R-Motorsport vstoupil v roce 2019 do DTM s exkluzivními právy na to postavit Vantage specifikace Class One.
Švýcarsky tým se kvůli tomu spojil s HWA, ale obě strany se na konci roku rozešli. Netrvalo dlouho a přišlo oznámení odchodu R-Motorsport z DTM.
HWA a R-Motorsport originálně souhlasili s prodejem vozů kupci v Hong Kongu, ale z koupě sešlo kvůli administrativě na čínské straně.
Od té chvíle jsou vozy v držení HWA, což by mohlo vést k nezávislému závodění ze strany bývalého továrního týmu Mercedesu.
Rozhovory mezi HWA a Bergerem byli potvrzeny ze strany bývalého šéfa týmu Ulricha Fritze, který pro motorsport.com řekl.: „Samozřejmě společně s panem Bergerem a vedením ITR přemýšlíme jak by mohli věci pokračovat. Jde o důležitou platformu německého motorsportu.“
Nicméně možné oživení programu Vantage DTM nejde ruku v ruce s programem samotné automobilky Aston Martin. Britská automobilka vloni oznámila rozšíření programu ve FIA Endurance Championship, když plánuje vstup do nové kategorie hypercar.
„Aston Martin Lagonda neplánuje podporu ze strany značky pro DTM,“ řekl mluvčí britské značky., když byl dotázán jestli mohou vozy Vantage i nadále závodit v roce 2020 v DTM.
Situace se komplikuje R-Motorsport. Ti mají exklusivní práva na Vantage DTM minimálně ještě na další tři roky. TO znamená, že by HWA muselo získat povolení od R-Motorsport a Aston Martin.
„Jestli chce Aston Martin mluvit o předání práv někomu jinému, tak by nás určitě kontaktovali,“ řekl šéf týmu Florian Kamelger.
„Jsme v kontaktu každý den. Probíhá mnoho diskuzí kolem událostí minulých týdnů, ale nic kolem práv diskutováno nebylo.“
I když vozy patří HWA, tak vozy již nejsou v režimu pro závod. Nejenže se motor nevyvíjel od konce minulé sezóny, ale také mají za sebou roční cyklus závodů.
HWA bohužel aktuálně nemá sílu na to vést tým, po tom co muselo několik zaměstnanců propusti íky rozchodu R-Motorsport.
„Život motorů, který u vozů zbývá je spíše vhodný pro sběratele. Již nesplňuje pravidla DTM,“ řekl Fritz. „S vidinou ukončení projektu jsme již nevyrobili žádné části motorů.“
Pět vozů Vantage zůstávají v majetku HWA a to až do chvíle než se najde kupec nebo dojde k dohodě mezi R-Motorsport a Aston Martin.