Porsche slíbilo Ricardo Fellerovi, že mu zajistí sedačku v DTM, a to dodrželo. Švýcar se posadí do Audi týmu Land-Motorsport, přestože ze začátku se o možném debutu týmu pouze vtipkovalo.
Nikdo nepočítal s tím, že se automobilka ze Stuttgartu vrátí na startovní rošt. Nicméně osud zamýšlel jinak. Audi může poděkovat týmu Allied-Racing, který se namísto vstupu do oblíbeného německého šampionátu vozů GT3 dostal do insolvenčního řízení. Byť je Feller stále součástí kádru Porsche, dostal „povolenku“ usedat do konkurenčního vozu a debutanta nahradil další debutant – nově příchozí stáj Land-Motorsport, jež využívá vozy Audi R8 LMS GT3 Evo II.
„Opravdu jsme s tím (se vstupem do DTM) nepočítali ani my,“ přiznal šéf týmu Christian Land v rozhovoru pro Motorsport-Total.com.
Jak k tomu došlo? „Ricardo je přítelem našeho týmu, naší rodiny. Po celou zimu jsme v kontaktu, vyměňujeme si nápady a ptáme se, jak se věci mají,“ a tak se Land dozvěděl o konci Fellerova projektu v DTM. Pak ze srandy padlo, že „by bylo skvělé, kdybychom spolu mohli znovu něco udělat. A ze srandy se stala vážná věc.“
Impuls přišel od Landa, pak si „spolu sedli, vedli pár diskuzí – a pak jsme před dobrým týdnem skutečně uzavřeli obchod,“ přiblížil Land znovuzrození úspěšného partnerství. Feller totiž není v týmu úplným nováčkem, protože jejich barvy hájil v roce 2021 v ADAC GT Masters, kde si společně dojeli pro titul.
První námluvy proběhly „před dobrými třemi nebo čtyřmi týdny,“ vysvětluje Land. „Byla to opravdu pořád stoprocentní sranda.“ Načasování se zhruba shoduje s tím, když Allied-Racing na začátku března zrušil svůj program v DTM. Od „závazku“ po středeční oficiální test DTM, kterého se tým zúčastnil, „zbýval jen necelý týden“ na sestavení týmu, řekl Land.
A nyní je Land-Motorsport náhle součástí DTM. „Je to pro mě nesmírně skvělý pocit být teď tady v paddocku DTM,“ říká Christian Land. „Zejména s Ricardem, s Audi, s celým týmem, který máme.“
Přestože projekt vznikl v extrémně krátké době, Land-Motorsport těží z toho, že Audi R8 LMS GT3 úspěšně používá od roku 2016. „Máme spolu velmi dobrý tým a v posledních letech jsme měli s Audi hodně úspěchů. Náš tým je úzce propojená skupina, která se věnuje především produktu Audi. Není mnoho lidí, kteří znají takové vozidlo lépe než my,“ říká.
Dokazuje to mimo jiné vítězství týmu z regionu Westerwald ve 24hodinovém závodě na Nürburgringu v roce 2017.
Při testu v Oscherslebenu, kde Feller absolvoval celkem 131 kol a skončil na 18. místě, jezdil švýcarský jezdec s Land-Audi, které dostalo jméno „Joleen“ a bylo loni nasazeno v ADAC GT Masters. Vůz s karbonovým vzhledem ale jeho autem nezůstane.
„Vůz, se kterým budeme závodit od prvního závodu dál, bude Ricardův mistrovský vůz 2021,“ potvrzuje Land spekulace v paddocku DTM. Audi R8 LMS GT3 bylo zakoupeno od Fellerova otce po jeho titulu ADAC GT Masters a zapečetěno bezbarvým lakem, aby si zachoval patinu ze zisku titulu. S tím se ale budou muset rozloučit, protože auto bude vybaveno sadou Evo, která se používá od roku 2022, a před startem bude přelepeno. „V současné době pracujeme na návrzích,“ potvrzuje Christian Land. „Budou na tom nějací partneři.“
Potvrzuje také, že projekt navzdory krátkodobému vývoji stojí na pevných základech. „Bez plně financované sezony byste v DTM nezávodili,“ říká na rovinu.
S jakým výsledkem by byl nakonec spokojen? „Abych byl úplně upřímný, nechci mít příliš vysoká očekávání,“ říká. „Samozřejmě říkáte: Pokud se zúčastním, chci vyhrát, ale to je pro nás v tuto chvíli příliš daleko. S výsledkem v první pětce na konci roku bychom mohli být všichni velmi šťastní,“ usiluje tým ve svém debutovém roce v DTM o umístění blízko čela celkového pořadí.