Hockenheim Finále: Mortarovi vítězství nestačilo a Wittmann je šampionem

Poslední závod sezóny 2016 měl rozhodnout o šampionátech. Tím nejdůležitějším i nejtěsnějším byl ten jezdecký. V neděli měl šanci už jen Wittmann s Mortarou. Wittmann měl 17 bodů k dobru. Počasí bylo pro závod přímo ideální.

Do závodu startoval do závodu jako nejtěžší Mercedes s 1125 kg. Audi s 1120 kg bylo nejlehčí. Uprostřed s 1222,5 kg bylo BMW.

Z pole position startoval stejně jako v sobotu António Felix da Costa. V 1. řadě s ním stál Paffett. Wittmann s Mortarou stáli v 3. řadě. Pro Mortaru nebyl start úplně ideální. ještě v 1. kole byl ovšem na 5. místě. Wittmann mezitím jel na 3. místě.

Da Costa jakoby nezvládal jet rychle. Paffett i Wittmann za ním jeli těsně. Mortara si mezitím do rádia stěžoval na Blomqvista. Ve 4. kole došlo ke kontaktu mezi da Costou a Paffettem. Da Costa se roztočil a propadl se na konec roštu. Za kontakt si Paffett odnesl penalizaci průjezd boxy. Na první místo tak poskočil Wittmann. Za ním jel těsně Mortara, který měl dobrou rychlost. Mortarovi netrvalo dlouho Němce s pomocí DRS překonat. U Wittmanna byla vidět opatrnost. Mortara okamžitě po předjetí začal zajíždět nejrychlejší kola a Wittmannovi tak ujížděl. Wittmann byl v situaci, kdy nemusel bojovat. Mezitím byl vyšetřován kontakt mezi Tambayem a Auerem. Tambay v tu dobu jel již na posledním místě. Následná penalizace ho tak srazila daleko za zbytek pole. Mortara byl v souboji o šampionát sám. Nejbližší Audi v tu dobu jelo až na 14. místě, zatím co Wittmann měl za zády několik vozů BMW. V 13. kole přišly na řadu první boxy. Vietoris s Greenem jako první měnili na čerstvé pneu. V dalším kole předvedli mechanici Mercedesu rychlou zastávku, když Di Restu zvládli přezout za 2,5 sekundy. V 16. kole obdržel Da Costa černobílou vlajku za nevhodné chování na trati.
V 16. kole Rockenfeller překonal Farfuse, kterého se následně pokusil předjet Scheider. Němec svůj manévr nezvládl a roztočil Farfuse. Ten ztratil několik pozic, absolvoval špatnou zastávku v boxech a před koncem závodu musel odstoupit. Scheider za kontakt obdržel penalizaci průjezd boxy. Nevypadalo to pro Němce jako ideální poslední závod v DTM. Na konci 19. kola zajel do boxu Blomqvist, kterého ovšem undercutnul Vietoris. Mortara i v 21. kole byl schopen na opotřebovaných pneumatikách zajíždět rychlá kola. Audi celkově dobře spořilo pneumatiky. Wittmann v tu dobu již žádal o zastávku. BMW ho ovšem nechtělo poslat přímo do balíků jezdců Audi, kteří ještě nebyli v boxech. Ve 23. kole Spengler ztratil pozici vůči Rockenfellerovi, Muellerovi i Molinovi. Na konci 23. kola do boxů zajel Mortara, kterého okamžitě následoval Wittmann. Mortara byl následně lehce zbrzděn projíždějícím Wittmannem. Vzhledem k Italovo náskoku to ovšem nemělo žádný vliv na výsledek. Da Costa po výjezdu z boxů ztratil kolo, které mu mechanici špatně připevnili. To znamenal pro Portugalce konec v závodě i v DTM. Wittmann se po boxech vrátil na 7. místo, zatímco Mortara se vrátil na první. Wittmann měl před sebou ještě dva piloty, kteří nestavili. Rockenfeller a Mueller zajeli postupně do boxů. Wittmann se tak dostal na 5. místo, které mu zajišťovalo titul. Wittmann byl týmem uklidňován se slovy, že tato pozice na titul dostačuje. Před Němcem jel na 3. místě Blomqvist. Ten nejdříve ztratil pozici vůči Di Restovi, aby ihned přenechal pozici Wittmanovi. 4 místo již znamenalo 4 bodový náskok po projetí cílové čáry. Wittmann měl záda krytá třemi vozy BMW. Před Wittmannem již byl jen vedoucí Mortara a Vietoris s Di Restou v Mercedesech. V 30. kole ukončil sezónu Farfus. Mortara měl v tu dobu nejbližšího týmového kolegu až na 8. místě. Tým mu připomínal traťové limity, které Mortara úplně nedodržoval. Ve 33, kole odstoupil Rosenqvist, kterého v dalším kole následoval Juncadella. Právě ve 35. kole se Mortara, který věděl, že titul nemá ve svých rukách, ptal po pomoci zezadu. Od týmu se dozvěděl, že už mu nikdo nemůže pomoc. Mortara mohl věřit jen v zázrak. Wittmann v tu dobu byl v bezpečí, když mu Glock, Martin a Blomqvist stále kryli záda. Mortara začínal mít 3 kola před koncem problém s koncentrací a v jeho očích bylo vidět zklamání. Wittmann byl zatím upozorněn na to, aby již neriskoval a závod jen dojel. Chvíli před koncem komentátoři DTM připomínají Mortarovu nekonzistentnost na začátku roku. Audi na Twitteru zatím připomínalo penalizaci Mortary na Zantvoortu.
V posledním kole, kdy Mortara jel pro své hořké vítěztví v závodě si Wittmann v poklidu dojel pro titul.

Marco Wittmann se stal podruhé šampionem DTM, když navázal na svůj titul z roku 2014. 
Mezi tými vyhrál tým ABT Sportsline a mezi značkami vyhrálo Audi. 

Sláva vítězům, čest poraženým

 

Michaela Morávková:
Related Post