Po dlouhé zimní přestávce se vozy DTM konečně vrátily na trať. První závodní víkend již tradičně hostí okruh Hockenheim. Podle nových pravidel byly váhové penalizace udělovány podle výsledků v kvalifikaci. Audi obdrželo +5 kg, zatímco BMW a Mercedesu bylo 5 kg ubráno.
Hned první kolo bylo plné kontaktů a výjezdů mimo trať. Timo Scheider zničil vůz nakolik, že byl nucen odstoupit ze závodu. Kolidoval také Blomqvist s Tambayem. Incident byl vyšetřován vedením závodu. Ve 3. kole měl Green krátkodobý problém, který ho stál několik míst v závodě. V tomto kole odstoupily hned tři vozy. Tambay kvůli předešlým kolizím a Glock s Juncadellou po vzájemné kolizi skončili ve štěrku. Kvůli této kolizi byla ve 3. sektoru aktivovaná tzv. SLOW ZONE, kdy jsou vozy elektronicky omezeny na 80 km/h. Hned v následujícím kole musel odstoupit nováček Ocon. V 5. kole odstoupil Rockenfeller, který měl zničené zadní zavěšení kola po kolizi s Wittmannem. V 6. kole měl Mortara dvou sekundový náskok na Wickense. Incident mezi Rockenfellerem a Wittmannem byl vyšetřován, ale nebyl udělen žádný trest. V 7. kole Green obdržel penalizaci průjezd boxy. Götz opustil trať a zůstal vyset ve štěrku a závod tak pro něj skončil. V 10. kole byla konečně deaktivovaná SLOW ZONE ve 3. sektoru. Green absolvoval svou penalizci, která ho srazila na poslední místo. Mortara i nadále udržoval dvou sekundový náskok. V 13. kole začal Tomczyk ztrácet pozice, které získal v úvodu závodu. V tu dobu došlo k několika kontaktům mezi Paffettem a Ekströmem. Toho využil Felix da Costa a přejel je. Kolize mezi Paffettem a Ekströmem byla vyšetřována. Auer a Paffett přišli o mnoho karbonových částí z jejich vozů. V 15. kole byl Ekström varován černobílou vlajkou. Ta upozorňuje na nesportovní chování. Nejvýše postaveným BMW v tu dobu byl Spengler, který na 6. místě ztrácel 12 sekund na Mortaru a na Da Costu na7. místě měl náskok dalších 12 sekund. V 18. kole byl Auer nucen zastavit v boxech, aby si nechal odstranit karbonový úlomek z vozu Paffetta, který se mu zasekl v přední část vozu. Molina předjel Paffetta a získal tak poslední bodovanou pozici. V 19. kole začal souboj mezi Farfusem a Greenem, který se neobešel bez drobných kolizí. Auer byl nucen v 21. kole odstoupit a byl tak 8. a posledním vozem, který nedokončil závod. Do konce závodu se o jedinou akci na trati staral Farfus s Greenem. Ti si několikrát prohodili pozici, ale vítězem byl nakonec Farfus. Mortara po celou dobu udržoval stabilní rychlost a nedovolil nikomu se natolik přiblížit, aby ho ohrozil. Stal se tak 1. vítězem roku 2016. Na pódiu ho doplnil Wickens s Muellerem. Pro Muellera to bylo první pódium v DTM. Z pole position startoval Nico Mueller, pro kterého to bylo první pole v DTM. V první řadě s ním startoval Edoardo Mortara. Ten se ihned po startu ujal vedení v závodě. Mueller si udržel 2. místo, které o pár kol později ztratil ve prospěch Wickense.