V kvalifikaci byl sice nejrychlejší Rockenfeller, ale vzhledem k jeho penalizaci statoval první Mueller. Druhý startoval Glock a jetí stál Green.
Deštivé počasí, které nad okruhem panovalo již od kvalifikace přetrvávalo i po dobu závodu. Vedení závodu se tak rozhodlo zkrátit závod na 52 min + 1 kolo a přidat jedno zaváděcí kolo. To se stalo osudným di Restovi, který ještě během něj odstavil vůz na trati.Vedení tak přidalo další zaváděcí kolo a závod zkrátilo na 49 min + 1 kolo.
Mueller si po startu vedení udržel, ale za ním se o druhé místo bojovalo mezi Glockem, Rockenfellerem, Wittmannem a Rastem. Va vlásenkou se ho ujmul Rast, který předvedl dobrý start.
V prvním kole okamžitě došlo na kolizi. Vzhledem k podmínkám na trati stačil malý kontakt a Nick Cassidy s Lexusem mířili směr bariéra. Nad okruhem tak zavlály žluté vlajka a netrvalo dlouho a na okruh mířil safety car. Co ovšem přišlo nečekaně byly červené vlajky. Svůj vůz odstavil Juncadella. To by ještě nebyl takový problém, kdyby vůz nevzplanul a traťovým maršálům se ho nepovedlo uhasit.
Vozy se srovnali na startovní rošt. Závod byl odstartován po 15 minutách za safety carem. Ten ovšem odjel jen jednou kolo a mohlo se závodit. Vedení závodu ovšem rozhodlo o klasickém restartu a ne indy.
Čtvrtým kolem byl závod opět v plném proudu.Do boxu okamžitě zajel vůz Nissanu. Po celý víkend byli vidět problémy japonských mechaniků, kteří nebyli zvyklí na omezený počet při zastávce.
Hned po restartu obdržel Fittipaldi a Eng penalizaci průjezd boxy. Týmy totiž pracovali na voze i tři minuty před restartem, což je zakázané.
V pátém kole do boxu zamířilo hned devět závodníku na svou zastávku. Bylo jasné, že do konce závodu suchá nebude a tými tak mohli s klidem zůstat na mokrých. Vzhledem k množství vozů v uličce vznikali i komplikace. Wittmann se při svém výjezdu jen tak tak vyhnul Aberdeinemu, který je svým mechanikům mířil. Němec obdržel penalizaci průjezd boxy.
Vedoucí Mueller do boxů zajel o kolo dříve než Rast. Rast se sice zastávkou dostal před Muellera, ale netrvalo dlouho a o pozici přišel. Rastovi jakoby nová sada neseděla, když ho předjel Rockenfeller. Oba piloti mu okamžitě poodjeli. Za ním jedoucí Glock ho již předjet nedokázal.
Mezitím jsme se dozvěděli co se stalo s vozem Juncadelli. Tým R-Motorsport již před začátkem závodu slyšel nějaké zvuky z motoru, při startu, ale vše vypadalo v pořádku. Vůz nakonec spadl do nouzového režimu, netrvalo dlouho a byl v plamenech.
Ve 14. kole podruhé stavěl Aberdein. Na trati nevydržel dlouho a ze závodu odstoupil.
Do konce závodu se toho již mnoho nedělo. Green a Eriksson pořád kroužili na trati bez zastávky v boxech. Jejich náskok nebyl takový, aby mohli bojovat o vítězství. Oba piloti do boxů zamířili až na konci předposledního kola. Později už to opravdu nešlo.
Green se vrátil před Glocka, který ho předjel. Green si nakonec dojel pro páté místo. Eriksson skončil šestý. Za nimi jedoucí Frijns ztrácel tolik, že neměl šanci dvojici stáhnout.
Posledním vítězem sezóny 2019 se stal Nico Mueller. Ten si tak upevnil druhé místo v šampionátu. Třetí skončil Rockenfeller a třetí letošní šampion Rast.
A jak to dopadlo s japonskou návštěvou ? Pro Lexus závod skončil předčasně a Honda s Nissanem skončili až v hloubi pole jako poslední.
Sezóna jako taková sice skončila, ale 22. – 24. listopadu se na okruhu Fuji koná tzv. dream race, kde se proti sobě postaví DTM a Super GT.
DTM se příští rok vrátí na trať 24.4 závodem na Zolderu. Poprvé v moderní historii DTM nebude sezóna zahájena na Hockenheimu. Tomu zůstal pouze finálový závod.
Děkujeme, že jste s námi trávili tuto pro nás lehce komplikovanou sezónu a těšíme se na tu následující.