DTM konečně odstartovalo svou novou sezónu. Zimní pauza byla dlouhá a DTM si připravilo spoustu změn v pravidlech. Hockenheim je se startem sezóny již neodmyslitelně spojen. Novinkou je také prodloužení sobotního závodu a povinnost zastávky v boxech, která ještě vloni byla jen v neděli.
Z pole position startoval Lucas Auer, kterého doplnil v první řadě Gary Paffett. Nejlepším BMW byl na 5. místě startující Glock, respektive Mueller na 8. místě s Audi.
Start závodu se obešel bez kolize. Jen Augusto Farfus se z místa neodlepil na první dobrou a propadl se tak na poslední místo. Auer se okamžitě ujmul s přehledem vedení, když Glock jel těsně za Paffettem. Glock se jen o kolo později před Paffetta dostal, když mu na rovince pomohl systém DRS. Ve 3.kole došlo ke kontaktu mezi Blomqvistem a Wickensem. Kanaďan netrefil brzdný bod ve vlásence a způsobil tak poškození jak sobě tak Blomqvistovi. Wickens si jen o pá kol později za tento manévr vysloužil průjezd boxy. Brita to stálo několik pozic a propad na konec roštu. Jen o kolo později Green sestřelil Engela, který jel těsně před ním. Oba vozy byli výrazněji poškozené, ale né tak aby kdokoliv musel odstoupit. Green si od komisařů vysloužil penalizaci průjezd boxy.
Kolem 8. kola se Paffett přiblížil Glockovi, ale během manévru probrzdil a ztratil tak svou pozici vůči Mortarovi. V 10. kole ztrácel Glock již přes 8 sekund na vedoucího Auera. I Mortara se snažil Glocka předjet. Mezitím se od Němce vytvořil delší vláček vozů. V 11. kole zajede jako první do boxů Rockenfeller následovaný Blomqvistem. Ekström překonal Muellera a postupně stoupal pořadím a jen o dvě kola později překonal i Wittmanna. V 15. kole se začíná zmenšovat Auerův náskok, když si stěžuje na pneumatiky, které jsou pro letošní rok měkčí a rychleji degradují. V 17. kole zajíždějí konečně i další piloti do boxů. Do boxů zajel o kolo později i Auer, kterého následoval Glock. během Auerovi, ale došlo k problému s lízátkem, které pilotovi ukazuje zda může odjet. Rakušan neztratil tolik a udržel se před Glockem. V dalším kole zajíždí i Mortary, který se zvládl vrátit z boxů před Glocka, ale jen na pár sekund. Po zakázání nahřívacích deček vyjíždí piloti z boxů na studených pneumatikách, které nemají grip jako ty, které už kolo na trati odjely. Rockenfeller díky jiné strategii držel pozici před Glockem, který ho jen o pár kol později stejně předjel. Rockenfeller ukázal jak se dá s pneumatikami zacházet. Poslední do boxu zajel Ekström a Duval až na konci 26. kola. Mechanici Audi ukázali jak by měla vypadat ideální zastávka podle nových pravidel. Všechny pneu vyměnili za 6,9 sekund.
Ve 28. kole ztrácel Glock na Auera jen 2,6 sekundy. Rest ve stejném kole překonal Di Restu, kterého o kolo později také překonal Ekström. Ekström díky novějším pneumatikám měl velmi dobrou rychlost v porovnání se soupeři. Ve 30. kole Ekström v klidu překonal i Rasta. Ve 31. kole se Glock poprvé přiblížil Auerovi natolik, aby mohl použít DRS. Auer jel po celou dobu defenzivní jízdu. Rakušan navíc vždy získal několik desetin v posledním sektory, které Glock musel opět stahovat. Jen těsně za touto dvojicí jel Rockenfeller, Mortara, Paffett a Ekström. Glock se v každém kole snažil dostat před Auera. Až v posledním kole bylo jisté, že Auer si má šanci si vedení v závodě udržen. Glock totiž při nájezdu do posledního kola ztrácel více jak 1 sekundu a přišel tak o možnost DRS. Těsně před koncem Ekström překonal i Paffetta a ze 17. místa na startu se nakonec probojoval až na 5.
Lucas Auer nakonec vítězství získal s náskokem 2 sekund před Glockem. Na pódiu je doplnil Rockenfeller, který získal několik pozicí dřívější zastávkou. Auer v sobotu dostal za sobotu maximální počet bodů, když si k 25 bodů za vítězství připsal i 3 body za pole position.