Král volantu Klaus Ludwig o sezoně 1992: Bylo to bláznivé období

Závodnická kariéra Klause Ludwiga, jež se narodil 5. listopadu 1949 v Bonnu, odstartovala v 70. letech minulého století. Při svém debutu v DRM (Deutsche Rennsport Meisterschaft, dnešní DTM) s týmem Kremer Racing roce 1974 skončil na celkovém třetím místě, v dalších dvou letech skončil na třetí, resp. druhé příčce.

První úspěch z mnoha přišel v sezoně 1979, když se stal mistrem. V témže roce si připsal rovněž nečekané vítězství v legendárním závodě 24 hodin Le Mans. Tehdy opět dokázal své kvality, když s autem založeném na 15 let starém Porsche 911 porazil na mokru jednoznačně rychlejší prototypy. Prestižní 24hodinovku pak vyhrál ještě dvakrát (1984, 1985).

Klaus Ludwig, 24h Le Mans 1985

Ačkoliv se mu následující rok nepodařilo titul v DRM obhájit, tak v roce 1981 byl korunován podruhé šampionem. Poté se z šampionátu stáhl. Nicméně zcela na něj nezanevřel a sedm let později se vrátil. Ovšem během jeho pauzy došlo k přejmenování šampionátu na DTM (Deutsche Tourwagen Meisterschaft).

Jednalo se beze sporu o vydařený comeback, neboť si okamžitě dojel pro třetí třetí titul. Za svou kariéru získal celkem pět titulů, když triumfoval ještě v letech 1992 a 1994.

Poslední Ludwigovou sezonou byla první sezona „novodobého“ DTM, ve které skončil na třetí pozici.

Sachsenring 2000

Legendární sezona 1992 – bitva Ludwiga a Cecotta

„Tehdy jsme měli nejlepší auto a mě plně podporovalo AMG a Hans-Werner Aufrecht. Byl za tím celý tým. Chtěli jsme šampionát vyhrát. Musíte si to představit – 1992 – legendární,“ vzpomíná Ludwig.

Jeho úhlavním rivalem byl tehdy Johnny Cecotto, se kterým sváděl úchvatné bitvy. „Bojoval jsem o titul. Proto bylo mým cílem vyhrát a být vpředu.“

V 90. letech se ještě vozy DTM proháněly v legendárním „Zeleném pekle“. Ludwig byl na této trati oproti ostatním jezdcům ve výhodě: „Věděl jsem, že na Nordschleife je několik ošemetných míst, o kterých ostatní nevěděli. Ale naučili se to velmi rychle.“

„Bylo mi jasné, že na rovinkách nemáme žádnou šanci. Takže jsem se snažil jet co nejrychleji v zatáčkách,“ popisuje Cecotto a Ludwig pokračuje: „Mohl kličkovat. Jasný, trochu mi vjel do cesty a ťukli jsme do sebe. Ale ťuknout do sebe v 260 km/h zase není nic tak strašného, ne?

„Já byl rychlejší v zatáčkách, on na rovinkách. Nakonec vyhrál jen o chlup,“ zkonstatoval s úsměvem Cecotto.

70letý Němec, jenž je přezdívaný jako Král Ludwig, dodal: „Celkově to bylo bláznivé období a já jsem rád, že jsem toho mohl být součástí.“

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*