherů objevil v autě DTM. V roce 1990 se Michael Schumacher zúčasnil finálového závodu na Hockenheimu coby hostující jezdec s týmem Mercedes a následující rok se svezl ještě na Norisringu a v Diepholzu, kde závodil v legendárním Mercedesu 190E 2.5-16 Evo2.

Premiéra na  Hockenheimringu mu nevyšla – v prvním závodě odstoupil, do druhého ani nenastoupil -, ani druhé nasazení nebylo nijak převratné, na Norisringu nejprve odstoupil, poté dojel 25. Ovšem poslední hostování bylo poměrně úspěšné, v prvním závodě dojel 14., druhý ale opět nedokončil.

Ani Michaelův bratr Ralf nezůstal pozadu, a dokonce byl úspěšnější. Nutno však podotknout, že Ralf byl stálým pilotem od roku  2008 do roku 2012. S Mercedesem si dojel ve své předposlední sezoně pro dvě pódiová umístění. Na Hockenheimu projel cílem jako třetí a ve Spielbergu získal druhé místo. Sezona 2011 byla jeho nejvydařenější, neboť se v konečném pořadí umístil na osmém místě.

Stopy svého otce, legendárního Schumiho, částečně následuje i Mick Schumacher. Ten se dnes poprvé projel ve voze DTM v rámci demo jízdy na Nürburgringu před samotným startem závodního víkendu. „Neskutečně mě to bavilo. Byla to skvělá zkušenost,“ zářil devatenáctiletý závodník po výstupu ze závodního taxi, jenž aktuálně jezdí ve Formuli 3.  „Moc děkuji Gerhardu Bergerovi za pozvání. Výkon auta DTM je opravdu ohromující. Za těchto klimatických podmínek bylo trochu tepleji než je obvykle ve voze Formule 3.“

„Být hozen do studené vody, je vzrušující,“ uvedl Mick, který dostal před svou premiérovou jízdu cenné rady od továrního jezdce Pascala Werhleina. „Dal mi například tip ohledně tlaku na brzdy.“

© Media DTM

Šéf DTM Gerhard Berger je rád, že Schumacher junior dostal šanci usednout do cestovního vozu. Nápad to však jeho nebyl: „Tenhle nápad měli kluci z ITR. Okamžitě jsem se pro to nadchnul a podporoval to, stejně tak Mercedes. Poté jsme to umožnili.“

„Mick je na tom ve Formuli 3 skvěle, a proto si zaslouží svou první odměnu. Kluci vidí, jak se pomalu ukazují schumacherovské geny a jak si dnes užívá auto DTM. Sledoval jsem to s přáteli. Michael Schumacher je legenda, je nejlepším pilotem formule 1 všech dob,“ zavzpomínal Rakušan na svého kolegu z královny motorismu.

Také Ulricha Fritze, šéfa týmu Mercedes DTM, těší, že mohl umožnit Mickovi jízdu v DTM: „Mick je superemotivní mladý závodník, který chce rozšířit svůj horizont. Proto vznikl nápad jet s autem DTM. Mick jezdí už druhým rokem u Premy s našimi motory, proto tu je to spojení, a také je ambasadorem značky Mercedes. Proto nám bylo potěšením mu to moci splnit.“

© Media DTM

Nicméně za nasazením Micka bychom neměli nic hledat, protože, jak připomíná sám Fritz, Mercedes příští rok na startovním roštu už nebude. „Pro něj je fajn, že si mohl rozšířit horizont, něco nového zažít a vidět,“ uzavřel.

Ovšem časy jeho demo jízdy nelze srovnávat s časy současných jezdců, neboť auto z roku 2016, které řídil Mick, je značně těžší než ty aktuální.

Mick jde po stopách svého otce zatím jen částečně, protože Mercedes na konci sezony německý šampionát sportovních vozů opustí a Audi s BMW se nechali slyšet, že o angažování jezdců německé stáje nemají zájem. Tuto sezonu ještě zbývá pár závodů do konce, tak třeba…

Barča Goldmannová:
Related Post