Vedení DTM nyní hledá nejlepší řešení, jak se vypořádat se současnou situací způsobenou koronavirem. Původně se start sezony posunul na červenec, kdy se měl konat úvodní závod na Norisringu. Nicméně minulý týden německá vláda oznámila prodloužení zákazu konání velkých akcí až do konce srpna. Kdy se letos poprvé rozsvítí zelená světla, je tedy zatím ve hvězdách.
Aby došlo k co nejmenším ztrátám, přišel Hans-Joachim Stuck s krizovým řešením a sice spojit šampionát cestovních vozů s mistrovstvím sportovních vozů GT Masters.
Nestalo by se však poprvé, co by ITR a ADAC spojili své síly. V minulosti k tomu došlo již dvakrát, a to v roce 2016 a 2017. Tehdy se odehrál na Lausitzringu tzv „Motorsport Ferstival“. Na programu byly kromě závodů DTM a GT Mastars také závody Porsche Carrera Cup a IDM Superbike. Tento závodní víkend plný akce si všichni pochvalovali. Za naší redakci rovněž můžeme potvrdit, že se jednalo o opravdu skvěle zorganizovanou akci.
Dokonce padla myšlenka, že by se podobný formát mohl aplikovat i na dalších tratích. K následné realizaci však už nedošlo.
„Téma motorsport stojí momentálně zcela v pozadí. Nemáme zapotřebí závody za zavřenými dveřmi. Bez fanoušků je to o ničem. Motorport je pro fanoušky,“ zdůrazňuje bývalý prezident německého klubu motorsportu DMSB Hans-Joachim Stuck. „Možná, že je to dobrý bod pro převrat. Je to dobrý důvod pro to sledovat, jak bude vypadat motorsport v budoucnosti. Potřebujeme 150 různých závodních sérií? Jde to zjednodušit, zlepšit?„
Kvůli ADAC nedošlo k dalšímu festivalu motorsportu
Podle Stucka by právě v této době měly německé seriály táhnout za jeden provaz. Jednou možností, jak to zrealizovat, je znovu uspořádat festival motorsportu, a to nejen jednou. „DTM by mělo spojit závodní víkendy s GT Mastars, i pro fanouška. Protože bude mít po krizi méně peněz. Takhle by nemusel na závody desetkrát, nýbrž jen pětkrát.“
Proč vlastně spolupráce těchto dvou sérií nepokračovala nadále i po roce 2017? „O důvodech bychom teď mohli mluvit hodinu,“ zavtipkoval Stuck, nicméně detaily neprozradil. Jen podotkl, že „ze strany DTM bylo uděláno všechno pro to, aby to bylo možné, ale spolupráce s ADAC zkrátka nevyšla.“