V prosinci došlo k šokujícímu oznámení, když se dostalo na povrch, že Bruno Spengler po 15 sezonách z DTM odchází. Přišlo to jako blesk z čistého nebe. Nejvíce to však překvapilo samotného Spenglera, který počítal s tím, že bude závodit pro BMW i nadále.
„Dozvěděl jsem se o tom za dlouho po posledním závodě,“ popisuje Kanaďan v rozhovoru pro Radio Canada. „Nepočítal jsem s tím. Spadl jsem z obláčku, byl to šok.“
Spenlger přiznal, že když mu tuto zprávu od šéfa BMW Motorsport Jense Marquardta obdržel, byl „zklamaný, překvapený a frustrovaný a také jsem to řekl.“
Mrzelo jej to zejména z toho důvodu, že neměl možnost se rozloučit se svými fanoušky. „Byl jsem frustrovaný, že jsem se nemohl s fanoušky DTM, kteří mě celé roky podporovali, rozloučit. Přemýšlím, jak bych jim mohl poděkovat. Kdybych aspoň v Hockenheimu věděl, že to bude můj poslední závod…“
Musel vyklidit pole na úkor Kubici?
Nicméně rozhodnutí BMW stále nepochopil. Spekuluje se však, že za možná potřebovali uvolnit jedno místo, aby mohli angažovat Roberta Kubicu.
„Když nad tím s odstupem času přemýšlím, rozhodnutí zcela nechápu,“ přemítá šampion z roku 2012. Zaskočilo jej to především proto, že v uplynulém ročníku podával dobré výkony. „V této sezoně jsem byl velmi konkurenceschopný, jeden závod na Norisringu jsem vyhrál. Měl jsem trochu smůlu se safety carem, které mě stálo dobrá umístění a minimálně jedno vítězství. Došlo i k několika strategickým chybám a mechanickým problémům.“
Spengler, jenž získal v sezoně 2018 celkem 106 bodů, dojel dvakrát na pódiu a třikrát startoval z nejlepší trojky, zdůrazňuje, že je DTM nevyzpytatelné a člověk nic nesmí brát jako hotovou věc: „Co se mi stalo, mi ukázalo, že ačkoliv patříte do rodiny BMW, tak si nikdy nemůžete být 100 procentně jistý.“
Musel vyklidit pole na úkor Poláka? „Potřebovalo BMW narychlo volný kokpit? Na to nemůžu odpovědět, neboť to netuším. Z venku se to tak může jevit. Nevím, co se stane s Kubicou. Nic o tom nevím.“