Hockenheim: Rast pátým vítězstvím dál bojuje o titul

Z pole position do předposledního závodu startoval Lucas Auer pro kterého tato sezóna neprobíhala zrovna nejlépe. S první řady startoval Gary Paffett, který s i tak do boje o titul připsal bonusové dva body. Jeho soupeři stáli až za ním. Rast startoval jako čtvrtý a di Resta jako osmý.

Dobrý start předvedl Auer, který okamžitě dokázal poodjet zbytku pole. Start se tentokrát dokázal obejít bez velkých problémů. Paffett jen o pár zatáček překonal Auera a ujmul se vedení v závodě. Po kolizi v sobotním tréninku byl nucen Wittmann startovat z boxů, když se nemohl účastnit kvalifikace.

Rast se po startu propadl, ale již o pár kol později překonal nejdříve Farfuse a potom Auera. Juncadella zajel již v pátém kole do boxů. Tohoto rozhodnutí na konci závodu ovšem litoval. Di Resta se pohyboval na nižších pozicích než jeho konkurenti. V šestém kole navíc ztratil dvě pozice. Do problémů se ve stejném kole dostal Auer, který ztratil několik pozic a nakonec byl nucen svůj vůz odstavit v boxech. Později přiznal, že došlo k zaseknutí brzdového pedálu a pokračovaní v závodě, tak bylo nebezpečné.

Frijns, který v ostrém souboji překonal di Restu byl komisaři donucen tuto pozici vrátit. V tu chvíli ovšem mimo di Resty překonal i Glocka a Farfuse a jel na třetím místě. Frijns, tak kromě di Resty před sebe pustil i duo BMW. Ve 13. kole zastavil v boxech Rast, který se snažil o undercut na Paffetta. Mercedes ovšem rychle zareagoval a ihned v dalším kole Brita do boxů povolal. Pilot Mercedesu se před Rasta dokázal vrátit, ale jen těsně. V 16. kole díky DRS Rast Paffetta překonal ve vlásence. Následně byl ale široká a Paffett si pozici vzal nazpět, ovšem ne na dlouho. Ještě v tom kole si pilot Audi vedení v závodě vybojoval. Během následujících kolech dvojice mezi sebou bojovala. Tento souboj připomínal ten z úvodu sezóny, kdy takto bojoval Paffett a Glock. Di Resta mezitím bojoval v polovině desítky o pozice.

Ve 25. kole o dveře svého vozu přišel Farfus.  Ty se přitom rozlítly na několik kusů po celé rovince směřující k vlásence. Na trať byl okamžitě vyslán Safety Car. Tým se snažil Farfuse ještě vrátit na trať. Upevnění dveří ovšem bylo, tak poškozené, že to byl pro Brazilce konec závodu. Během toho do boxů zajel Spengler. Kanaďan absolvoval svou duhou zastávku. Pohyboval se na konci pole a tak za safety carem nepřišel o pozici.

Závod se restartoval stylem Indy. Ze startu nejvíce vytěžil vedoucí Rast, když dokázal Paffettovi poodjet. Naopak nejhůře dopadl Wittmann, který vyjel mimo trať a jeho kokpit se naplnil kompletně prachem. Němec nakonec svůj vůz odstavil vedle trati. Glock ve 30. kole překonal Paffetta a ujmul se druhého místa. Na konci závodu měl skvělou rychlost Frijns. Ten ve 32. kole předjel Paffetta, o kolo později Glocka a závod dokončil jen těsně za Rastem. Di Resta ještě před koncem závodu propadl za Muellera a Rockenfellera. Jezdci Audi po restartu dosahovali skvělých rychlostí v porovnání s konkurencí.  Juncadella, který stavil jako první se na konci závodu propadl až na předposlední pozici.

René Rast pátým vítězstvím v řadě dál živý své šance na titul. Před posledním závodem mí Gary Paffett 239 bodů, di Resta 233 a Rast 224. Za vítězství je 25 bodů. ale velký rozdíl mohou udělat i tři bonusové body za pole position.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*