Hungaroring: Sobotní vítězství získal Paul di Resta

Ještě v pátek některé předpovědi psali o dešti, který se jen těsně vyhnul pátečnímu tréninku. V sobotu ovšem bylo slunečno a déšť v nedohlednu.

Své první pole position v DTM získal René Rast, který tak získal tři bonusové body do šampionátu. Audi celkově v kvalifikaci obsadilo TOP 5 a Duval se 6. vozem byl na místě 7.

Po startu si Rast ujal prvního místa následovaný Greenem a Ekströmem. Ihned v prvním kole došlo ke kontaktu mezi Martinem a Blomqvistem. Blomqvist svůj vůz roztočil a propadl se na poslední místo. Ještě v tom kole Ekström překonal Greena a ujal se 2. místa. Okamžitě na konci kola jsem byli svědky první zastávky v boxech. Do boxů zajel v tu chvíli na konci roštu jedoucí Spengler. Kontakt mezi Martinem a Blomqvistem byl vyšetřován komisaři. Oba závodníci, ale byli pozvání na setkání s komisaři po závodě. Na konci 6. kola do boxů zajel Paul di Resta a Timo Glock. V tu chvíli ještě nikdo nemohl tušit, že šlo o rozhodující okamžik. Oba dva se vrátili jen těsně před Spenglera, který na zahřátých pneumatikách okamžitě předjel Glocka. V 8. kole svůj poškozený vůz na trati odstavil Martin. Na trať tak musel vyjet Safety Car. Jediný kdo do boxů během fáze SC byl Spengler, který v boxech stavěl jen pár kol předtím. Spengler ztratil jen jednu pozici vůči Glockovi, ale získal lepší pneumatiky.Komisaři mezitím vyšetřovali Martina za nesportovní chování. Na konci 10. kola bylo oznámeno ukončení Safety Car fáze a vozy se podruhé v sezóně řadili do dvojbloku. Okamžitě po restartu došlo ke kontaktu mezi Duvalem, Muellerem a Auerem. Duval při nájezdu do zatáčky zablokoval kola a Mueller s Auerem tak kolidovali. Právě Duval ze všeho odešel nejlépe, když ztratil jen minimum, zatímco Auer a Muellera to stálo propad na konec roštu. Všichni tři byli pozvání na setkání s komisaři po závodě. Ve 12. kole se na voze Wickense objevil defekt levé přední pneumatiky. Kanaďan měl smůlu v tom, že se tak stalo pár metrů za nájezdem do boxů. Jelikož bylo nemožné vůz do boxů dostat, znamenalo to jasný konec závodu. Po 12. kole začala většina pilotů zajíždět do boxů a trojice di Resta, Glock a Spengler postupně stoupala pořadím. V 19. kole v boxech nebyl jen Rast, Green a Engl. O kolo později  došlo ke kontaktu mezi Greenem a Mortaru. Mortara soubojem ztratil pozici vůči Wittmannovi, který jel těsně za bojující dvojicí. Ve 21. kole Rast zajel do boxů. Mezitím Rockenfeller předjel Ekströma, kterému okamžitě začal ujíždět. Ve 26.kole ze závodu odstoupil Blomqvist, který měl poškozený vůz již od začátku závodu. V samém kole byl Spengler prvním pilotem bez DRS, které vypotřeboval jízdou za Glockem. V tu chvíli měl Di Resta náskok kolem 10 sekund na Rockenfellera, který měl čerstvější pneumatiky. Rockenfeller na svůj vůz tlačil, což vyústilo ve zkrácení šikany. Komisaři ovšem Němce nepotrestali.  V 31. kole do boxů konečně zajel i Engl. Po boxech se propadl až na samý konec pole. Rockenfeller těsně před koncem dotáhl Spenglera no na přejížděcí manévr již nedošlo. Rockenfeller dojel 4. jen 0,4 sekundy za Spenglerem. Vítězství v závodě i díky Safety Caru získal Paul di Resta, který tak oslavil narození dcery.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*