Kalendář DTM 2019: Maďarsko nahradí Belgie, Rakousko vypadává

© Classic DTM / Twitter

Kalendář německého mistrovství cestovních vozů pro nadcházející změnu doznal razantní změny. V roce 2019 totiž DTM zavítá jen na osm závodních okruhů, a z toho se pojede polovina závodů mimo Německo.

Již tradičně sezónu otevře na začátku května závod na Hockenheimringu, na kterém se v říjnu rovněž odehraje velké finále. Poprvé od roku 2001 se nepojede na rakouském Red Bull Ringu. Dále byl po 17 letech z kalendáře vyškrtnutý také maďarský ‚Mickey Mouse‘ okruh, Hungaroring. Jeho místo zaujme trať v Zolderu. Belgičani se mohou pyšnit tím, že se zde odjel 11. března 1984 vůbec první závod DTM, ještě pod starým názvem Deutsche Produktionswagen Meisterschaft.

„Dále vsázíme na mimořádný mix závodů na nejoblíbenějších německých tratích, stejně jako na atraktivních závodních okruzích na dalších významných evropských trzích,“ uvedl šéf ITR Achim Kostron, jehož slova přinesl ran.de. „V roce 2018 jsme se po velkých pauzách vrátili do Velké Británie (Brands Hatch) a do Itálie (Misano) – do dvou zemí s bohatou motoristickou tradicí a nadšeným publikem. Pro nás je velmi důležité DTM etablovat a rozšířit naši fanouškovskou základnu.“

Kromě Red Bull Ringu DTM příští rok nezavítá ani do Zaandvoortu, přesto však v Nizozemsku zůstane. Pouze se přestěhuje do hlavního města provincie Drehnte, Assenu. Tamní trať je využívaná především pro závody nejvyšší kubatury silničních motocyklů, MotoGP. „Ohromě se těším na premiéru DTM na Grand Prix trati v Assenu. Nizozemsko je tradičně pevnou součástí našeho kalendáře a v roce 2019 se budeme poprvé prezentovat na tradičním TT Circuit Assen. A návrat do Zolderu, řekněme rodiště DTM, má samozřejmě zcela mimořádný šarm.“

Fanoušci se mohou těšit na bohatý doprovodný program

V rámci DTM si odbude svoji premiéru zbrusu nová závodní série nesoucí název W Series, která je výhradně pro ženy. Bude startovat osmnáct až dvacet žen v identických monopostech Tatuus T318  z šampionátu Formule 3 osazených systémem Halo, v jehož útrobách pracuje čtyřválec o objemu 1,8 litru.

Součástí každého víkendu bude již tradičně také klasická Formule 3 a po roční pauze se vrací Porsche Cup. Vozy Prosche Cupu se objeví při zahajovacím víkendu v Hockenheimu a poté na Norisringu.  Na Nürburgringu, v Zolderu a Assenu se budou pro změnu prohánět auta z Porsche GT3 CUP Challenge Benelux, přičemž v Nizozemsku a na Nürburgringu se k nim přidá ještě Lotus Cup Europe. Třetí závod tohoto poháru se uskuteční v Brands Hatch.

„Posílení a rozšíření našeho sportovního doprovodného programu stálo na našem ‚To-Do‘ seznamu úplně nahoře. Jsme opravdu rádi, že můžeme v rámci DTM přivítat díky W Series inovativní a profesionální závodní sérii. Že si organizátoři vybrali DTM jako platformu pro jejich skvělé plány, mluví samo za sebe. Velmi se těšíme na návrat našich oblíbených závodních aut Porsche. Skrze účast různorodých pohárů Porsche bude výrobce sportovních vozů na většině závodů DTM. Nesmíme zapomenout na pokračování Formule 3 v rámci doprovodného programu DTM, jež je pro nás rovněž srdcovkou. Shrňme si to: Nabízíme fanouškům na závodní trati hojný program,“ zkonstatoval Kostron.

Ovšem tento výčet očividně ještě není finální a doprovodný program bude dále rozšiřován.

DatumMístoSérie
15.-18. dubnaLausitzringITR test
3.-10. květnaHockenheimW Series
Formule 3
Prosche Carrera Cup Deutschland
17.-19. květnaZolderW Series
Formule 3
Porsche GT3 CUP Benelux
Belcar Endurance
7.-9. červnaMisanoW Series
Formule 3
5.-7. červenceNorisring
W Series
Formule 3
Prosche Carrera Cup Deutschland
19.-21. červenceAssenW Series
Formule 3
Porsche GT3 CUP Benelux
Belcar Endurance
10.-11. srpnaBrands HatchW Series
Formule 3
Lotus Cup Europe
23.-25. sprnaLausitzringFormule 3
13.-15. záříNürburgringFormule 3
Lotus Cup Europe
Porsche GT3 CUP Challenge Benelux
4.-6. říjnaHockenheimFormule 3
Barča Goldmannová:
Related Post