Lucas Auer exkluzivně: S R-Motorsportem jsem nikdy nejednal

© BMW Motorsport

Pilot BMW Lucas Auer v exkluzivním rozhovoru pro náš web prozradil, jak to bylo doopravdy s jednáním se švýcarským týmem, který po ročním účinkování z DTM odešel, či jaké byly jeho první dojmy po premiéře v monopostu formule E.

Lucasi, minulou neděli proběhly nováčkovské testy v Marrákeši a ty sis odbyl premiéru za volantem vozu formule E týmu BMW i Andretti Motorsport. Skončil jsi na solidním osmém místě, pouhých 55 tisícin sekundy za týmovým kolegou Kylem Kirkwoodem. Jaký máš s testů pocit?

Test byl dobrý, velmi produktivní, koneckonců hodně jsme testovali a zaměřovali jsme se na testování, nikoliv na časy na kolo. Od začátku jsem se cítil dobře. Byl to dobrý testovací den.

Řízení auta DTM a vozu elektrické formule se zajisté velmi liší. V čem je asi ten největší rozdíl a co ti dělalo největší problém? 

Myslím, že se to nedá porovnávat. Je to úplně něco jiného. Nenapadá mě, že bych měl problémy. Cítil jsem se velmi dobře. Musel jsem trochu změnit techniku brzdění a další věci, ale přesto jsem dokázal zajíždět relativně dobré časy.

Kdy tě mnichovská automobilka ohledně účasti v testech kontaktovala? 

Nejdřív mě angažovali v DTM a potom jsme krátce jsme mluvili o formuli E, a pak jsme se domluvili.

Letos se po roční pauze vracíš do DTM rovněž s BMW. Kdy jsi začal jednat s BMW o tom, že bys mohl v roce 2020 závodit v DTM?

V BMW jsme v kontaktu už dlouho, už se známe dlouho. A ani ho se mnou nikdy nepřerušili. Pak jsme si na konci sezony spolu sedli a dali dohromady skvělý balík.

Za čtrnáct dní se odehrají předsezónní testy, které byly kvůli hrozbě nákazy koronavirem z italské Monzy do  Hockenheimu. Jak probíhají přípravy? Jak se těšíš na to, až poprvé sedneš do auta?

Teď jsem byl několik dní na simulátoru a opravdu se těším, až usednu do auta. Jsem zvědavý, jestli se všechny ty změny na DTM podepíší. Opravdu se na to těším.

Místo po Mercedesu vloni obsadil R-Motorsport, který však zde vydržel pouhý rok, aby  jej „za pět minut dvanáct“ nahradil pro sezónu 2020 nově příchozí soukromý tým ART GP s Robertem Kubicou. Když jsi šel tehdy do Japonska (podepsal s Red Bullem v Super formuli, pozn. red), byla také možnost, že bys mohl získat angažmá u Švýcarů? 

Ne, byli jsme v kontaktu s jinými lidmi, nikoliv S R-Motorsport. Bylo však už relativně brzy jasné, že pro sezonu 2019 uzavřu smlouvu s Red Bullem. V tu chvíli to bylo každopádně mé přání.

Nicméně s budoucností šampionátu to v současnosti stále nevypadá zrovna růžově. Myslíš si, že se tvému strýci Gerhardu Bergerovi podaří společně s ITR najít nějaké dobré dlouhodobé řešení pro udržení mistrovství při životě? 

Podle mě jsou dobrý tým. DTM v současnosti stagnuje, co se týká počtu diváků na trati i u obrazovek. Nicméně tato otázka je rozhodně na zástupce DTM. V každém případě má DTM dobrou perspektivu a je to naprosto skvělá séire. BMW a Audi nabízejí úžasné závody, při kterých si většina přijde na své, Nacházející sezona bude opět podívanou.

V roce 2017 jsi na Hungaroringu měl možnost testovat s týmem Force India, přičemž jsi zajel 7. nejrychlejší čas. Jak blízko jsi byl tehdy vstupu do formule 1? Jednal jsi i s dalšími týmy? 

Tehdy jsme přišli do F1 s balíkem peněz a pak Force India sledovala, co dokážu. Nicméně DTM bylo vždy mou prioritou. Test nováčků byl opravdu skvělou zkušeností a byl odrazovým můstkem pro angažmá v Super formuli. Bylo to úžasné. Ale DTM bylo pro mě vždy domovem.

Toužíš se ještě pořád dostat mezi vyvolenou 20 jezdců královny motorsportu? 

Mým snem je patřit v DTM k nejlepším jezdcům. A s tím jsem naprosto spokojený.

Barča Goldmannová:
Related Post