Návrat po šesti letech? Mortara je krok od dohody s TOP týmem

Před šesti lety se Edoardo Mortara rozloučil s DTM. Nyní se objevily spekulace, že by se vicemistr z roku 20116 mohl vrátit. Ala s jakým týmem?

Švýcar závodil v tradičním německém šampionátu mezi lety 2011 a 2018 za Mercedes a Audi, přičemž jeho nejúspěšnějším obdobím bylo pod střechou „čtyř kruhů“. Ve 114 odjetých závodech celkem desetkrát triumfoval a k tomu si připsal dalších 17 pódií.

Od sezony 2024 je Mortara továrním pilotem Lamborghini, což mu opět otevírá dveře do DTM. Mohl by zamířit k týmu Abt, který se po dlouhých 25 letech partnerství s Audi rozhodl pro novou výzvu právě s Lamborghini.

Abt se loučí po 25 letech s Audi aneb když se partnerství „z nouze“ stalo nejúspěšnějším a nejdelším v historii motorsportu

Daří se mu i na scéně vytrvalostních závodů. Předminulý víkend dokončil 24 hodinovku v Daytoně v kategorii prototypů s Lamborghini na čtvrtém místě, avšak nepatří do sestavy stálých pilotů, kteří odstartují do pěti podniků v sérii IMSA. Místo toho by měl dle italské značky „ve zbytku roku 2025 vstoupit do programu GT3.“

Tyto zvěsti přišly jak blesk z čistého nebe, jelikož Mortara, který aktuálně ve formuli E hájí barvy indické stáje Mahidra, nepatří zrovna k přeborníkům na závody ve vozech GT3.

V roce 2024 se účastnil celé sezony WEC v hypercaru Lamborghini, ale projekt s Iron Lynx byl ukončen. Co se týká sportovních vozů, tak se v posledních letech soustředil zejména na GT World Cup v Macau.

„V Macau se mi vždycky daří, tam dokážu být konkurenceschopný,“ hodnotí 38 letý rodák z Ženevy v rozhovoru pro portál sportscar365.com a uvědomuje si, že kdyby chtěl stálou sedačku, tak pro to musí udělat mnohem více: „U ostatních závodů (s GT3) to je pro mě o něco těžší, protože k tomu potřebujete trochu více praxe. Když čelíte specialistům, kteří jezdí více než 30 víkendů ročně, je to poměrně náročné.“

Přiznává, že v Huracanu GT3 Evo2 by potřeboval strávit více času, aby byl konkurenceschopný, ale „řekl bych, že se správnou přípravou a správnými cíly je možné všechno.“

DTM by zřejmě pro Mortaru představovalo ve světě GT3 závodů, kde nesdílí vůz ještě s dalším jezdcem, tu úplně největší výzvu. Navíc by byl týmovým kolegou úřadujícího šampiona Mirka Bortolottiho.

Abt má ale na listině kandidátů na sedačku ještě Jihoafričana Jordana Peppera, který je rovněž součástí tovární jezdecké sestavy Lamborghini a debutoval už minulý rok na Sachsenringu, když zaskakoval v Grasseru za Christiana Engehlharta. Nicméně podle informací portálu Motorsport-Total.com má větší šance na návrat spíše Mortara než Pepper.