Misano: V deštěm smáčeném závodě vítězí nováček Eriksson

© DTM Media

Stejně jako sobota i neděle se nesla ve znamení deětě. Itálie jakoby DTM nechtěla ukázat svou pravou tvář. Vzhledem k nočním hodinám na trati nepanovali ty nejvyšší teploty. .

Právě během kvalifikace se déšť na trať vrátil. Pole position si s přehledem zajistil Loic Duval. V první řadě sním stál Mortara. POslední extra bod získal Juncadella.

Jelikož trať byla mokrá i před startem, piloti nazuli mokré pneumatiky. Ovšem výjimka se vždy najde. Eriksson měl jako jediný na svém voze slicky. V tu chvíli se to zdálo jako šílené.

Start se Duvalovi nepovedl, když se rychle propadl a ještě před první zatáčkou před ním bylo pět vozů. Po tlačenicích v prvních zatáčkách vedl Mortara následovaný Juncadellou. Duval se nakonec dokázal udržet na třetím místě. V úvodních zatáčkách zůstal roztočený Rast, který mohl naštěstí pokračovat v závodě.

Na konci prvního kola do boxů zajel Wittmann, který se pohyboval na konci pole. Pořád to ovšem nevypadalo jako podmínky pro slicky. Eriksson se s nimi propadl až na poslední pozici. Ve druhém kole došlo k souboji di Resta – Frijns. Skot za vytlačení obdržel varování od komisařů.

Piloti čím dál tím více začínali piloti riskovat přechod na slicky. Třetí sektor byl přitom stále výrazně mokrý.  Do sedmého kola mělo celkem 12 pilotů již na svých vozech slicky. Ovšem pak přišla změna. Wittmann, který v tu chvíli byl mezi posledními najednou zajel do boxů podruhé. Na trati totiž začalo vydatně pršet. Všichni piloti co byli na slickách okamžitě museli zajet pro pneumatiky do mokra. Pro všech 12 to znamenalo v krátkém sledu druhou zastávku.

To jak hodně pršelo nám ukázal Juncadella, který na trať vyjel ve chvíli kdy začalo pršet a on tak musel dojet kolo, aby se mohl vrátit na mokré pneumatiky. Španěl na trati jen klouzal ze strany na stranu.

Piloti, kteří v tu chvíli byli ještě na mokrých měli okamžitou výhodu. Ostatní, kteří stavěli podruhé okamžitě nabrali obrovskou ztrátu celého kola. No po tom co Auer skončil ve štěrku na trať vyjel safety car. Ve vedení v tu chvíli byl Mortara. Stejně jako on bez zastávky byl o Rast, Frijns a Zanardi. Na pátém místě chvíli kroužil Eriksson, který byl první se zastávkou. V jeho podání to ovšem byla zastávka jediná, jelikož měnil pouze se slicků na mokré pneumatiky. Od šestého místa měli všichni piloti na Mortaru jedno kolo ztrátu.

Vedení závodu se rozhodlo vzhledem k podmínkám závod restartovat standardně, aby nevznikly další zmatky. Na cílové rovince to roztočil Farfus a vrazil do bariéry. Brazilec dokázal vůz vrátit do boxů a další výjezd safety caru tak nebyl nutný. Po restartu došlo ke kontaktu Juncadelly a Paffetta. Paffett se propadl o několik pozic a byl tak daleko za body.

V 19. kole poprvé do boxů zajel Zanardi. Bylo jisté, že si Ital jede pro skvělý výsledek. Stačilo jen závod dokončit. Déšť na trati rychle ustal, ale bylo jasné, že na mokrých se závod i dokončí. Ve 22. kole zajel Rast a jen o tři kola později Mortara. Oba dva byli blízko sebe, ale Mortara byl o něco rychlejší. Ve vedení závodu byl sice Frijns, ale všem začínalo být jasné, že Eriksson jede na vítězství. Mortara měl sice na něj náskok 20 sekund před zastávkou, ale v Misanu je pit lane a výjezd zní tak dlouhý, že Ital za Erikssonem vyjel se ztrátou 20 sekund.

Tím jak postupně zastavoval i předek pole, tak se postupně do stejného kola vraceli i ostatní piloti. Erikssona navíc překonávali další a další piloti o kolo. Švéd se snažil vyvarovat kontaktů a udržet svou pozici. Až ve 29. kole zastavil Frijns. To do konce závodu zbývala jen minuta.

Mortara se Erikssona snažil co nejvíce stáhnout, jelikož každý viděl nižší tempo u pilota BMW. V posledním kole už byl Mortara na dostřel. Nováček u BMW to ovšem udržel a s pouhým náskokem 1,8 sekundy si dojel pro své první vítězství v DTM.

Sezóna DTM pokračuje za dva týdny víkendem na Nürburgrinu.

 

Michaela Morávková:
Related Post